2021-06-24, 20:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Oj vad sensationellt. Not.

Är man såpass skör och svag att man behöver vårdas för covid19 så har man sällan mer än några månader eller på sin höjd något år kvar i livet.

Eller förlåt mig, jag glömde bort att man inte kan dö av andra orsaker än "covid-19"

Du snackar skit som vanligt min granne var en pigg 60 åring som cyklade till jobbet före covid.
Citera
2021-06-24, 20:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Snacka om en virrigt inlägg. Du känner alltså en gamling som du vet/visste hur han mår när hemtjänsten kom förbi men helt plötsligt vet du inte om han lever. Känns som ett hittepå inlägg.

Så gå och tryck upp dina anekdoter i arslet!

Nej jag känner inte personen men min mor gör, jag påstod inte att jag känner personen, lär dig läsa ordentligt innan du svarar, idiot.. Nu är min mor bortrest så jag får ingen info.
Citera
2021-06-24, 20:06
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du snackar skit som vanligt min granne var en pigg 60 åring som cyklade till jobbet före covid.
Det var min farsa också innan han blev hjärtsjuk och dog. Finns gott om människor som dör av alla möjliga och omöjliga anledningar, även såna som cyklar till jobbet.
Citera
2021-06-24, 20:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det var min farsa också innan han blev hjärtsjuk och dog. Finns gott om människor som dör av alla möjliga och omöjliga anledningar, även såna som cyklar till jobbet.

Nu är ju min granne inte död som tur är, tråkigt att höra om din farsa. Visst är det så att folk dör av allt möjligt och det är väl den enda poetiska rättvisan här i livet. Men vi kunde ha gjort bättre ifrån oss vad gäller den här pandemin.
Citera
2021-06-24, 20:11
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Tänk om det var så att det fanns någon som tjänar på fortsatt lockdown, de hade ju jublat i högan sky över denna jackpot.

Precis. Vilket det inte finns. Amazon och dylika företag som gjorde det fick bara temporärt en större del av kakan som alla spenderade normalt iaf men nu kommer världsekonomin att krasha vilket orsakar större problem för Amazon än för något mindre företag. Vilket säger en hel del om hur galet ditt resonemang är. D.v.s vi har inte nedstängningar för att vi tjänar pengar på det. Du är sinnessjuk, inse faktum.
Citera
2021-06-24, 20:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det har ingen effekt. Det som har effekt är hur mottagliga medborgarna är för viruset givet folkhälsan. Och den är mkt mkt bättre i Japan än i västvärlden. De lever redan längst i världen så det är ingen slump.

Det som har effekt är om man stänger skolorna eller inte när smittan ökar. Det gör man i alla länder som klarat sig med låga dödstal.
Citera
2021-06-24, 20:17
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Oj vad sensationellt. Not.

Är man såpass skör och svag att man behöver vårdas för covid19 så har man sällan mer än några månader eller på sin höjd något år kvar i livet.

Eller förlåt mig, jag glömde bort att man inte kan dö av andra orsaker än "covid-19"

Du lyckas ha fel i allt du skriver i detta inlägg.

Man kan dö av mycket annat en av covid. Covid var tredje vanligaste dödsorsaken 2020.

Denna vecka ser det ut som om medelåldern på ny inskrivningar på IVA ligger runt 45 år. Inte en chans att de bara har månader ev. ett år kvar att leva. https://covidstatistik.se/aldersfordelning#iva
Citera
2021-06-24, 20:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Mr "BMI>IQ", nu är du överdrivet hysterisk igen. Vid en normal influensasäsong vårdas normalt tiotusentals med influensa, år efter år efter år. Ex. 2017/2018 var det över 20000 som vårdades med influensa. Sätter man det i perspektiv till att 70k vårdats med covid så inser man lätt hur överdrivet hysteriskt det senaste året varit.

Nja, många drar sig nog för att söka vård. Man vet aldrig vilken vård man kommer att få i det här landet. Om man blir fullproppad med morfin som enda vård. Sedan har ju vårdresurserna varit ytterst begränsade. Det har varit genomtydligt. Hade det funnits resurser hade kanske över 100 tusen sökt och fått vård.
Citera
2021-06-24, 20:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det gjorde man även i de värst drabbade länderna i världen, men där ser du förstås inget samband.

Det var ofta först efter smittan hade dragit iväg kraftigt. Jag känner inte till något land där man i ett tidigt skede med låg smitta stängde skolorna och lät dem förbli stängda och därefter fick ökad smitta med stängda skolor.
Citera
2021-06-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja nu har vi tur som bor i sverige där vi haft hyfsat öppet. Men jag tänker ju lite mer brett på det som hänt utomlands med alla lockdowns, utegångsförbud och stängda skolor mm.

Det är att straffa helt oskyldiga vanliga människor.

och stängda skolor har man ikke i Sverige - jo jo - det har man?

Løgn efter devisen - går den så går den - men det gør den ikke.

https://sverigesradio.se/artikel/smittspridningen-okar-i-skolorna-flera-undervisar-pa-distans-igen
Citera
2021-06-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vaccinet ger inte fullständigt skydd puckon, i synnerhet inte de nya mutationerna. Delta-2 finns redan i UK nu så det är väl bara en fråga om timmar tills den är i Sverige.
Nu vart jag förvirrad... det finns delta , delta plus och delta 2?
Citera
2021-06-24, 20:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
och stängda skolor har man ikke i Sverige - jo jo - det har man?

Løgn efter devisen - går den så går den - men det gør den ikke.

https://sverigesradio.se/artikel/smittspridningen-okar-i-skolorna-flera-undervisar-pa-distans-igen

Ja de äldsta barnen har plugget delvis på distans. Det är inte bra men i Norge var det väl mer stängt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in