2021-06-24, 17:33
Medlem
tjallabaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det kalles helgardering. Politiet tror på konspirasjonsteorien TH/RU, poenget med siktelsene er å splitte dem, spille dem ut mot hverandre.

Jeg tror konpirasjonen stikker mye dypere enn som så.
Her må man nok se på hva Vladimir Iljitsj Uljanov sa, se på hvem som tjener /profitterer på situasjonen.
Foruten TH som slipper dyr skilsmisse, hvem er det som tjener på forsvinningen: jo, hvem har fått 30 mill i ekstrabevilgninger ? hvem har fått ekslusivt stoff og reportasjer fra saken og øket opplag og salg ?
jo henholdsvis politiet og VG.
Jeg tipper TH har hatt møter m Brøske og VG redaksjonen i forkant og planlagt det hele i detalj. Så slipper politiet og VG bit for bit for å hale saken så lenge ut som mulig. Politiet får masse ressurser og gir inntrykk av å jobbe hardt, mens de for de meste sitter og spiller playstation og ellers tar livet med ro. Et skår i planen var selvfølgelig pandemien. Om ikke så hadde de planlagt å reise til mange eksotiske destinasjoner for å "lete" etter AEH. Såvidt jeg har hørt har Brøske også fått pusset opp kontoret for midlene han har fått, og installert Mahogny møbler og Italiensk marmor på badet på politikontoret, noe som kommunerevisjonen kanskje vil avdekke senere.

noen som har tro på den teorien ?
Citera
2021-06-24, 17:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais

Du har åpenbart så mye innsideinformasjon at du må begynne å se deg over skulderen.
Citera
2021-06-24, 18:07
Medlem
tjallabaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du har åpenbart så mye innsideinformasjon at du må begynne å se deg over skulderen.

noe kommer fra lily bendris og andre klarsynte. ytterligere bekreftelse på opplysningene unødvendig.
Citera
2021-06-24, 18:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Nei, det har jeg ikke fått med meg.

Det var denne MB som gav han alibi for å være hjemme under telefon samtale.

Kamera på jobb for hans ankomst.
Medarbeidere ved Fururum bekreftet hans ankomst, og tilstedeværelse utover dagen. (minus noen hull)

Forretningsforbindelser, møter, og mobiltrafikk, innloggingene, anropene, basestasjoner etc.

Ikke barna, bortsett fra muligens sønnen med siste livstegn. Politiet anser denne samtalen som reell.
Det er jo dette som er alibiet mer enn noe annet. AE’s telefon ringte til sønnen i samme øyeblikk som bilen til TH parkerte ved Futurum.

I tillegg har vi 0910 sms til dattera som liksom skulle vise at AE var i live, og det avbrutte anropet 0906.
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-06-24 kl. 18:11.
Citera
2021-06-24, 18:15
Medlem
Citat:
Enig at det ikke henger på greip. Om avvisningen av miningfabrikken skulle
kalles et motiv, har han fremdeles ikke evne til å gjennomføre noe slikt.

Mener du det er hardbarka kriminelle som utførte ugjerningen?
Citera
2021-06-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallabais
Jeg tror konpirasjonen stikker mye dypere enn som så.
Her må man nok se på hva Vladimir Iljitsj Uljanov sa, se på hvem som tjener /profitterer på situasjonen.
Foruten TH som slipper dyr skilsmisse, hvem er det som tjener på forsvinningen: jo, hvem har fått 30 mill i ekstrabevilgninger ? hvem har fått ekslusivt stoff og reportasjer fra saken og øket opplag og salg ?
jo henholdsvis politiet og VG.
Jeg tipper TH har hatt møter m Brøske og VG redaksjonen i forkant og planlagt det hele i detalj. Så slipper politiet og VG bit for bit for å hale saken så lenge ut som mulig. Politiet får masse ressurser og gir inntrykk av å jobbe hardt, mens de for de meste sitter og spiller playstation og ellers tar livet med ro. Et skår i planen var selvfølgelig pandemien. Om ikke så hadde de planlagt å reise til mange eksotiske destinasjoner for å "lete" etter AEH. Såvidt jeg har hørt har Brøske også fått pusset opp kontoret for midlene han har fått, og installert Mahogny møbler og Italiensk marmor på badet på politikontoret, noe som kommunerevisjonen kanskje vil avdekke senere.

Flashback er tingen
Citera
2021-06-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordmarka
Har du en personlig agenda eller hva? Dette innlegget vitner bare om dumskap. I Norge er det et kvalitetstegn å være oppnevnt forsvarer, og det er stor rift om stillingene. Siktede i profilerte saker som velger kjendisforsvarere har også stort sett vist seg å være skyldige. Så kanskje det er er flere enn RU som burde ta en Mensatest før de uttaler seg?
Du mener RU skjuler seg bak en lav profilert advokat ?
Citera
2021-06-24, 18:45
Medlem
Citat:
Slik jeg ser det er det mest sannsynlig at RUs deltakelse har vært totalt
isolert fra drapshandlingen. Hans rolle har vært digital tilrettelegging.

For å fange drapsmannen, må man følge fysiske spor. I denne saken
er de få og utydelige. De digitale sporene derimot, er lett å se, men de
fører ingensteds.
Kidnappe mennesker i stedet for datafiler, for å få Monero, tror jeg er RUs ide. Utover det, tror jeg ikke RU har noe som helst med saken å gjøre.
Citera
2021-06-24, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
Det å finne ut hvilken Dash-adresse som ble benyttet for å sende ~1 Dash til Houbi er definitivt et digitalt spor som kan lede noe sted.

Føreløpig er ikke denne PrivateSend-nøtten knekt.
Hvorfor skulle det lede til noe ? Først trodde man GM hadde kjøpt bitcoin med penger fra sin egen bankkonto. Nå tror man GM har kjøpt Dash coin med penger fra sin egen bankkonto. Hvordan kan man i det hele tatt tro noe slikt, etter alt vi har hørt og sett at han har gjort ?
Citera
2021-06-24, 18:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Mener du det er hardbarka kriminelle som utførte ugjerningen?

Ikke åpenlyst kriminelle, nei. Ikke gjengmedlemmer. Ikke folk fra kjente kriminelle miljøer.

Men noen med voldserfaring.
Citera
2021-06-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ikke åpenlyst kriminelle, nei. Ikke gjengmedlemmer. Ikke folk fra kjente kriminelle miljøer.

Men noen med voldserfaring.
Hvis det er en gruppe bak det hele, tror jeg de angrer på hvem de valgt til å ta seg av AEH.
Citera
2021-06-24, 20:38
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Nja, mange som tror at bare du har den mest kjente advokaten så blir du frikjent... Det er ikke sånn det funker. Du blir ikke frifunnet fra drap selv om du har Elden.. Så på Jensen saken, Bertheussen saken, og mange flere. Ikke mange som skjønner det, men i mange tilfeller kan det lønne seg å ha en mindre "busy" advokat, som er lokal, å har mere tid til å sette seg inni saken, å mere tid til å snakke med siktede.

Det var vel det rableverk skrev tror jeg, at man IKKE trenger å ta en Eirik Jensen og velge Elden, men at det finnes utrolig mange dyktige. Det er kun skyldige som velger Elden haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in