2021-06-25, 10:48
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justinai
Ge oss ett extra val nu där vi kan bevisa hur opinionsundersökningarna manipulerats till att få högern att se underlägsna ut!

Kommer inte att hända. Bland annat av denna orsak.
Citera
2021-06-25, 10:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlXgustav
S, V och MP kommer aldrig få majoritet i riksdagen. Så hur fan ska Noshi ens bli vald till statsminister när V heller aldrig kommer bli större än S?

Nu menade jag att V kan komma att ersätta S som det största partiet till vänster om mitten. Därmed inte sagt att de kan få regeringsmakten.
Citera
2021-06-25, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu menade jag att V kan komma att ersätta S som det största partiet till vänster om mitten. Därmed inte sagt att de kan få regeringsmakten.
Kommer inte hända. Möjligen att V gör som valet 1998 och får en Schyman-effekt men inte ens då kommer de passera S.
Citera
2021-06-25, 10:52
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Tror faktiskt det blir rena hönsgården om dom blåa ska regera.
Sabuni..åkesson..ebba..uffe. kommer nog inte att gå.

Du anser inte nuvarande regering vara en hönsgård tillika kaosregering?
Citera
2021-06-25, 10:56
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Finns det någonting som talar för att L tjänar på röran som uppstått? Har ytterst svårt att förstå varför de kan låta så självsäkra nu, så vad är det jag missat...lite hjälp tack!
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlXgustav
Kommer inte hända. Möjligen att V gör som valet 1998 och får en Schyman-effekt men inte ens då kommer de passera S.

Det har hänt i flera andra europeiska länder, så varför inte i Sverige? Dagens svenska socialdemokrati är en dead man walking. Ideologiskt död.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Detta är en missbedömning. Rent tekniskt kan Löfven sköta frågan så att Centern kan dra en saga om att det inte har förhandlat med Vänsterpartiet, men i realiteten blir det förhandlingar.

Alternativet att stöda en blå-brun Moderat-ledd regering finns inte på pappret för Centern. Vänsterpartiet är vänsterliberalt. Detta kan Centerns ledning smälta, men den kan inte acceptera samarbete med SD, ett rasistiskt parti med nazistiska rötter som inte ser att alla människor har lika värde.

Centern har ju dessutom redan släppt in Vänsterpartiet genom att ge dem inflytande i Riksdagen. Punkt 44 lyftes ju bort genom Vänsterpartiets insats.

Nej, det kommer inte att fungera. Som Göran Greider sa i Expressen TV. Centern är inget mitten parti vad gäkller ekonomi. Då är de ett extremt parti. De vill minska inkomstskatten, minskad skatt på sparande och de vill med all säkerhet inte ha förmögenhetsskatt. Allt detta vill V och Magdalena Andersson annat. Så nej, det räcket inte med slopande av punkt 44. Det kommer at krävas att V och S komplett byter politisk inrikting vad gäller skatter. Glöm att det samarbetet skulle hålla.
Citera
2021-06-25, 10:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Finns det någonting som talar för att L tjänar på röran som uppstått? Har ytterst svårt att förstå varför de kan låta så självsäkra nu, så vad är det jag missat...lite hjälp tack!

L är självsäkra i den meningen att de är övertygade om att de gjorde rätt när de övergav Jöken. Självfallet inser de att de riskerar att åka ut om det blir ett extra val.
Citera
2021-06-25, 11:00
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag reagerade på texten också, jag är liberal och jag vill styra och ställa... alla ska vara som jag...

Låter mer som ett kommunistparti och inte som ett liberalt parti men så är heller inte L liberaler.

Med tanke på opinionsläget så kanske det hade passat bättre att på ett föga liberalt sätt knycka slagdängan snabbköpskassörskan med Di sma undar jårdi som också skrivits av Ledin under pseudonymen Jonas Moberg....
Citera
2021-06-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Nej, det kommer inte att fungera. Som Göran Greider sa i Expressen TV. Centern är inget mitten parti vad gäkller ekonomi. Då är de ett extremt parti. De vill minska inkomstskatten, minskad skatt på sparande och de vill med all säkerhet inte ha förmögenhetsskatt. Allt detta vill V och Magdalena Andersson annat. Så nej, det räcket inte med slopande av punkt 44. Det kommer at krävas att V och S komplett byter politisk inrikting vad gäller skatter. Glöm att det samarbetet skulle hålla.

Jag tror nog VPK sakta men säkert försöker flytta fram positionerna nu. S och C spände bågen för starkt och strängen brast.

Nooshi Dadgostar gör sig klar att möta morgondagen:

www.youtube.com/watch?v=-LH6u7OcO4g
Citera
2021-06-25, 11:07
Bannlyst
Citat:
Det har hänt i flera andra europeiska länder, så varför inte i Sverige? Dagens svenska socialdemokrati är en dead man walking. Ideologiskt död.
Därför att vi lever i Sverige. Världens mest socialdemokratiska befolkning. Inte ens när vi ser hur S för högerpolitik, en massa mord och våldtäkter, skjutningar, förnedringsrån, daltandet av kriminella, svenskfientlighet, horder av migranter som tar sig in i landet obehindrat så hindrar det S från att ens få under 25 procent av stöden. I de andra europeiska länderna har S pga denna politik fått under 20 procent redan för 10 år sedan.

S har sjukt mycket pengar att sprida sin propaganda genom. De äger facken. Tidningar. De har sina egna folk bland myndigheter, föreningar och andra organisationer.
Senast redigerad av karlXgustav 2021-06-25 kl. 11:11.
Citera
2021-06-25, 11:07
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
L är självsäkra i den meningen att de är övertygade om att de gjorde rätt när de övergav Jöken. Självfallet inser de att de riskerar att åka ut om det blir ett extra val.

L måste Självklart agera. Om de sitter kvar i JÖK kommer de självdö med sina 2,5 %.
Enda chansen är att haka krok på en höger allians.

Det som skulle vara bra med extraval är att MP förmodligen åker ur riksdagen och ej kommer hämta sig till valet -22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in