2021-06-25, 09:37
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Kan vi få se Lööf som statsminister för att undvika extra val? Men skulle hon tacka ja? C är ett rikt parti som har råd med extra val, L däremot är fattigt och riskerar att åka ur. Sabuni har dock spelat sina kort väl nu så att L kanske får en massa stödröster.

Lööf skulle få regera en kort period och fortsätta att genomföra sin politik. Men hon skulle få enormt motstånd från SD som skulle håva in poäng med sossepolitik och göra sig ännu mer trovärdig för sosseväljare. Tror att Löfven inser det vilket minskar S intresse att verka för en sådan lösning.

Själv önskar jag att L och MP åker ur om det blir extraval och misslyckas i det kommande ordinarie valet. Och så hoppas jag att vi får se ett pandemikritiskt parti att dyka upp.

"Men skulle hon tacka ja?"

Det finns antagligen ingen i hela Sverige som är så sugen på statsministerposten som Annie Lööf.

Hon skulle tacka ja innan frågan ens var ställd. Sedan skulle hon göra allt hon kunde för att omvandla Sverige till "Nordkorea 2.0" (Fast med anti-Juche så att vi var helt och hållet beroende av andra.)med henne som evig härskare.

Att ge Annie Lööf statsministerposten är troligen det största politiska självmord Sverige kan göra just nu.
Citera
2021-06-25, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
har du redan börjat med nubben???
Nej.
Älskar herr statsminister .

Låt oss fira midsommar utan kaos och oreda .
Ett förslag ligger på bordet.det är Ni småpartier som förstör våran midsommar med oro och tjafs.
Citera
2021-06-25, 09:42
Medlem
Q6s avatar
Roligt att det är en rattfull sosse som är SL största problem och som gör att han inte vågar köra en omröstning i riksdagen om förtroendet för regeringen.
Citera
2021-06-25, 09:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ja det var också ett förståndshandikappat skäl.

DÅ säger du att du inte förstår det politiska spelet.
Jag har förklarat i inlägg igår Onsdag. Och det utspelar sig ungefär som jag skrev.

Hur tänkte du egentligen?
C klämmer och säger gå åt höger.
SD klämmer och säger gå åt vänster.

Nu, med den hjälpen, borde du inse var du tänkte fel.

Att vara aggressiv ger inga fördelar i en diskussion. Du övertygar ingen genom att vara otrevlig.

Att C och S missbedömde V och situationen råder det inget tvivel om.

Du skrev det som att C skulle sakna all form av inflytande över en M+KD regering, så är inte fallet.

Tillsammans skulle C och L rösta bort en sådan konstellation. C skulle också ensamt kunna fälla deras budget.
Citera
2021-06-25, 09:47
Medlem
Trots allt konstigt att S inte drabbats hårdare av att liera sig så hårt med stollepartier som Mp och C.
Det V stöd som de historiskt lutat sig mot har aldrig inneburit har aldrig inneburit att de låtit V få inflytande som ens är avlägset i närheten av det som Mp och C fått.
Citera
2021-06-25, 09:47
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Kan vi få se Lööf som statsminister för att undvika extra val? Men skulle hon tacka ja? C är ett rikt parti som har råd med extra val, L däremot är fattigt och riskerar att åka ur. Sabuni har dock spelat sina kort väl nu så att L kanske får en massa stödröster.

Lööf skulle få regera en kort period och fortsätta att genomföra sin politik. Men hon skulle få enormt motstånd från SD som skulle håva in poäng med sossepolitik och göra sig ännu mer trovärdig för sosseväljare. Tror att Löfven inser det vilket minskar S intresse att verka för en sådan lösning.

Själv önskar jag att L och MP åker ur om det blir extraval och misslyckas i det kommande ordinarie valet. Och så hoppas jag att vi får se ett pandemikritiskt parti att dyka upp.

Nej. C skulle aldrig accepteras av övriga partier. Hörde du inte vad L tyckte om C?

Glöm C som något slags kompromiss. Deras politik inte alls mitten, snarare riktigt superliberal. Annie har dessutom bränt alla sina broar hos övriga partier.
Citera
2021-06-25, 09:49
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Fast det verkar ju rätt klart att det finns en grupp väljare (typ Genustramsare, Postmodernister, Postkolonialister, Islamister, Batikhäxor, etc) som är rabiata (SD) motståndare. Den gruppen kan man helt klart vinna genom att ta avstånd från (SD).

