2021-06-24, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag har häcklat Liberalerna rätt friskt i den här tråden, men klarar Sabuni att stå emot trycket från vänsterfalangen i sitt parti, är hon värd all beundran.

Jag håller med om detta. Klarar Sabuni av att tysta eller allra helst utesluta vänsterfalangen så är hon värd respekt. Inte sä mycket att jag skulle kunna tänka mig att rösta på henne, men hon är isf välkommen tillbaka till borgerligheten.
Citera
2021-06-24, 18:08
Medlem
"Jag var bara otrogen en liten stund. Det gör väl inget, älskling?"

De ryggradslösa liberalerna kommer inte ens att sitta kvar i Sveriges riksdag efter valet 2022. Knappast i särskilt många kommuner heller. Därför börjar de nu lapa Kristerssons joggingmättade strumpor, efter att ha lapat svetsarfötter i 2,5 år.

Vad gör deras partiledare Sabuni ens i Sverige? Hon är född i Kongo, och hon och hennes familj hade uppehållstillstånd i Burundi. Men de kavade sig ändå norrut till bidragens förlovade land. Där hon och hennes bror startade den gravt rubbade "Afrosvenskarnas förening".
Citera
2021-06-24, 18:57
Medlem
kato85s avatar
Liberalerna behöver all PR de kan komma åt för att klara spärren.
I Örebro har de iallafall dragit sitt strå till stacken med denna maxade cringe-låt:
https://www.youtube.com/watch?v=63EdN-W2jRU&ab_channel=J1
Citera
2021-06-24, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Liberalerna behöver all PR de kan komma åt för att klara spärren.
I Örebro har de iallafall dragit sitt strå till stacken med denna maxade cringe-låt:
https://www.youtube.com/watch?v=63EdN-W2jRU&ab_channel=J1

Haha!

Härlig attityd. Dock typiska Liberaler. Syns lång väg att de har lyckats i livet = medelklass som lever ett bekymmersfritt liv långt bort från samhällets skuggsida och inte har en aning om Sveriges enorma problematik. Ser sunda ut så de tillhör förmodligen Sabuni-falangen.
Citera
2021-06-24, 19:29
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Vad håller Anna Starbrink på med? Försöker hon sänka partiet helt? Hon springer till media varje gång Sabuni uttalat sig för att uttala sig motsatt. Med Sabuni har partiet en chans. Varför lämnar inte bara sossarna partiet?

Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, varför är hon kvar i partiet när hennes åsikter inte längre representeras.
Sitter kvar för att få inkomst och jobbar för att sänka partiet?
Med såna vänner behövs inga fiender..

Starbrink riggar för att L fortsatt ska kunna överleva i Stockholm (där de är tredje störst med drygt 10%) som ett regionalt politiskt parti i kommun och region. Det är smart.

Sabuni är för övrigt känd för att toppstyra och fatta impulsiva beslut så ansvaret när L åker ut ur rikspolitiken kommer att ligga på henne, inte Starbrink och andra som nu tar avstånd från Sabuni.
Senast redigerad av DaEzz 2021-06-24 kl. 19:32.
Citera
2021-06-24, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Starbrink riggar för att L fortsatt ska kunna överleva i Stockholm (där de är tredje störst med drygt 10%) som ett regionalt politiskt parti i kommun och region. Det är smart.

Sabuni är för övrigt känd för att toppstyra och fatta impulsiva beslut så ansvaret när L åker ut ur rikspolitiken kommer att ligga på henne, inte Starbrink och andra som nu tar avstånd från Sabuni.

L kommer säkert att överleva i Stockholm, men med Starbrinks linje så är L dömda att åka ur riksdagen 2022. Sabuni är Ls enda hopp.
Citera
2021-06-24, 23:22
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
L kommer säkert att överleva i Stockholm, men med Starbrinks linje så är L dömda att åka ur riksdagen 2022. Sabuni är Ls enda hopp.

Det är detta som Starbrink bettar på givet opinionsläget. Du bör alltså notera att Starbrink inte är Riksdagsledamot.

Vilket för den delen innebär att hon och andra Stockholmspolitiker för L i region och kommun, där de är tredje största parti, mycket väl kan komma att kliva fram 2022 dvs efter att Sabuni förpassat L ut från Riksdagen redan i höst och ensam fått bära ansvaret för detta.

P.S. Varför har du tagit bort din profilbild? Jag gillade ju den! D.S.
Citera
2021-06-25, 00:40
Avslutad
Citat:
Det är detta som Starbrink bettar på givet opinionsläget. Du bör alltså notera att Starbrink inte är Riksdagsledamot.

Vilket för den delen innebär att hon och andra Stockholmspolitiker för L i region och kommun, där de är tredje största parti, mycket väl kan komma att kliva fram 2022 dvs efter att Sabuni förpassat L ut från Riksdagen redan i höst och ensam fått bära ansvaret för detta.

P.S. Varför har du tagit bort din profilbild? Jag gillade ju den! D.S.

Vad menar du med kliva fram?

(Skicka ett pm om profilbild om du vill veta.)
Citera
2021-06-25, 00:45
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Vad menar du med kliva fram?

(Skicka ett pm om min profilbild, men det är inget särskilt.)

Jag tror att Starbrink, ej tyngd av att vara Riksdagsledamot, bettar på två saker. Ett, att hon håller sig kvar på regional nivå och två, hon kan vara en kandidat till partiledare efter att Sabuni sänkt L till senhösten efter extra valet.

PM skickat
Citera
2021-06-25, 01:29
Avslutad
Citat:
Jag tror att Starbrink, ej tyngd av att vara Riksdagsledamot, bettar på två saker. Ett, att hon håller sig kvar på regional nivå och två, hon kan vara en kandidat till partiledare efter att Sabuni sänkt L till senhösten efter extra valet.

PM skickat

Hmm. Det skulle kunna förklara agerandet.
Citera
2021-06-25, 02:40
Medlem
Bengt Westerberg gjorde fantastisk reklam för Liberalerna genom att offentligt deklarera att han ska rösta på något annat. Ingen sansad vill väl rösta på samma som honom. Samtidigt skrämde Kristersson några väljare genom att svänga regnbågsflaggan. Kanske kan Liberalerna fixa fyra procent redan i september men törs man lita på dubbel-förrädare? Vad säger att partiet inte kör kniven i ryggen på borgarna en gång till?
Citera
2021-06-25, 10:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Det är i så fall ett riskabelt spel, av två skäl. För det första brukar resultaten i de kommunala valen spegla resultatet i riksdagsvalet ganska väl. Åker L ut ur riksdagen kommer de även att ta stryk i Stockholm. De flesta väljare drar sig fortfarande för att splittra sin röster.

För det andra så blir det i så fall svårt för L att komma tillbaka på riksnivå. Om det är något som inte behövs i svensk politik så är det en klon av centerpartiet. Det kommer också att skada L inom lokalpolitiken.

Ett mer sannolikt scenario är att Starbrink & Co hamnar i centerpartiet, där de egentligen hör hemma.
Senast redigerad av Regulus 2021-06-25 kl. 10:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in