2021-06-25, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Blir nog vänstern som blir den stora vinnaren i ett extraval.
På bekostnad av S och MP naturligtvis vilket inte förändrar mycket förutom att det kan bli den absolut sista spiken på MP:s dödskista då deras väljare nog tycker V är ett mer intressant alternativ. Och i det läget vinner M KD SD.

Löfven sitter verkligen i en rävsax.
Citera
2021-06-25, 09:10
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Katastrofal invandringspolitik.
Totalt förfall i skola och omsorg.
Ett samhälle som präglas av skjutningar, sprängningar samt klan och gängkriminalitet.
Lägg till det en mer eller mindre totalt misskött pandemi.

Och så faller sosseregeringen på något så trivialt som hyressättning i nyproduktion.

Helt osannolikt egentligen.
Nej, tvärtom. De katastrofer du listat har de aktivt röstat för. Men ingen av dom vill ha högre hyror.
Citera
2021-06-25, 09:12
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja man ser vad man vill se. Själv tror jag det finns en pågående högervridning ute bland vanligt folk.
Det har med invandringen och brottsligheten att göra i första hand. Men medier och opinionsinstitut är dåliga på att fånga upp den här strömningen. Men den finns, det är jag övertygad om. Peak liberalism är passerad.

Det stämmer nog, men vid medierna kommer antagligen medierna slå på stora trummorna:

Högerregering = Naziststat - ökade hyror - mindre frihet - minskade pensioner - öppna ditt hjärta - repotage om rediga invandrare osv...

Dessutom kommer vänstern och socialdemokraterna köra kampanjer tillsammans med moskeerna i förorterna för att få analfabeterna att rösta.
Citera
2021-06-25, 09:13
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
På bekostnad av S och MP naturligtvis vilket inte förändrar mycket förutom att det kan bli den absolut sista spiken på MP:s dödskista då deras väljare nog tycker V är ett mer intressant alternativ. Och i det läget vinner M KD SD.

Löfven sitter verkligen i en rävsax.

Jag hoppas verkligen att MP åker ut . Men risken är att de får stödröster :-(
Citera
2021-06-25, 09:16
Medlem
Kan vi få se Lööf som statsminister för att undvika extra val? Men skulle hon tacka ja? C är ett rikt parti som har råd med extra val, L däremot är fattigt och riskerar att åka ur. Sabuni har dock spelat sina kort väl nu så att L kanske får en massa stödröster.

Lööf skulle få regera en kort period och fortsätta att genomföra sin politik. Men hon skulle få enormt motstånd från SD som skulle håva in poäng med sossepolitik och göra sig ännu mer trovärdig för sosseväljare. Tror att Löfven inser det vilket minskar S intresse att verka för en sådan lösning.

Själv önskar jag att L och MP åker ur om det blir extraval och misslyckas i det kommande ordinarie valet. Och så hoppas jag att vi får se ett pandemikritiskt parti att dyka upp.
Citera
2021-06-25, 09:16
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Vad gör vi då när de riktiga supernazisterna kommer? Blir de superduper nazister?
Det kommer bli Wolfenstein av alltihop, sanna mina ord.
Citera
2021-06-25, 09:19
Medlem
Overminds avatar
Jag håller tummarna och skriker varje kväll när jag går till sängs att det blir extraval och MP åker ut med huvudet före!!! KOM IGEN NU! Ge icke vika SABUNI!
Citera
2021-06-25, 09:25
Medlem
Länge leve våran landsfader Stefan

Stefan är den bästa förhandlare i svensk politik.
Han kommer lösa detta.
Hoppas bara att Annika Strandhäll får chansen som statsminister.
Citera
2021-06-25, 09:33
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Ja, man kan undra vad tusan som gått fel med svensk politik. Sverige behöver kompetenta politiker, men dessa lyser med sin frånvaro…

Nya partier med sund politik är vad landet behöver….
Sverige behöver en mentalt tillfrisknande befolkning. DET är problemet.
Citera
2021-06-25, 09:34
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
O ja.
Och andra sidan så har vi ju extremhögern eller vad ska man kalla det SD's riktiga nationalister något slags tänk om att V kommer likt Lenin dyka upp och typ skjuta alla som är rika och satsa alla pengar på bidrag och massinvandring.
Citera
2021-06-25, 09:35
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag håller tummarna och skriker varje kväll när jag går till sängs att det blir extraval och MP åker ut med huvudet före!!! KOM IGEN NU! Ge icke vika SABUNI!

Ja media sätter press på Sabuni. Det är ju hennes sidbyte som besvärar landets eliter. Rubrik nu i SvD: "Ett nytt januariavtal - vad kan C och L få?" Vem är det som beställt den artikeln?
Citera
2021-06-25, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Länge leve våran landsfader Stefan

Stefan är den bästa förhandlare i svensk politik.
Han kommer lösa detta.
Hoppas bara att Annika Strandhäll får chansen som statsminister.
har du redan börjat med nubben???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in