Citat:
Ursprungligen postat av
OleStoltenberg
Det kalles helgardering. Politiet tror på konspirasjonsteorien TH/RU, poenget med siktelsene er å splitte dem, spille dem ut mot hverandre.
Jeg tror konpirasjonen stikker mye dypere enn som så.
Her må man nok se på hva Vladimir Iljitsj Uljanov sa, se på hvem som tjener /profitterer på situasjonen.
Foruten TH som slipper dyr skilsmisse, hvem er det som tjener på forsvinningen: jo, hvem har fått 30 mill i ekstrabevilgninger ? hvem har fått ekslusivt stoff og reportasjer fra saken og øket opplag og salg ?
jo henholdsvis politiet og VG.
Jeg tipper TH har hatt møter m Brøske og VG redaksjonen i forkant og planlagt det hele i detalj. Så slipper politiet og VG bit for bit for å hale saken så lenge ut som mulig. Politiet får masse ressurser og gir inntrykk av å jobbe hardt, mens de for de meste sitter og spiller playstation og ellers tar livet med ro. Et skår i planen var selvfølgelig pandemien. Om ikke så hadde de planlagt å reise til mange eksotiske destinasjoner for å "lete" etter AEH. Såvidt jeg har hørt har Brøske også fått pusset opp kontoret for midlene han har fått, og installert Mahogny møbler og Italiensk marmor på badet på politikontoret, noe som kommunerevisjonen kanskje vil avdekke senere.
noen som har tro på den teorien ?