2021-06-24, 23:04
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Helt klart någon som skulle må bättre om han fick lära sig förlänga sin alldeles för korta stubin. En fågel fick sätta livet till för en kaka. Han måste ha känt sig riktigt nöjd när han satte den på plats på det sätt han gjorde.

Alla andra tycker nog att han är ynklig som blir arg och primitiv som tar till våld.

Caféägaren skulle förstås ha kastat ut den labile gästen.
Du vet ju inte vad det var för fågel.

Tänk om det var en kungsörn eller struts? Då borde han verkligen känna sig nöjd. Man hade garanterat varit coolaste killen på det caféet om man knäckte en emu som försökte stjäla din kladdkaka med nyvispad grädde. Hade jag sett det hade jag garanterat rest mig upp och gett en applåd.
Citera
2021-06-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Frågan blir om cafegästen har befogenhet att utdela straff?

Han kan åberopa nödvärn efter ha gett fågeln en letal vinge.
Citera
2021-06-24, 23:07
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
Sluta anmäl skitsaker. Polisen har fullt upp nog som det är, ska de prioritera en död fågel nu när mord och skottlossningar sker på daglig basis och läggs på hög?

Försök förklara det här för Karl Hedin eller fler av de som fått tillslag med insatsstyrka och helikopter.

(FB) Industriledaren Karl Hedin m fl gripna okt -18, jaktbrott i Surahammars kommun 2017
(FB) Grovt jaktbrott: Varg dödad, Amungen/Dalarna, 2019-03-09

Det ligger politik bakom, därav problemet.

Edit: jag tycker duvor är fina.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-06-24 kl. 23:11.
Citera
2021-06-24, 23:10
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Har polisen utrett ärendet som jaktbrott?

Tycker du att polisen ska lägga ner sin arbetstid på att utreda om det är ett jaktbrott eller inte att fånga en fågel i handen och råka kasta den så hårt i marken att den avlider? Tycker du att våra skattepengar bör gå till detta?
Citera
2021-06-24, 23:11
Medlem
Det är bara en fågel, vem bryr sig
Citera
2021-06-24, 23:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Tycker du att polisen ska lägga ner sin arbetstid på att utreda om det är ett jaktbrott eller inte att fånga en fågel i handen och råka kasta den så hårt i marken att den avlider? Tycker du att våra skattepengar bör gå till detta?

Läs föregående poster så förstår du.
Citera
2021-06-24, 23:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Du vet ju inte vad det var för fågel.

Tänk om det var en kungsörn eller struts? Då borde han verkligen känna sig nöjd. Man hade garanterat varit coolaste killen på det caféet om man knäckte en emu som försökte stjäla din kladdkaka med nyvispad grädde. Hade jag sett det hade jag garanterat rest mig upp och gett en applåd.

Men den enda av dessa fåglar som finns i Sverige är kungsörnen, de snor inte kakor, de är köttätare. Den hade tagit hans hund inte hans kaka.
Citera
2021-06-24, 23:14
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptopus
Det är bara en fågel, vem bryr sig

Precis som en lapp kör över en varg med sin skoter för att freda sin ren, så tar den här människan och vrider nacken av en fågel för freda sin kaka.

Hur menar du att det här skiljer sig rent juridiskt?
Citera
2021-06-24, 23:15
Avstängd
Fågeln var en tjyvjävel - läs lagtexten står den som
inte den människa som alltså gäller lagen alla men
eftersom ankdammspolisen inte gör något åt björktrastar
o andra som plundrar körsbärsträden så är det dödsstraff
som gäller (sett från de drabbades sida)

Vad skall man gissa att det var för fågel - duva eller fiskmås
tveksamt om det var liten gråsparv
Senast redigerad av SC430 2021-06-24 kl. 23:22.
Citera
2021-06-24, 23:16
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Läs föregående poster så förstår du.

Sluta sup så jävla hårt och länka och skriva en massa trams!

Det vore fullkomligt vansinnigt att en statligt skattefinansierad myndighet skulle lägga ned sin tid på att utreda en död fågel. Ska det bli domstol med vittnen här tycker du också eller?
Citera
2021-06-24, 23:17
Medlem
bomhulls avatar
Så länge det inte handlar om en fridlyst art så bryr jag mig inte . Fåglar som tar ifrån människor och skitar ner överallt behövs inte i ekosystemet.
Citera
2021-06-24, 23:18
Medlem
Citat:
Precis som en lapp kör över en varg med sin skoter för att freda sin ren, så tar den här människan och vrider nacken av en fågel för freda sin kaka.

Hur menar du att det här skiljer sig rent juridiskt?
Tja, vargen är fridlyst. Jämför inte en död måsjävel med mord på en varg din lappjävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in