Frågan är bara hur stor gruppen egentligen är? Gissar själv på kanske 4-8% av väljarkåren och nu konkurrerar (C), (MP) och (V) om den. Dessa flydde nog (L) och orsakade tappet på kanske 1.5%-enheter efter Sabunis kovämndning. Tror dessa väljare kan rädda (MP) kvar eftersom jag inte tror att de uppskattar Annie Lööfs lika rabiata motstånd mot (V) som väljarna nog till stor del sympatiserar med.
Den gruppen är ganska mytomspunnen på FB och existerar naturligtvis. Men med tanke på Dadgostars uppgång i opinionen bara hon satte ner foten mot S så spekulerar jag i att gruppen "vi som vill ha raka rör mot SD" också är gigantisk jämfört med gruppen batikhäxor.

Gruppen batikhäxor är för övrigt troligen kappvändare, så bara någon av deras idoler förklarar på tydlig svenska att SD är på deras sida så slutar de jamsa om SD. Kvar finns då bara vänster/kommunister som måste ha en motståndare för att kunna köra sitt ideologi-tugg om onda/goda. De kan inte leva utan SD.
Senast redigerad av Paris24 2021-06-25 kl. 10:06.
Citera
2021-06-25, 09:57
Medlem
Damberg är en jävla DUMBERG och han fattar inte att han retar upp folk. Han står och säger att "Väljarna vill inte ha ett nyval" Han står och säger till mig vad jag tycker med andra ord. Inte första gången det jävla aset drygar sig. Jävla diktator!!!!
Citera
2021-06-25, 10:02
Medlem
x-factory-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Du utgör verkligen en poster boy för Dunning-Kruger's forskning och som lök på laxen återfinns det även grava inslag av narcissism samt en grandios personlighet.

Att du skulle kunna ha fel förespeglar dig inte överhuvudtaget. Världen måste vara fullständigt obegriplig för dig.
Att ifrågasätta sig själv är nog en av de viktigaste egenskaper en människa kan ha, då denna förmåga är absolut nödvändig för att kunna växa rent intellektuellt.
Du, min vän, är sorgligt nog en intellektuell dvärg som det överhuvudtaget inte ens är lönt att försöka diskutera med då det du endast producerar ointressanta politiska floskler.
Vad gör du överhuvudtaget på ett diskussionsforum?

Du inbillar dig väl inte att du lyckas omvända någon till C?
I så fall kan det vara lämpligt att informera dig om att du, paradoxalt nog, förvisso helt oavsiktligt, är den enskilda person som genom sitt postande ställer till mest skada för C på detta forumet.
Ett gott råd i vall välmening: Gör åtminstone ett försök att diskutera och vara öppen för andra individers åsikter och infallsvinklar.

Ingen orkar med en hjärntvättad fanboy…
Hehe, huvudet på spiken!

Användaren liksom-fb är i själva verket en tvättäkta vänsterpartist som spelar djävulens advokat här i tråden. Får medge att det fungerat mycket bra. Föraktet mot Annie Lööf bara växer och vet snart inga gränser, vilket även börjar märkas i media. Flashback är som vanligt först på bollen.
Citera
2021-06-25, 10:03
Medlem
DoktorNos avatar
Om det blir extraval och M+KD+SD bildar regering så hoppas jag att "högertrojkan" utser Ebba Busch till statsminister, om än bara för en månad, så att Lööf kan glömma att bli den första kvinnliga statsministern i Sverige. För Lööf skulle antagligen gå över lik för att nå en sån historisk händelse.
Citera
2021-06-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Trots allt konstigt att S inte drabbats hårdare av att liera sig så hårt med stollepartier som Mp och C.
Det V stöd som de historiskt lutat sig mot har aldrig inneburit har aldrig inneburit att de låtit V få inflytande som ens är avlägset i närheten av det som Mp och C fått.
Inte drabbats hårdare? Vad tror du SD kommer i från? Runt 20 procent av väljarkåren vilket ungefär är vad S har tappat.
Citera
2021-06-25, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Inte drabbats hårdare? Vad tror du SD kommer i från? Runt 20 procent av väljarkåren vilket ungefär är vad S har tappat.
Att de även i nästa val troligen har goda chanser att komma uppemot 30% nivån tycker jag inte är att drabbas hårt. S/Labour partier runt om i Europa är närmast utraderade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in