2021-06-24, 20:05
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Ja det var tydligt vid presskonferensen i lördags. Daghostar kallade Lövféns ful-bud för politisk teater. Det var hans sista chans innan hon trycker på avtryckaren. Det borde vilken idiot som helst begripit men han trodde av någon anledning att en dörrmatta för evigt blir en dörrmatta.
Man kan säga att V bestämt sig för att se till att S+V permanent är på läktaren de närmaste decennierna.

Eller hur?
Citera
2021-06-24, 20:07
Medlem
Tycker det är så komiskt att S och C pratar om att det kan bli politisk kaos om de inte får regera vidare. Det är bara att titta på hur landet Sverige mår så har de misslyckas med det mesta. Europaetta i antalet skjutningar, Etta i att släppa in lycksökare från andra länder som lever på vår välfärd…. Världens högsta skatter. Vad fan får man för skattepengarna? Vi har ett kaos i landet som måste få ett nytt styre
Citera
2021-06-24, 20:07
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Bra gjort, finns ingen anledning att säga mer i media, budskapet var tydligt och bra förklarat o motiverat. Allra minst i Aftonbladet som hade vinklat och förvrängt det till negativt och som någon ”expert” hade besvarat.

Bollen ligger hos C och Annie behöver bestämma sig var hennes parti ska höra hemma. Sen vet vi redan att det är på vänster flanken men det önskade så klart Annie vi skulle få veta först efter valet.

Har Nooshis ovanligt rakryggade och klarspråkiga stil fått alla på högersidan att inse det inte är gammelmedia och vänsterlobbyn som det ska sökas bekräftelse hos? Har de insett att det lönar sig att stå upp för vad man tror på och att kejsaren nu äntligen avslöjats som naken?

Nåt är det som hänt i alla fall om de nu verkligen står på sig och börjar samtala som en ny högerallians.
Citera
2021-06-24, 20:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nej, Aftonbladet är ju inte politiskt oberoende. Men de har ju också gett Sabuni chansen att gå i respons, ska de inte låta L-politiker inklusive f.d partiledare komma till tals? Det menar du väl inte?

Jag har inte sagt att AB agerat olämligt, bara att det är natuligt om de är partiska.
Citera
2021-06-24, 20:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evardlig
Dessutom Sara Heikkinen Breitholtz som är misstänkt för brott efter en krock förra året och har varit sjukskriven sedan dess. S kan inte räkna med hennes röst enligt SVT. Hennes eventuella ersättare är dessutom politisk vilde.

Det där är ju en intressant historia. Jag trodde först att det inte skulle spela någon roll, men Heikkinen Breitholtz är sjukskriven och misstänkt för grovt rattfylleri, så det är mindre sannolikt att hon kommer tillbaka.

Hennes ersättare tycks numera hata sossarna då att han anser sig ha blivit orättvist behandlad på grund av illvilliga rykten som andra spridit om honom:

Lars El Hayek lämnar S – blir politisk vilde

– Det är en total omöjlighet för mig att komma tillbaka till partiet. Det finns inte på kartan att jag kan sitta ner, dricka kaffe och samtala med dessa människor. Inte efter vad de gjort mot mig och hur de skött den här processen. Därför lämnar jag Socialdemokraterna, säger Lars El Hayek och tillägger att han inte lämnar sina grundvärderingar.

https://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/lars-el-hayek-l%C3%A4mnar-s-blir-politisk-vilde-1.40942009

Jag har en viss förståelse för att Löfven inte vill ha in den här mannen som vågmästare i riksdagen.
Citera
2021-06-24, 20:09
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Hur kommer det här sluts enligt er?

Extraval, oddsen är på S/C/V sida och MP klarar sig kvar med 90% säkerhet. Åker L ur kvarstår ett s.k "konservativt" block som i förra valet fick ihop drygt 43% men behöver minst 50% vilket inte finns på kartan.
Citera
2021-06-24, 20:12
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Tycker det är så komiskt att S och C pratar om att det kan bli politisk kaos om de inte får regera vidare. Det är bara att titta på hur landet Sverige mår så har de misslyckas med det mesta. Europaetta i antalet skjutningar, Etta i att släppa in lycksökare från andra länder som lever på vår välfärd…. Världens högsta skatter. Vad fan får man för skattepengarna? Vi har ett kaos i landet som måste få ett nytt styre

Ja det gäller att tolka S och C's språkbruk.

Att Löfvén förlorar makten är en "kris för demokratin" eller "katastrof" eller "hot mot demokratin". Dom flesta mainstreamtidningarna beskriver det på precis samma sätt. Enorm självgodhet och maktarrogans att kalla alla andra scenarion än Löfvén vid statsministerposten för "hot mot demokratin".

Det är en befrielse från en svetsare med låg bildning och intelligens. Knappast en kris på något sätt.
Citera
2021-06-24, 20:12
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag har inte sagt att AB agerat olämligt, bara att det är natuligt om de är partiska.

OK, vi verkar ha samma uppfattning i stort då. Fast jag är fortfarande lite förvånad att Sabuni inte verkar ha någon tydlig och samordnad mediastrategi trots att det är hon som fattat besluten. Ska L ha minsta chans att klara sig kvar måste hon hamra in budskapet.
Citera
2021-06-24, 20:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
När L var ett JÖK-parti hade de heller inget som utmärkte dem. Förutom att de alltid intog samma ståndpunkt som C, fast ett par dagar senare.

Ja väljarna insåg ju det och övergav dem. Och så krävde de plastpåseskatt i JÖK-överenskommelsen. Det räckte tydligen inte för att behålla sina fåtaliga väljare.
Citera
2021-06-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Ja det gäller att tolka S och C's språkbruk.

Att Löfvén förlorar makten är en "kris för demokratin" eller "katastrof" eller "hot mot demokratin". Dom flesta mainstreamtidningarna beskriver det på precis samma sätt. Enorm självgodhet och maktarrogans att kalla alla andra scenarion än Löfvén vid statsministerposten för "hot mot demokratin".

Det är en befrielse från en svetsare med låg bildning och intelligens. Knappast en kris på något sätt.
Ja alla alternativ utom S ledd regering ”är det fara och färde för landet”
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
OK, vi verkar ha samma uppfattning i stort då. Fast jag är fortfarande lite förvånad att Sabuni inte verkar ha någon tydlig och samordnad mediastrategi trots att det är hon som fattat besluten. Ska L ha minsta chans att klara sig kvar måste hon hamra in budskapet.

Jag tror att mediastrategin är att hålla käften och inte låta media slå in kilar i partiet. Observera att det bara är Anna Starbrink och några föredettingar som klagar i media. Lina Nordquist, som håller med Starbrink i sak, stöttar Sabuni.
Citera
Medlem
Citat:
Extraval, oddsen är på S/C/V sida och MP klarar sig kvar med 90% säkerhet. Åker L ur kvarstår ett s.k "konservativt" block som i förra valet fick ihop drygt 43% men behöver minst 50% vilket inte finns på kartan.

Med det resonemanget kan du bli väldigt besviken vid ett extra val. MP är lika mycket på deken som något annat parti. Behövs bara att det blir elransonering början av september och folk förstår att det är MP:s förtjänst. Mp:s bas är långt under 4%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in