2021-06-24, 14:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har inget med rädsla att göra - det är sunt förnuft att inta en skeptisk hållning mot en experimentell vätska som de styrande så extremt tydligt vill att ALLA måste ta, till alla pris, utan att ännu ta till medveten och uppenbart tvång, även om Covid-passen snuddar vi detta.

Även om folk inte dör i hoper (ännu), så vet vi inte vilka följder dessa vaxxin kommer få, framgent, på folks hälsa. Dock så resonerade säkerligen mången av de som dött av vaxxinen och/eller de som fått allvarliga biverkningar av vaxxinen såsom ni - "det är så liten chans, nyttan överväger riskerna", osv. eller så kände de sig tvingade att ta vaxxinen - tror inte de är så nöjda idag...

Trist att så mången litar på allt som makten säger - inte undra på att vi har ett Sverige som ser så svart ut, demografiskt sett!

Jag litar inte överhuvudtaget på vad makten säger, gör min egen due diligence och agerar efter det. Hade jag lyssnat på vad tokskallarna på FHM sagt så hade jag varit smittad redan.
Citera
2021-06-24, 14:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är därför jag säger att folk måste börja tänka mer på sin hälsa. Det är av omtanke. Ju fler som gör det desto mindre problem med pandemier.

Varför ska vi som sköter om vår hälsa straffas för att andra inte gör det? Tycker du det är rättvist?

Hur menar du att du blivit straffad? Har du fått böter, suttit i fängelse, blivit slagen eller vad är det frågan om?
Citera
2021-06-24, 14:11
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Märkligt då hur vaccinationsgrad sammanfaller med utbildningsnivå och samhällsklass..

Vad hade de för utbildningsnivå och samhällsklass, de som drabbades av väldigt allvarliga biverkningar och även dog? Hmm... De flesta av dessa torde varit "smarta", enligt dig. Och hur gick det för dom?
Citera
2021-06-24, 14:13
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Bara genom att titta på vaccinationsgraden i vården och äldrevården ser man vad det handlar om.

De som tillhör kommunal är vaccinationsviljan extremt mycket lägre än de som är anslutna till läkarföreningen.

Vad är skillnaden på dessa grupper tror du?
Är undersköterskorna smartaste än läkarna?
Nej generellt är läkare smartare än undersköterskor.
Att läkare däremot generellt skulle ha extremt hög IQ tvivlar jag starkt på.
Min personliga åsikt är att de mest lättledda människorna är de med normal iq men hög utbildning, de faller i fällan där de tror att de är riktigt smarta men är inte det, klarar inte av ordentliga analyser av sådant de inte lärt sig i sina böcker.
Journalister är ett typexempel av sådana.

Jag kan köpa att det finns ett samband av vaccinationer och IQ/utbildning upp till en viss gräns.
De med riktigt hög iq däremot, där är det tvärt om.
Citera
2021-06-24, 14:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur menar du att du blivit straffad? Har du fått böter, suttit i fängelse, blivit slagen eller vad är det frågan om?

Ja nu har vi tur som bor i sverige där vi haft hyfsat öppet. Men jag tänker ju lite mer brett på det som hänt utomlands med alla lockdowns, utegångsförbud och stängda skolor mm.

Det är att straffa helt oskyldiga vanliga människor.
Citera
2021-06-24, 14:14
Avslutad
Citat:
Jag säger som jag alltid sagt. Det bästa vaccinet man kan skaffa sig är en god hälsa. Jag har svårt att förstå folks ointresse för att ta tag sina överviktsproblem och gapar efter att nåt jävla läkemedelsbolag ska komma och rädda deras liv med något vaccin.. Ska man göra en förändring så ska man passa på nu. Imorgon kan det vara försent. Nya pandemier är garanterat på intåg, så det är bara att sätta fart.

God hälsa hjälper inte mot ett fejkvirus... Det är ju därför som de vill att ALLA ska ta "vaccinet", oavsett vilken hälsa du har och oavsett om du redan har haft fejkviruset.
Det är faktiskt inte så svårt att räkna ut varför...
Citera
2021-06-24, 14:17
Medlem
Citat:
Givet att du inte haft covid... att genomgå infektionen ger också skydd nämligen. Det här skyddet är ju mest intressant för riskgrupperna och är inget alla behöver. I synnerhet inte de som redan haft covid.

Jag har i princip suttit isolerad sen pandemin startade så har nog klarat mig att bli smittad av viruset.
Citera
2021-06-24, 14:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag vet hur dina tolkningar fungerar. Men för en normal människa betyder erbjuden att man nu kan ta vaccinet om man vill. I de flesta regioner har 18-30 ännu inte erbjudits vaccin, men resten har. Därav min uppskattning om att vi är på ung. 70% av det ursprungliga målet.

Inte en chans att en majoritet tolkar vaccinmålet så. Målet var att samtliga över 18 skulle blivit vaccinerade. Att man blivit "erbjuden", men ännu inte fått för att det saknas vaccin, inte finns tider, inte kommit till "sin tur" osv, betyder att man INTE blivit erbjuden vaccin.
Citera
2021-06-24, 14:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
God hälsa hjälper inte mot ett fejkvirus... Det är ju därför som de vill att ALLA ska ta "vaccinet", oavsett vilken hälsa du har och oavsett om du redan har haft fejkviruset.
Det är faktiskt inte så svårt att räkna ut varför...

Nu tror jag iof att viruset existerar. Dock så är det inte så farligt som många tyvärr vill göra gällande genom att hänvisa till dödsstatistik mm och jämföra mellan olika länder. (som såklart mäter på helt olika sätt)
Citera
2021-06-24, 14:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Jag har i princip suttit isolerad sen pandemin startade så har nog klarat mig att bli smittad av viruset.

Om du lever på ett normalt sett så tror jag att det är svårt att skydda sig mot den här typen av virus. Det är som att försöka skydda barn mot att inte få vattkoppor. Totalt meningslöst.
Citera
2021-06-24, 14:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja nu har vi tur som bor i sverige där vi haft hyfsat öppet. Men jag tänker ju lite mer brett på det som hänt utomlands med alla lockdowns, utegångsförbud och stängda skolor mm.

Det är att straffa helt oskyldiga vanliga människor.

Du kallar det för det, jag kallar det för att skydda sin befolkning. Finnar och norrmän verkar ganska nöjda med sin hantering, bra siffror har de också.
Citera
2021-06-24, 14:23
Medlem
Citat:
Om du lever på ett normalt sett så tror jag att det är svårt att skydda sig mot den här typen av virus. Det är som att försöka skydda barn mot att inte få vattkoppor. Totalt meningslöst.

Man ska inte leva på ett normalt sett under en pandemi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in