2021-06-23, 10:11
Medlem
WallabeJoys avatar
Märklig fup, väldigt få förhör med pappan och människor överlag. Halva fuxen utgörs av grannarna vid dörrknackning samt teknisk bevisning.
Märklig relation mannen har med sin familj, i dessa kulturer brukar annars mannan ha god relation och nära relation och umgås mycket med släktingar. Men inte här.

Jag upplevde att när pojken får veta att mamman är död säger han, då kan ingen slå oss längre. Jag kopplar det till mamman inte pappan.
Pappan var ju sällan hemma när barnen var vakna mamman verkar ju varit mest varit själv med barnen och haft svårt att ens få dem i säng.

De har inte gått på förskola eller skola, inga vittnesmål med dess personal. Om man jämför med kvinnan som sköts i huvudet av sin man hördes ju omgivningen betydligt mer.

Tydligt är iaf att dessa män tar hit kvinnor från sina hemländer och inte hjälper dem med medborgarskap, liknande i båda. Är ju grannen här som hjälper kvinnan med detta.
De hålls isolerade, denna kvinna var välutbildad från sitt hemland. Verkar ha lärt sig språket lite på egen hand. Men då barnen i Sverige talar dålig svenska tyder det på att de också hållits hemma.
Otroligt tragiskt. Hoppas barnen får stanna i Sverige och inte åker till Irak.

Mannen får livstid eller 16~18 år är min gissning. De kommer ha med i domen att barnen var närvarande och det kommer ge extra.
Han högg henne förmodligen i ryggen när hon försökte ta sig från rummet ut på balkongen för att skydda sig. Hon försökte fly, varför hon väljer balkongen och inte fly i hallen vet jag inte. Men att börja i sovrummet och sen följa efter henne och som sonen vittnar fortsätta hugga ute på balkongen. Fy fan. Livstid borde det vara .
Rösterna är hittepå. Han visste precis vad han gjorde. Han ljuger i förhöret. Jag tror han tog hennes id~kort och pengarna och han ville ha nycklarna för att låsa in henne. Därav att han ber om nycklarna.
Stod väl i tidningen att han varit gift förut och misshandlat sitt ex.
Citera
2021-06-23, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Märklig fup, väldigt få förhör med pappan och människor överlag. Halva fuxen utgörs av grannarna vid dörrknackning samt teknisk bevisning.
Märklig relation mannen har med sin familj, i dessa kulturer brukar annars mannan ha god relation och nära relation och umgås mycket med släktingar. Men inte här.

Jag upplevde att när pojken får veta att mamman är död säger han, då kan ingen slå oss längre. Jag kopplar det till mamman inte pappan.
Pappan var ju sällan hemma när barnen var vakna mamman verkar ju varit mest varit själv med barnen och haft svårt att ens få dem i säng.

De har inte gått på förskola eller skola, inga vittnesmål med dess personal. Om man jämför med kvinnan som sköts i huvudet av sin man hördes ju omgivningen betydligt mer.

Tydligt är iaf att dessa män tar hit kvinnor från sina hemländer och inte hjälper dem med medborgarskap, liknande i båda. Är ju grannen här som hjälper kvinnan med detta.
De hålls isolerade, denna kvinna var välutbildad från sitt hemland. Verkar ha lärt sig språket lite på egen hand. Men då barnen i Sverige talar dålig svenska tyder det på att de också hållits hemma.

Mannen får livstid eller 16~18 år är min gissning. De kommer ha med i domen att barnen var närvarande och det kommer ge extra.
Han högg henne förmodligen i ryggen när hon försökte ta sig från rummet ut på balkongen för att skydda sig. Hon försökte fly, varför hon väljer balkongen och inte fly i hallen vet jag inte. Men att börja i sovrummet och sen följa efter henne och som sonen vittnar fortsätta hugga ute på balkongen. Fy fan. Livstid borde det vara .
Rösterna är hittepå. Han visste precis vad han gjorde. Han ljuger i förhöret. Jag tror han tog hennes id~kort och pengarna och han ville ha nycklarna för att låsa in henne. Därav att han ber om nycklarna.

Om han inte är svensk medborgare - blir han utvisad - han har ju stark anknytning genom FYRA barn,
dvs inte bara ett som knarksäljande gambianer o nigerianer brukar klara sig på
Citera
2021-06-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vems fb? Kristna irakier/assyrirer.. inte ofta de hedersmördar men skrtt tidigare i sverige

Edit. Den åtalade verkar vara kurd. Blrv förvirrad av fb som las upp.

