2021-06-24, 13:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det blir ju en ren gissning från din sida, precis som vanligt alltså.

Nej vaccinerna ger inte 100% skydd. Och du måste inte bli särskilt sjuk även om du råkar smittas med viruset som ovaccinerad.
Citera
2021-06-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Det påminner allmänheten om att det pågår en "pandemi" dvs legitimerar detta HOAX...

Du glömde ordet "foliehattar"...
Låg IQ har man om man inte kan göra en vettig riskanalys och rusar för att ta ett experimentellt "vaccin" .

Märkligt då hur vaccinationsgrad sammanfaller med utbildningsnivå och samhällsklass..
Citera
2021-06-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Och så börjas det igen . Antivaxx och anti covid-vaxx är inte samma sak.

Jo, ju lägre utbildningsnivå desto lägre vaccinationsnivå
Citera
2021-06-24, 13:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu håller jag mig ifrån andra människor så jag smittar ingen och ingen smittar mig. Trist att ni är så rädda för en liten spruta.

Det handlar inte om rädsla för sprutor för de allra flesta för femtielfte gången. Studierna är inte klara på långa vägar och pågår fortfarande. Att man vill vänta visar att man är eftertänksam och inte sväljer allt med hull och hår. Det ska respekteras och inte hånas!
Citera
2021-06-24, 13:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Varför kirurger bär munskydd har ju förklarats många gånger tidigare.
Tror du verkligen i din vildaste fantasi att länder som har tvingat folk att bära munblöja även utomhus har gjort det för att de verkligen tror att det hjälper mot något virus?
Just munblöja utomhus var det som fick mig att inse vilket jävla HOAX detta är...

Jasså, har det förklarats? Men de måste ju ha väldigt dålig hälsa då det är så hälsovådligt som du påstår.

Du missade kanske den danska fotbollsmatchen utomhus häromdagen där flera i publiken blev smittade?

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/minst-29-smittade-efter-em-matcher/
Citera
2021-06-24, 13:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jo, ju lägre utbildningsnivå desto lägre vaccinationsnivå

Ja fast när det gäller covid-vaccinerna är det även många lärda som avvaktar. Att äldre vill ta det är fullt förståeligt. Men är man ung och vältränad och dessutom redan haft covid så förstår jag ointresset för att springa och vaccinera sig.
Citera
2021-06-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
En normal aniwaxxer innan covid, ja då kan jag hålla med.
En antiwaxer i DET HÄR FALLET, exakt tvärt om skulle jag säga.
De som har hög iq och kan tänka själva och se risk/reward tar inte vaccin nu såvida de inte tillhör riskgrupp.
De avvaktar minst till efter sommaren för att se hur det utspelar sig, dels om vi vet mer om biverkningar då och dels om smittan verkligen tar fart igen i höst.

Är med i en mensagrupp på facebook och där finns ingen som bestämt hävdar att man bör ta vaccinet, det diskuteras fram och tillbaka, vissa har tagit men de flesta avvaktar.

Det samma gällde för övrigt vaccinet mot svininfluensan, fårskocken tog vaccinet. De som hade förmågan att analysera avstod.

Bara genom att titta på vaccinationsgraden i vården och äldrevården ser man vad det handlar om.

De som tillhör kommunal är vaccinationsviljan extremt mycket lägre än de som är anslutna till läkarföreningen.

Vad är skillnaden på dessa grupper tror du?
Är undersköterskorna smartaste än läkarna?
Citera
2021-06-24, 13:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag förstår inte alls hur man kan jämföra professionell vårdpersonal som arbetar i steril miljö på sjukhus med Sven Banan med munskyddet på hakan. Det är en sådan extrem tankevurpa att det borde vara slutdiskuterat sedan länge att det inte är jämförbart.

Det vet både du och jag att om man har det på hakan så gör det ju varken till eller ifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Nej vaccinerna ger inte 100% skydd. Och du måste inte bli särskilt sjuk även om du råkar smittas med viruset som ovaccinerad.

Risken är mindre att du blir allvarligt sjuk ifall du är vaccinerad.
Citera
Avstängd
Citat:
Nej jag fällen omdömen om de som hetsar om att alla ska vaccinera sig. Att folk vill vaccinera sig respekterar jag fullt ut, precis som att de ska respektera oss som vill vänta tills alla studier är klara.

Jo det är konstigt eftersom jag är motsatsen till foliehatt. Jag är inte rädd för covid som vissa andra. Och jag går med glädje utan munskydd som är vår tids största foliehatt.

Då är vi överens. Du går utan munskydd med glädje och jag vaccinerar mig med glädje
Citera
2021-06-24, 13:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det är ff en gissning.
Citera
2021-06-24, 13:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jasså, har det förklarats? Men de måste ju ha väldigt dålig hälsa då det är så hälsovådligt som du påstår.

Du missade kanske den danska fotbollsmatchen utomhus häromdagen där flera i publiken blev smittade?

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/minst-29-smittade-efter-em-matcher/

Vad är det som är så himla farligt med att bli smittad då? Ju fler som kommer i kontakt med viruset desto fortare försvinner pandemin. Det viktigaste är att de äldsta riskgrupperna är vaccinerade. Sedan får vi ta att det kommer att vara en viss smitta. Det går inte att komma ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in