2021-06-24, 15:17
Medlem
Hade examination i Naturkunskap 2 idag. Fick ett F och genomgående E i uppdragen på hela kursen.
Då har jag alltså fullmatade uppdrag och laborationer som är riktigt utförliga samt att jag har ett högt betyg från naturkunskap 1b som gjordes månaden innan som nästan är identisk med naturkunskap 2. Denna lärare "Ingert Krook" är en riktigt gammal tant som förväntar sig att vi elever är astronauter.

Är det någon annan som har haft denna tant med samma upplevelse ? Helt bedrövligt, hon grundade alltså detta på att jag inte kunde besvara 2 frågor helt och hållet. Jag kunde besvara frågorna delvis och fick ingen hjälp alls på traven som man annars brukar få av lärarna på Hermods. Att man ger ett F för att man inte kan svara helt på 2 frågor har jag aldrig varit med om tidigare. Okej om det var 8 frågor av 10 där man inte kunde svara, men 2st frågor som inte fanns med i det centrala innehållet och sedan sätta ett F på det. I 20minuter satt hon och pratade om sina barnbarn och vad dem hade gjort på lovet innan provet väl startade haha jag tror jag smäller av, vet inte om hon fick en stroke eller bara antar att vi elever är några vetenskapsmän men denna nivå är det värsta jag stött på i Hermods historia.

Nog måste det väl finnas andra som haft henne och har samma upplevelse, jag kan inte tänka mig att hon undgått radarn hos dem elever som haft henne som lärare ?
Citera
2021-06-27, 20:16
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBT
Hur ser det ut kring nationella prov för de som redan startat kurser men som slutförs efter NP stoppet? Är alla kursstarter innan 30:e juni inkluderade eller är det så att alla som slutför kurser EFTER 30:e juni måste göra NP?
Det är baserat på kursens startdatum, inte slutdatum.
Citera
2021-06-29, 15:23
Medlem
Har en fråga, så jag har läst upp många betyg som nu syns på antagning men det står att jag är fortfarande obehörig. Fast alla betyg som det står att det behövs har jag. Alla kärnämnen är godkända.

Grundläggande obehörig - Godkänd förutbildning saknas - Exakt så står det.

Min examen ska utfärdas imorgon och ag undrar är det därför det fortfarande står obehörig, måste examen först skickas in och sen visas det behörig?
Citera
2021-06-29, 16:34
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaaa95
Har en fråga, så jag har läst upp många betyg som nu syns på antagning men det står att jag är fortfarande obehörig. Fast alla betyg som det står att det behövs har jag. Alla kärnämnen är godkända.

Grundläggande obehörig - Godkänd förutbildning saknas - Exakt så står det.

Min examen ska utfärdas imorgon och ag undrar är det därför det fortfarande står obehörig, måste examen först skickas in och sen visas det behörig?
Angående huruvida man är behörig eller obehörig på antagning.se, se här:
(FB) Borde jag kontakta skolan?

Sista raden i ditt inlägg är lite oklar. Menar du att du inte gjort klart kursen på Hermods? Man får inget betyg förrän man gjort sin examination. Eller menar du din gymnasieexamen? Den måste utfärdas för att du ska få grundläggande behörighet.
Citera
2021-06-29, 22:39
Medlem
någon som gjort tyska steg 3?
Citera
2021-07-03, 19:01
Medlem
Jag läser matte 2a på Hermods komvux. Lämnat in hälften av det jag ska men nu känner jag att det går inte. Kursen är på 50% och jag har fått lån och bidrag. Kursen slutar om tre veckor och jag har fått sista utbetalningen.

Kan jag hoppa av kursen utan att behöva betala tillbaka? Vad händer om jag bara skiter i att fullfölja den nu?

Vill helst inte få ett återkrav
Citera
2021-07-03, 20:03
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbarbie
Jag läser matte 2a på Hermods komvux. Lämnat in hälften av det jag ska men nu känner jag att det går inte. Kursen är på 50% och jag har fått lån och bidrag. Kursen slutar om tre veckor och jag har fått sista utbetalningen.

Kan jag hoppa av kursen utan att behöva betala tillbaka? Vad händer om jag bara skiter i att fullfölja den nu?

Om du bara hoppar av kursen får du förmodligen återkrav. Om du slutför den med F i betyg får du inget återkrav, men det kan skapa problem med kravet på studieresultat i framtiden.

Du kan alltid be dem förlänga kursen. Jag vet inte vad som händer med studiestödet om du plötsligt går över till 25%, men förhoppningsvis borde du hinna klart kursen om tiden dubblas.
Citera
2021-07-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Om du bara hoppar av kursen får du förmodligen återkrav. Om du slutför den med F i betyg får du inget återkrav, men det kan skapa problem med kravet på studieresultat i framtiden.

Du kan alltid be dem förlänga kursen. Jag vet inte vad som händer med studiestödet om du plötsligt går över till 25%, men förhoppningsvis borde du hinna klart kursen om tiden dubblas.

”Fullfölja med F” innebär det att jag måste lämna in alla uppdrag och göra muntan?
Citera
2021-07-03, 20:41
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
”Fullfölja med F” innebär det att jag måste lämna in alla uppdrag och göra muntan?
Japp, fast du kan prestera helt värdelöst.
Citera
2021-07-04, 02:37
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faralm9911
Hej Allihopa

Är det någon som har haft muntlig examination i matte 4 i hermods med Håkan Antbring?
Vad fick ni för begrepp att förklara och typer av frågor som ni fick lösa?

Uppskattar allting.
Hur gick det?
Citera
2021-07-05, 06:55
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:

Vad är det som du upplever inte går längre? Har du funderat på att anlita en matematiklärare?
Citera
2021-07-05, 23:40
Medlem
FanMorrans avatar
Planerar att söka till Matematik 3B för att läsa upp, Hermods är en av de möjliga ansökningarna. Men jag hittar inte när kursstart isåfall är? Tanken var att jag skulle läsa på distans. Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in