2021-06-24, 13:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Anledningen till att vi får varianter som delta plus är väl att vi vaccinerar mitt under en stor våg?

I Indien har man använt mycket AZ o fick en jättevåg med delta. Då får man ett evolutionärt tryck på viruset att bli delta plus. Eftersom Pfizer inte använts i Indien så funkar det fortfarande mycket bättre mot delta plus.

Som tagits upp i tråden tidigare så är nyvaccinerade speciellt problematiska då de fortfarande kan få covid o viruset då kan träna mot det ofullständiga immunsvaret som vaccinet håller på att bygga upp.

Borde ha ingått två månaders dos Ivermectin till alla som vaccineras för att minska risken för mutationer

Dock är ju nya mutationer som rundar nuvarande vaccinerna fördelaktigt för big pharma. Viktigt att det uppstår behov för booster doser en gång om året för att de ska tjäna mer pengar
Citera
2021-06-24, 13:26
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Men du argumenterar mot en antiwaxxer.

Den minsta gemensamma nämnaren för dessa är ju låg iq och utbildning.
En normal aniwaxxer innan covid, ja då kan jag hålla med.
En antiwaxer i DET HÄR FALLET, exakt tvärt om skulle jag säga.
De som har hög iq och kan tänka själva och se risk/reward tar inte vaccin nu såvida de inte tillhör riskgrupp.
De avvaktar minst till efter sommaren för att se hur det utspelar sig, dels om vi vet mer om biverkningar då och dels om smittan verkligen tar fart igen i höst.

Är med i en mensagrupp på facebook och där finns ingen som bestämt hävdar att man bör ta vaccinet, det diskuteras fram och tillbaka, vissa har tagit men de flesta avvaktar.

Det samma gällde för övrigt vaccinet mot svininfluensan, fårskocken tog vaccinet. De som hade förmågan att analysera avstod.
Senast redigerad av Onlyplaydanuts 2021-06-24 kl. 13:28.
Citera
2021-06-24, 13:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Med tanke på att vi nått flockimmunitet, dels av era vaccin, dels av att den "aggressiva" smittan under de 1,5 år som den pågått säkerligen hunnit nå mer än 90% av befolkningen, så kan du tagga ner...

Två fel i samma mening är inte illa. Nej vi har inte nått flockimmunitet och det är inga 90% av befolkningen som blivit smittade.
Citera
2021-06-24, 13:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Antivaxxers och munskyddsfobiker eh? Som om det var något negativt...
Man måste ju vara totalt rubbad om man väljer att ta experimentellt "vaccin" för en sjukdom (om man väljer att tro på den) som 99.85% överlever. Och man måste vara minst lika rubbad om man väljer att bära en trasa som täpper till ens naturliga andningsvägar.
Minns hur hånad och idiotförklarad Michael Jackson var på sin tid när han hade munblöja, vad idioter som du inte fattar att det är precis lika meningslöst idag som det var då...

Följa totalt ologiska rekommendationer satta av psykopater med en uppenbar agenda är det sista man ska göra om man vill att detta HOAX ska ta slut. Fattar du inte att du bara är en nyttig idiot?

Så nu idiotförklarar du alla kirurger också som har munskydd dagarna i ända.

Michael Jackson hade väl den för att hans näsa höll på att ramla av efter alla operationer han gjort?
Citera
2021-06-24, 13:35
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har haft rätt i det mesta. Ni antivaxxers och munskyddsfobiker har ju skrikit er hesa sen mars förra året att det är över nu. Tänk så fel ni har haft, om och om igen. Det är faktiskt tack vare er som det här fortsätter, ni vägrar följa rekommendationer och lever på som vanligt. Det blir dumstrut på för dig! Fast det har du väl redan i form av aluminiumhatt

Nej, mest sannolikt är det pga. av slika element såsom dig som tror sig vara smittfria då ni tagit det livgivande och gudagåvan som ni anser vaxxinen vara, men som det gång efter annan visar sig vara fel - ni smittar andra men är förment goda och tror er vara smittfria, därmed invaggas ni och folk omkring er i falsk säkerhet och smittan kan spridas vidare - allt tack vare er sprutluder!
Citera
2021-06-24, 13:38
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
En normal aniwaxxer innan covid, ja då kan jag hålla med.
En antiwaxer i DET HÄR FALLET, exakt tvärt om skulle jag säga.
De som har hög iq och kan tänka själva och se risk/reward tar inte vaccin nu såvida de inte tillhör riskgrupp.
De avvaktar minst till efter sommaren för att se hur det utspelar sig, dels om vi vet mer om biverkningar då och dels om smittan verkligen tar fart igen i höst.