Han är långt ifrån kristen!
Han är en stark islamist och dessutom shiaa muslim som är så vansinnigt inne på hans religion som han verkligen följer. Dessutom så är detta tillåtet i hans religion att behandla kvinnor på det sättet!
Citera
2021-06-23, 19:25
Medlem
Citat:

Det framgår av förhör med grannen att mamma ”lämnar dagis” och även att hon brukade gå på öppna förskolan. Men kan hålla med om att det är konstigt att man inte pratat med personal på förskola och skola.
Citera
2021-06-23, 21:48
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bcass10
Det framgår av förhör med grannen att mamma ”lämnar dagis” och även att hon brukade gå på öppna förskolan. Men kan hålla med om att det är konstigt att man inte pratat med personal på förskola och skola.
Öppna förskolan såg jag men såg inget om förskola. Pojken borde ha skolplikt med förskoleklass om han är 7.
Tunn fup. Känns som de går på den tekniska bevisningen bara.
Hon vill ju skiljas. Står inte heller i fupen i något större. Grannen nämner det. De frågar väl om det.. konstigt de inte hör hans ex. Bevis på historik av våld.
Nä tummen ner till polisen här.
Citera
2021-06-23, 22:26
Medlem
Citat:
Öppna förskolan såg jag men såg inget om förskola. Pojken borde ha skolplikt med förskoleklass om han är 7.
Hon vill ju skiljas. Står inte heller i fupen i något större. Grannen nämner det. De frågar väl om det.. konstigt de inte hör hans ex. Bevis på historik av våld.

Kan bara skriva en sak som jag VET och det är för att bryta allas tankar kring varför hon inte tog ett steg framåt och anmälde monstret!
Han är ett monster och besatt av ett monster, den otroliga rädslan för honom gjorde henne så förlamad.
Några av oss som skriver här vet vad vi skriver!
Han skrämmer folk med sin aggressivitet!
Citera
2021-06-23, 22:47
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caco.cacan11
Kan bara skriva en sak som jag VET och det är för att bryta allas tankar kring varför hon inte tog ett steg framåt och anmälde monstret!
Han är ett monster och besatt av ett monster, den otroliga rädslan för honom gjorde henne så förlamad.
Några av oss som skriver här vet vad vi skriver!
Han skrämmer folk med sin aggressivitet!

Tror ingen har kritiserat henne alls. Alla vet nog att det är svårt att gå. Han var verkligen gjort allt i sin makt för att styra henne. Väldigt tragiskt att det kostade henne livet.
Citera
2021-06-23, 23:39
Medlem
Citat:
Han är långt ifrån kristen!
Han är en stark islamist och dessutom shiaa muslim som är så vansinnigt inne på hans religion som han verkligen följer. Dessutom så är detta tillåtet i hans religion att behandla kvinnor på det sättet!
Du läste nog inte mitt inlägg. Blev förvirrad av mammans FB. Mamman verkar vara kristen irakier (hans svärmor) och ii fup återberättas det att hans pappa var kristen irakier.. Konstigt, då hans efternamn är kurdiskt och man i irak tar efter pappans efteråamn. Just den kurdiska befolkningen som han tillhör så finns det inte kristna. så konstigt vore det om hans pappa vore kristen. Nåja. Spelar ingen roll.
Citera
2021-06-23, 23:42
Medlem
Citat:
Fuppen är vääääldigt fattig på info. Detta är alltså ett mord där fuppen är mindre än 500 sidor. Rättegången beräknas ta 1.5dag enl. Åklagare. Jag har varit med rättegångar om vapenbrott som tagit tre dagar och betydligt fler sidor än denna fup😂 man förhör en kvinna som tros vara älskarinnan och att man läst deras sms. Någon utförlig förhör med kvinnan görs aldrig och det presenteras inte vilka chattar dem talar om. Kan ju ävwn ligga i slasken. Men endå.
Citera
2021-06-24, 00:49
Medlem
[quote=minay|76331246]Du läste nog inte mitt inlägg. Blev förvirrad av mammans FB. Mamman verkar vara kristen irakier (hans svärmor) och ii fup återberättas det att hans
Senast redigerad av caco.cacan11 2021-06-24 kl. 01:14.
Citera
2021-06-24, 02:19
Medlem
[quote=caco.cacan11|76331839]
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Du läste nog inte mitt inlägg. Blev förvirrad av mammans FB. Mamman verkar vara kristen irakier (hans svärmor) och ii fup återberättas det att hans
?
Citera
2021-06-24, 21:32
Avslutad
Citat:
Här är intervjun med hennes mamma och även en bild på henne!
I kommentaren skriver hennes mamma om hur lydsam dottern var samt hur mycket respekterade monstret som hon var gift med.
Hon skriver dock på arabiska!
Kan översätta hela hennes text om så önskas!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3990957641017950&id=216625221 784563
Gärna vill veta vad som står om de inte tar tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in