2021-06-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69
Fåglar är råttor med vingar. Rätt åt fanskapet.

Nej.

Råttor är betydligt närmare besläktade med människor än med fåglar.

Vi människor härstammar i princip från råttor.
Citera
2021-06-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Nej.

Råttor är betydligt närmare besläktade med människor än med fåglar.

Vi människor härstammar i princip från råttor.

Människor dödar inte djur i rum där vi inte dödar djur. Det är barbari. Det är en invandrare eller psykiskt sjuk svensk.
Senast redigerad av Brixham 2021-06-24 kl. 22:26.
Citera
2021-06-24, 22:24
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Var det ett jaktbrott? Inget vapen och ingen fälla.

Kakan var en fälla
Citera
2021-06-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag ringer in det i morgon, funderar på en JO-anmälan också.

Jag tycker duvor är fina.
Mord, dråp, övervåld. Djurplågeri, störande av allmän ordning, förargelseväckande beteende.
Något borde vara omöjligt att avskriva
Citera
2021-06-24, 22:32
Medlem
StigAllans avatar
Hade faktiskt lust till något liknande då jag satt och tuggade i mig en burgare utomhus i centrala stan!
Sitter där och njuter lite av sol och maten då kommer en måsdjävlafågel och sätter sig på ett parasoll någon meter från mig och börjar gapa som fan för att den vill skrämma till sig min mat!

Inte fick den något av min mat och resterna kastades i en soptunna med lock när fågelhelvetet såg på!
Den hade antagligen lyckats med detta beteende tidigare då den var så påstridig.
Detta är väl som utlänningarna som tagit sig hit och gapar om diskriminering och mera bidrag.
Citera
2021-06-24, 22:33
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Mord, dråp, övervåld. Djurplågeri, störande av allmän ordning, förargelseväckande beteende.
Något borde vara omöjligt att avskriva

Vi kör på jaktbrott, det svider bäst.
Citera
2021-06-24, 22:33
Medlem
Så otroligt trashigt gjort.
Citera
2021-06-24, 22:36
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Det är förmodligen en måsjävel. Det är just måsjävlar som rånar folk på ens mat.

Måsjäveln begick brottet och då fick måsjävlen plikta med livet.

Kommunerna borde ta sitt ansvar och skjuta av den flygande ohyran. Folk blir väl irriterande när kommunerna inte tar tag i problemet som blir värre och värre.

Absurt att få det till djurplågeri. Ger sig flygråttan in i leken så får den leken tåla. Den kunde skaffat sin egen mat istället för att stjäla.

Darwin award på måsjäveln.

Måsar som stjäl mat – dagligt problem på uteserveringar

Tjuvaktiga måsar är ett dagligt problem på uteserveringen den här tiden på året. Och de är inte rädda för att norpa mat rakt ur handen på folk.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/masar-som-stjal-mat-dagligt-problem-pa-uteserveringar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/har-knycker-den-fracka-masen-svt-reporterns-lunch
Har du tagit en lunch på torget i Karlskrona på sistone så har du kanske märkt att måsarna är väldigt sugna på din mat.

Den senaste tiden har aggressiva måsar ryckt både falafel och glass ur händerna på torgbesökare.
https://sverigesradio.se/artikel/masar-snor-deras-gasters-mat
Citera
2021-06-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vi kör på jaktbrott, det svider bäst.
Vid anmälan kan hagelbössa ändå vara en god strategi.

Fö skulle social skam kunna vara ett lämpligt straff. Men för det skulle man till att börja med behöva veta vem denne impulskontrollhandikappade person är
Citera
2021-06-24, 22:46
Medlem
Peyotedudes avatar
Därför man inte ska mata fåglar. Vilda djur ska inte kunna fångas så där eller stenas av barn.

De som matar raderar ju bort överlevnads instinkten hos djuren.
Citera
2021-06-24, 22:47
Medlem
Att döda en fågel i affekt borde vara lättare att bringa klarhet i än att reda ut hur ett HVB hem låter en 5 åring drunkna och där det saknas uppsåt
Citera
2021-06-24, 22:47
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Vid anmälan kan hagelbössa ändå vara en god strategi.

Fö skulle social skam kunna vara ett lämpligt straff. Men för det skulle man till att börja med behöva veta vem denne impulskontrollhandikappade person är

Eftersom en anmälan redan gjorts så har nog polisen något att gå på.

Inget framgår dock av informationen om det fanns någon misstänkt från första början.

Men vid jaktbrott borde det inte vara något som helst problem att få tillgång till transaktioner som gjorts i kassan i nära anslutning till jakten.

Edit: jag förstår inte vad du menar med hagelbössan.

I Lappland så jagas borde järv och varg med skoter.
Behöver du kalkylera utgångs-hastigheten på en skoter eller behövs det en bössa för att jaga?
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-06-24 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in