2021-06-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur länge har J funnits med i "familjen"?

Det ser väl ut som han varit med i två år i alla fall om jag minns rätt från början av tråden. Någon mer insatt kanske vet bättre?
Citera
2021-06-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damdanne
Det ser väl ut som han varit med i två år i alla fall om jag minns rätt från början av tråden. Någon mer insatt kanske vet bättre?
När det planterades häck förra året, bodde de inte ihop
Citera
2021-06-24, 14:59
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
När det planterades häck förra året, bodde de inte ihop

Har dom inte varit lite off and on under ett tag, eller blandar jag ihop dom med några andra?

__________________________________________________ ___________________________________________

Varför ska LazyF sköta om villan, klarar inte Jonas av det?
Eller är det en trådsanning att hon ska vara där?
Citera
2021-06-24, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Har dom inte varit lite off and on under ett tag, eller blandar jag ihop dom med några andra?

__________________________________________________ ___________________________________________

Jonas kanske ska iväg han med? My är och tränar (fattar inte varför hon kallar det rehab, vad ska hon rehabiliteras mot?) och sonen är väll hos pappan. Varför ska han sitta hemma själv och uggla?
Citera
2021-06-24, 15:34
Medlem
Att ett spåpass gammalt barn med separerade föräldrar är med den andre föräldern i 4 veckor på sommaren är inget konstigt. Hon gör så mycket knasigheter ändå att man inte dessutom måste förfasas över helt normala grejer.
Citera
2021-06-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Jonas kanske ska iväg han med? My är och tränar (fattar inte varför hon kallar det rehab, vad ska hon rehabiliteras mot?) och sonen är väll hos pappan. Varför ska han sitta hemma själv och uggla?

Citat:
Ursprungligen postat av Jagheladagen
Att ett spåpass gammalt barn med separerade föräldrar är med den andre föräldern i 4 veckor på sommaren är inget konstigt. Hon gör så mycket knasigheter ändå att man inte dessutom måste förfasas över helt normala grejer.

Det är ju klart att när sonen är hos pappan kan hon väl träna fyra veckor eller hur länge det nu blir. Hennes och Jonas förhållande vet jag inget om.

Men om Felicia bor där för att ta hand om Svea så är det väl skönt för Felicia att bo själv kanske. Hon är väl trettio år. Hon skulle behöva utbilda sig till något. Vad lever hon av? Betalar My henne för att vara i huset och passa hunden?
Citera
2021-06-24, 15:44
Medlem
Citat:

Det vet jag inte. Det är väl skönt för F om hon får bo där själv antar jag. Men hon måste ju ha mat och leva av något? F kanske får en motivation att göra något om hon bor själv och ser att det är bra att göra något så att man tjänar egna pengar. Så My kanske gör henne något bra?
Citera
2021-06-24, 17:05
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damdanne
Det är ju klart att när sonen är hos pappan kan hon väl träna fyra veckor eller hur länge det nu blir. Hennes och Jonas förhållande vet jag inget om.

Men om Felicia bor där för att ta hand om Svea så är det väl skönt för Felicia att bo själv kanske. Hon är väl trettio år. Hon skulle behöva utbilda sig till något. Vad lever hon av? Betalar My henne för att vara i huset och passa hunden?

Tror att F är ” anställd ” för att vara hundvakt , fixa organisera rensning / packning av flytt .

Tror inte alls att F skulle vilja ha huset för sig själv . När hon skulle vara kattvakt till en ” ants ” katter på Kungsholmen några veckor , vilket för de flesta singlar i hennes ålder en dröm . Så gav hon upp efter en vecka och en dammsugning pga att hon inte hade tid , pga massa jobb o uppdrag . När familjen var i secunda casa hade hon byggt säng av soffkuddar så att hon o bästisen Melissa ( hennes manager ) kunde sova och äta o kolla på tv i vardagsrummet. Hon kan inte vara själv . Därför hon bor hemma fortfarande. Och nu som ett plåster på M & J
Citera
2021-06-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Tror att F är ” anställd ” för att vara hundvakt , fixa organisera rensning / packning av flytt .

Tror inte alls att F skulle vilja ha huset för sig själv . När hon skulle vara kattvakt till en ” ants ” katter på Kungsholmen några veckor , vilket för de flesta singlar i hennes ålder en dröm . Så gav hon upp efter en vecka och en dammsugning pga att hon inte hade tid , pga massa jobb o uppdrag . När familjen var i secunda casa hade hon byggt säng av soffkuddar så att hon o bästisen Melissa ( hennes manager ) kunde sova och äta o kolla på tv i vardagsrummet. Hon kan inte vara själv . Därför hon bor hemma fortfarande. Och nu som ett plåster på M & J

Jaha, det hade jag missat. Men om hon passar Svea så hoppas jag att hon sköter hunden. Att vara trettio år och ta på sig att sköta ett djur och sen komma på att man "inte har tid" är jävligt dålig stil.

My Martens fyra veckors träning är en sak, men hon måste ju se till att hunden har det bra.
Citera
2021-06-25, 01:50
Medlem
TPLs avatar
Citat:

Jo. 7/3 2017 blev My dumpad samma dag hon krockat + pratat i telefonen. Jonas friade hösten 2017.
I juli 2018 letade dom ringar.
I maj 2019 blev dom särbos.
Nån gång där blev dom osams på grund av katterna, Jonas kastade ringen och stack. My rakade katterna och Jonas kom tillbaka.
Dom flyttade nog ihop efter att hon köpt radhuset. I samband med flytten hämtade hon saker hon hade kvar i Jonas' lägenhet i Täby.

Vågat av My att lämna radhuset med allt dess innehåll till Felicia i 4 veckor. Tror inte det blir många och långa hundpromenader. Kanske tillgång till bilen också. Stekt hund i sommarvärmen?
Kommer F att testa J's trohet och kommer My att bry sig?
Vi har en spännande höst att se fram mot.
Citera
2021-06-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Troligen. Men det kan ju krascha nere i Spanien också. Hon är i en manisk period just nu och kör på.
Tror hon klarar sig nu. Det är för skyddat. Hon har ju ingen annan att bry sig om än sig själv nu.
Det skulle vara om det händer något med Ludde Jonas eller Svea som gör att hon bryter ihop för att hon inte är här hemma hos dem. Typ om Svea skulle behöva avlivas så skulle hon crasha för lång tid trots att det bara är en hund
Citera
2021-06-25, 13:41
Avslutad
Efter denna bantningsresa så ska hon nog hem och lägga in mindre inlägg i brösten. 20 kg minus var målet innan ingreppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in