2021-06-24, 19:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Breaking News

Stefan Löfven har INTE majoritet.

175-174 Står det "officiellt" men Helena Lindahl, C, Västerbotten säger nu att hon INTE kommer rösta på Stefan Löfven - därmed fattar hon samma beslut som förra gången.
Hon säger "I dag ser jag inte att den senaste mandatperioden har gett mig skäl att ompröva min uppfattning runt samarbetet med Stefan Löfven. Han har fått sin chans och utfallet har inte varit bra"

Utöver detta utöver budgeten utöver att C inte vill samarbeta med V kring budgeten så kan jag inte se att det inte blir extraval av detta.

https://www.facebook.com/search/top/?q=helena%20lindahl

Det räcker med att hon INTE röstar på Löfven (dvs. röstar gult som resten av centern) för att Löfven ska vinna. Det är bara om hon röstar MOT Löfven (röstar rött) som Löfven kan förlora.
Citera
2021-06-24, 19:53
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nu kampanjar svenskhatarna på Aftonbladet hårt mot Sabuni. Otroligt ensidig artikel stort uppslaget på förstasidan där olika fjantar från Ullenhag-falangen och den rabiata batikhäxan Maria Leissner får ösa skit över Sabunis nej till nya JÖK:en. Det skulle naturligtvis gå att skriva en artikel som lyfte fram det stöd linjen har inom partiet. Naturligtvis driver hon inte någon privat linje medan hon har tongivande krafter inom partier emot sig, det vore inte ens möjligt att göra. Vad tror sig Aftonbladet kunna uppnå med det här?

"Nyamko Sabuni har via sin pressekreterare Anton Johansson avböjt intervju."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zgW0R1/hard-intern-kritik-mot-sabuni-surrat-fast-sig-vid-masten-och-balanse

Vill Sabuni inte gå i respons på vad hennes partikamrater uttalar sig om fastän hon blir erbjuden detta har jag svårt att se att man kan beskylla media/Aftonbladet för att driva någon sorts agenda i frågan.
Citera
2021-06-24, 19:55
Medlem
Citat:
Breaking News

175-174 Står det "officiellt" men Helena Lindahl, C, Västerbotten säger nu att hon INTE kommer rösta på Stefan Löfven - därmed fattar hon samma beslut som förra gången.
Hon säger "I dag ser jag inte att den senaste mandatperioden har gett mig skäl att ompröva min uppfattning runt samarbetet med Stefan Löfven. Han har fått sin chans och utfallet har inte varit bra"

Utöver detta utöver budgeten utöver att C inte vill samarbeta med V kring budgeten så kan jag inte se att det inte blir extraval av detta.

Dessutom Sara Heikkinen Breitholtz som är misstänkt för brott efter en krock förra året och har varit sjukskriven sedan dess. S kan inte räkna med hennes röst enligt SVT. Hennes eventuella ersättare är dessutom politisk vilde.
Citera
Avslutad
Hur kommer det här sluts enligt er?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zgW0R1/hard-intern-kritik-mot-sabuni-surrat-fast-sig-vid-masten-och-balanse

Vill Sabuni inte gå i respons på vad hennes partikamrater uttalar sig om fastän hon blir erbjuden detta har jag svårt att se att man kan beskylla media/Aftonbladet för att ha någons sorts agenda i frågan.

Det är väl ingen hemlighet att Aftonbladet precis som DN vill att Liberalerna ska rätta in sig i det rödgröna båset igen.
Citera
2021-06-24, 19:57
Medlem
Citat:
Breaking News

Vänta bara. Annie kommer att ta i med hårdhandskarna mot Helena. ”Helena tänkej du jöja så vi fåj en jasistisk jejejing? Nu jöstar du i kammajen så som jag säjej.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det räcker med att hon INTE röstar på Löfven (dvs. röstar gult som resten av centern) för att Löfven ska vinna. Det är bara om hon röstar MOT Löfven (röstar rött) som Löfven kan förlora.

Hon röstade NEJ till Löfven sist och kommer att rösta MOT alltså rött igen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/osakra-korten-kan-avgora-stefan-lofvens-ode
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen

Jag var tidigare skeptisk till extraval, men nu tror jag risken är större än 50%. Centern vill av partitaktiska skäl ha extraval, och då lär det bli så.
Citera
Medlem
cerns avatar
Citat:
Talmansrundor.. Håller på över resten utav sommaren. Interna bråk och teater och Stefan sitter kvar.
Citera
2021-06-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Vill Sabuni inte gå i respons på vad hennes partikamrater uttalar sig om fastän hon blir erbjuden detta har jag svårt att se att man kan beskylla media/Aftonbladet för att driva någon sorts agenda i frågan.
Bra gjort, finns ingen anledning att säga mer i media, budskapet var tydligt och bra förklarat o motiverat. Allra minst i Aftonbladet som hade vinklat och förvrängt det till negativt och som någon ”expert” hade besvarat.

Bollen ligger hos C och Annie behöver bestämma sig var hennes parti ska höra hemma. Sen vet vi redan att det är på vänster flanken men det önskade så klart Annie vi skulle få veta först efter valet.
Citera
2021-06-24, 20:04
Medlem
MisterPlus46s avatar
Citat:
Extraval känns det som.
Citera
2021-06-24, 20:04
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är väl ingen hemlighet att Aftonbladet precis som DN vill att Liberalerna ska rätta in sig i det rödgröna båset igen.

Nej, Aftonbladet är ju inte politiskt oberoende. Men de har ju också gett Sabuni chansen att gå i respons, ska de inte låta L-politiker inklusive f.d partiledare komma till tals? Det menar du väl inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in