2021-06-25, 12:13
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vi borde ha digitala val!

Vi är helt ense…

En sådan reform skulle antagligen göra många "tjänstemän", läs politiska byråkrater, redundanta, vilket tyvärr gör en sådan förändring mer eller mindre omöjlig.
Citera
2021-06-25, 12:15
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej.
Älskar herr statsminister .

Låt oss fira midsommar utan kaos och oreda .
Ett förslag ligger på bordet.det är Ni småpartier som förstör våran midsommar med oro och tjafs.

Det verkar vara allvarlig kris inom svensk liberalism. Både L och C krumbuktar sig som maskar på en metkrok. L byter block till ett brunt. C låter ett avsättande av Stefan äga rum fast Jejejingen hela tiden kan förhindra det.

Hur kan någon libertinskt sinnad svensk nånsin gå på dessa stötande krumbukter.
Man kan ana att båda parterna tappar väljare på dessa orättfärdiga krumbukter.
Citera
2021-06-25, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjFBFan
Jag följer med intresse det ni skriver i denna tråd.
Själv är jag vänstersosse och vill dels ha ett extraval nu och dels att UK blir statsminister med stöd av KD och SD.
Detta skulle resultera i att vi kunde få tillbaka en S-regering efter det ordinarie valet 2022.
Skälet till att jag tror detta är att en borgerlig regering med stöd av SD aldrig kommer att ge SD det inflytande som JÅ vill ha, och då kommer flera av de som röstade på SD i extravalet att gå över till att rösta på AFS i det ordinarie valet 2022, och då kommer SD att tappa flera röster och därmed sitt inflytande på politiken.
Detta är den stora vinsten med ett extraval nu. På ett år kommer inte en borgerlig regering hinna förstöra lika mycket som om de skulle vinna valet 2022.

Bra. Dra detta för Löfven så han förstår att han bör utlysa extraval omedelbums.
Citera
2021-06-25, 12:17
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Pfffft aldrig. Vi har redan för högt valdeltagande, om detta skulle genomföras så skulle sossarna och vänster bli eviga i regeringsställning.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Det vill nog SAPO också ha.

Är man en äkta demokrat måste man se till vad som maximerar demokratin och inte till vilka man tror det gynnar. I min bok ska folket bestämma även om folket vill ha kommunism, jag stannar dock inte i ett land med människor som står för långt från mina värderingar.

Man behöver inte skrämma med att Säpo eller andra får veta hur man har röstat heller, det går att bygga system där valhemligheten skyddas helt vilket de manuella valen fått kritik för då de haft brister här.

Vi måste ta steg mot riktig demokrati och inte acceptera att en politikerelit styr som de vill tvärtemot folkets vilja.
Citera
2021-06-25, 12:19
Medlem
Citat:
Är man en äkta demokrat måste man se till vad som maximerar demokratin och inte till vilka man tror det gynnar. I min bok ska folket bestämma även om folket vill ha kommunism, jag stannar dock inte i ett land med människor som står för långt från mina värderingar.

Man behöver inte skrämma med att Säpo eller andra får veta hur man har röstat heller, det går att bygga system där valhemligheten skyddas helt vilket de manuella valen fått kritik för då de haft brister här.

Vi måste ta steg mot riktig demokrati och inte acceptera att en politikerelit styr som de vill tvärtemot folkets vilja.

SAPO är inte samma som SÄPO.
Citera
2021-06-25, 12:23
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjFBFan
Jag följer med intresse det ni skriver i denna tråd.
Själv är jag vänstersosse och vill dels ha ett extraval nu och dels att UK blir statsminister med stöd av KD och SD.
Detta skulle resultera i att vi kunde få tillbaka en S-regering efter det ordinarie valet 2022.
Skälet till att jag tror detta är att en borgerlig regering med stöd av SD aldrig kommer att ge SD det inflytande som JÅ vill ha, och då kommer flera av de som röstade på SD i extravalet att gå över till att rösta på AFS i det ordinarie valet 2022, och då kommer SD att tappa flera röster och därmed sitt inflytande på politiken.
Detta är den stora vinsten med ett extraval nu. På ett år kommer inte en borgerlig regering hinna förstöra lika mycket som om de skulle vinna valet 2022.

Kul hemsnickrad analys. Det kommer dock inte ske några strömhopp från SD till AfS. Kasselstrand & Co är antingen okända eller av obetydligt intresse för gemene man. Glöm AfS. De är, och kommer att förbli, ett litet sällskap stollar i periferin. Jag tror snarare, likt en ledarskribent på Expressen, att sossarna själva kommer att närma sig SD framåt valet 2026, när de landat i insikten att alla andra dörrar till makt är stängda.
Citera
2021-06-25, 12:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
SAPO är inte samma som SÄPO.

Okej trodde du menade SÄPO men då vet jag inte vilka du syftade på och förstår inte inlägget.
Citera
2021-06-25, 12:26
Medlem
Citat:
Vi borde ha digitala val!

Det skulle kräva att vi ändrar på en av våra grundlagar. I regeringsformen så står det att Riksdagen utses genom fria, hemliga och direkta val.

Om vi tillåter att man röstar i digitala val så är det svårt att upprätthålla valhemligheten.
Citera
2021-06-25, 12:28
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Det skulle kräva att vi ändrar på en av våra grundlagar. I regeringsformen så står det att Riksdagen utses genom fria, hemliga och direkta val.

Om vi tillåter att man röstar i digitala val så är det svårt att upprätthålla valhemligheten.

Det är just manuella val som kritiseras för brister angående valhemligheten. Detta löser man bättre med digitala val.
Citera
2021-06-25, 12:29
Medlem
Citat:
Okej trodde du menade SÄPO men då vet jag inte vilka du syftade på och förstår inte inlägget.

SAPO är en benämning sossarnas säkerhetstjänst, dit man flyttat undan det smutsigaste som IB höll på med. Du tror väl inte åsiktsregistreringen och annat fiffel upphört bara för att Hans Holmer och Ebbe Carlsson försvunnit från arenan.
Citera
2021-06-25, 12:29
Medlem
liksom-fbs avatar
Noterade just följande:
https://www.di.se/nyheter/svenskarna-20-procent-rikare-pa-ett-ar-ar-nia-i-varlden/
Med en genomsnittlig förmögenhet på närmare 3 miljoner kronor per vuxen intar Sverige plats nio på listan över världens rikaste länder.

Boprisrallyt, stigande börser och valutaförändringar har lyft förmögenheten med närmare 20 procent på ett år.

Lööfs arrangemang har varit ett klart vinnande koncept.
Vi får kanske benämna V+SD+KD+M för dödgrävarpartier som vill rasera detta genom att skapa regeringskris, och kanske släppa lös SD's avvecklingspolitik.

De som var drivande bakom skapandet av Regeringskrisen lär i sig ha varit de som inte levererar så mycket värde, samt de som slösar upp sina inkomster och tittar avundsjukt på de som har värden kvar.
Citera
2021-06-25, 12:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
SAPO är en benämning sossarnas säkerhetstjänst, dit man flyttat undan det smutsigaste som IB höll på med. Du tror väl inte åsiktsregistreringen och annat fiffel upphört bara för att Hans Holmer och Ebbe Carlsson försvunnit från arenan.

Nej men jag vet att det går att bygga säkra digitala system då det ligger inom min expertis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in