Är med i en mensagrupp på facebook och där finns ingen som bestämt hävdar att man bör ta vaccinet, det diskuteras fram och tillbaka, vissa har tagit men de flesta avvaktar.

Det samma gällde för övrigt vaccinet mot svininfluensan, fårskocken tog vaccinet. De som hade förmågan att analysera avstod.
Så där lät det redan i vintras, att man skulle vänta till sommaren för att se eventuella bieffekter om man inte var riskgrupp. Nu ska man vänta till hösten och då kanske inte hinna få ett ordentligt skydd innan en ny smittvåg sätter fart? Låter kontraproduktivt - nu har dessutom studierna varit igång sen början av 2020 och miljontals doser har getts i dagsläget. Risken tycks vara väldigt låg och det är förståeligt att folk dels vill få ett slut på detta och undvika att bli sjuka och till och med inlagda nu när varianterna är mer potenta.
Citera
2021-06-24, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, mest sannolikt är det pga. av slika element såsom dig som tror sig vara smittfria då ni tagit det livgivande och gudagåvan som ni anser vaxxinen vara, men som det gång efter annan visar sig vara fel - ni smittar andra men är förment goda och tror er vara smittfria, därmed invaggas ni och folk omkring er i falsk säkerhet och smittan kan spridas vidare - allt tack vare er sprutluder!

Har du någon källa på det du skriver? Och vad är ett "sprutluder" enligt dig?
Citera
2021-06-24, 13:39
Avslutad
Citat:

Michael Jackson hade väl den för att hans näsa höll på att ramla av efter alla operationer han gjort?

Varför kirurger bär munskydd har ju förklarats många gånger tidigare.
Tror du verkligen i din vildaste fantasi att länder som har tvingat folk att bära munblöja även utomhus har gjort det för att de verkligen tror att det hjälper mot något virus?
Just munblöja utomhus var det som fick mig att inse vilket jävla HOAX detta är...
Citera
2021-06-24, 13:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Intressant att du anser att vaccination är en privat angelägenhet men i föregående mening så fäller du omdömen om de som väljer att vaccinera sig..
Nej jag fällen omdömen om de som hetsar om att alla ska vaccinera sig. Att folk vill vaccinera sig respekterar jag fullt ut, precis som att de ska respektera oss som vill vänta tills alla studier är klara.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Eftersom du fäller liknande kommentarer minst 10 gånger om dagen så är det kanske inte så konstigt att du emellanåt får titeln "foliehatt".

Jo det är konstigt eftersom jag är motsatsen till foliehatt. Jag är inte rädd för covid som vissa andra. Och jag går med glädje utan munskydd som är vår tids största foliehatt.
Citera
2021-06-24, 13:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Nu håller jag mig ifrån andra människor så jag smittar ingen och ingen smittar mig. Trist att ni är så rädda för en liten spruta.
Citera
2021-06-24, 13:44
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Följa totalt ologiska rekommendationer satta av psykopater med en uppenbar agenda är det sista man ska göra om man vill att detta HOAX ska ta slut. Fattar du inte att du bara är en nyttig idiot?

Vi har att göra med sådana människor i den här och i alla andra "Covidtrådar". Det märks väldigt tydligt att några tomtar jobbar 24/7 för att framhäva vaccinets förträfflighet samtidigt som de ständigt varnar för nya "mutationer".
Citera
2021-06-24, 13:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Jag förstår inte alls hur man kan jämföra professionell vårdpersonal som arbetar i steril miljö på sjukhus med Sven Banan med munskyddet på hakan. Det är en sådan extrem tankevurpa att det borde vara slutdiskuterat sedan länge att det inte är jämförbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in