2021-06-24, 13:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det visar ju att vaccinet fungerar, han är inte sjuk.

Kunde lika fungerat utan vaccin.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Kan du redogöra för hur det gynnar "globalisterna" att personer i vissa situationer bär munskydd?

Det påminner allmänheten om att det pågår en "pandemi" dvs legitimerar detta HOAX...

Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Men du argumenterar mot en antiwaxxer.

Den minsta gemensamma nämnaren för dessa är ju låg iq och utbildning.

Du glömde ordet "foliehattar"...
Låg IQ har man om man inte kan göra en vettig riskanalys och rusar för att ta ett experimentellt "vaccin" .
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
TACK!

Dödligheten ligger alltså just nu på ynka 1-2 döda/dygn i Sverige!

Och folk går fortfarande omkring med munblöjor och blir upprörda om någon står 1 meter ifrån dem...

I Norge har ingen dött på över en vecka och ändå fortsätter MSM och spy ur sig galla som om pandemin vore i sin linda...
Citera
2021-06-24, 13:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Och så börjas det igen . Antivaxx och anti covid-vaxx är inte samma sak.
Citera
2021-06-24, 13:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Man får väl bemöta deras stollerier och fobier?

Ja något fel är det uppenbart, antingen det eller att covid angripit hjärnan på dem, kognitiva problem är ju ett utfall av sjukdomen.
Citera
2021-06-24, 13:05
Medlem
Citat:

jag har aldrig fattat detta med att man dra låg iq och utbildning... jag har diskuterat med högt utbildade och ansed hög iq som är totalt värdelös då menar jag verkligen urblåst i huvet och kan absolut inte se andra vägar än den egna vägen.

dessutom har jag fört diskussioner med folk som har 0 utbildning och ansedd lägre iq som har varit helt enastående på att föra argument med en hållbar och sansad ton även om det är emot mig

utbildning menas med vad? högt utbildad innom musik? mattematik? livschoaching? filosofi?

så poängen är altså att dra det kortet likt rasistkortet?
Senast redigerad av Porky123 2021-06-24 kl. 13:10.
Citera
2021-06-24, 13:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Kunde lika fungerat utan vaccin.

Det blir ju en ren gissning från din sida, precis som vanligt alltså.
Citera
2021-06-24, 13:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Du är ju en av de största sängvätarna som har bajsat ner denna tråd i drygt ett års tid. Det är ju tack vare såna som dig som denna HOAX kan fortsätta. Ni sväljer ju för fan all bullshit utan att blinka...

Jag har haft rätt i det mesta. Ni antivaxxers och munskyddsfobiker har ju skrikit er hesa sen mars förra året att det är över nu. Tänk så fel ni har haft, om och om igen. Det är faktiskt tack vare er som det här fortsätter, ni vägrar följa rekommendationer och lever på som vanligt. Det blir dumstrut på för dig! Fast det har du väl redan i form av aluminiumhatt
Citera
2021-06-24, 13:20
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Jag har haft rätt i det mesta. Ni antivaxxers och munskyddsfobiker har ju skrikit er hesa sen mars förra året att det är över nu. Tänk så fel ni har haft, om och om igen. Det är faktiskt tack vare er som det här fortsätter, ni vägrar följa rekommendationer och lever på som vanligt. Det blir dumstrut på för dig! Fast det har du väl redan i form av aluminiumhatt

Med tanke på att vi nått flockimmunitet, dels av era vaccin, dels av att den "aggressiva" smittan under de 1,5 år som den pågått säkerligen hunnit nå mer än 90% av befolkningen, så kan du tagga ner...
Citera
2021-06-24, 13:21
Avslutad
Citat:

Antivaxxers och munskyddsfobiker eh? Som om det var något negativt...
Man måste ju vara totalt rubbad om man väljer att ta experimentellt "vaccin" för en sjukdom (om man väljer att tro på den) som 99.85% överlever. Och man måste vara minst lika rubbad om man väljer att bära en trasa som täpper till ens naturliga andningsvägar.
Minns hur hånad och idiotförklarad Michael Jackson var på sin tid när han hade munblöja, vad idioter som du inte fattar att det är precis lika meningslöst idag som det var då...

Följa totalt ologiska rekommendationer satta av psykopater med en uppenbar agenda är det sista man ska göra om man vill att detta HOAX ska ta slut. Fattar du inte att du bara är en nyttig idiot?
Citera
2021-06-24, 13:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Aldrig hört det. Däremot har jag fått kastat antivaxxer och foliehatt kastat på mig för jag av princip inte deltar i medicinska experiment.

Folk är så förbannat rädda och okunniga att de inte företår att de är en del av ett experiment i detta skede om de vaccinerar sig.

Jag anser att ingen ska lägga sig i ens vaccinationsstatus. Det är en privat angelägenhet.

Intressant att du anser att vaccination är en privat angelägenhet men i föregående mening så fäller du omdömen om de som väljer att vaccinera sig..
Eftersom du fäller liknande kommentarer minst 10 gånger om dagen så är det kanske inte så konstigt att du emellanåt får titeln "foliehatt".
Citera
2021-06-24, 13:24
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
TACK!

Dödligheten ligger alltså just nu på ynka 1-2 döda/dygn i Sverige!

Och folk går fortfarande omkring med munblöjor och blir upprörda om någon står 1 meter ifrån dem...
Nej, det gör det nog inte, vi har ju dessa eftersläpningar och det kommer att fyllas på.

Platz har ett 7 dagar snitt på rapporterings datum. Den ligger på 5,9. Men med trasslet med sminet kan den vara lite för hög (eller för lågt, det är lite förvirrat just nu). Men med rapporterings datum fylls det ju inte på, därför använder man det snittet och inte på avlidens datum. Avliden datum kan du ju bara titta på när det har gått minst två veckor. Gärna lite mer.

covidstatistik som jag gav dig länk till visar på eftersläpningar på hur långtid det tar innan avlidens datum är klart. 85.8% av alla dödsfall har inkommit efter 14 dagar. Men du får också tänka på att eftersläpningarna har ökat och detta är ett genomsnitt. Men titta där så kommer du att få en tydligare blid på hur det fungerar och varför kurvorna för bekräftat avlidendatum inte går att se på på det sättet du gjorde.

https://covidstatistik.se/efterslapning#avlidna-proportioner

Edit. Efter 0-3 dagar har bara en bråkdel av dödsfallen kommit in. Även i den mest dödligaste perioden kommer ett sådant snitt som du gjorde visa på en mycket låg dödlighet.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-06-24 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in