Citat:
Ursprungligen postat av
Bankkonsulten
Helt skruvat när en massa S-profiler och vänstermedia börjat propagera för Annie Lööf. Då vet man att något är verkligt sjukt i mediavärlden och "deep state".
Som tur är kommer det aldrig att hända, men det säger ändå något och borde ge en hint till mediebolagen om varför de får så lågt förtroende.
Det finns en viktig poäng i idén att låta Annie Lööf få statsministerposten i minoritetsregeringen, nämligen att hon då skulle få mindre att säga till om och istället bli tvungen att låta andra (s och mp) få genom mer av sin politik. Detta skulle då bli hennes eftergift för att hålla v utan inflytande, vilket verkar vara det absolut viktigaste för henne. Att hon haft det enorma inflytande över regeringspolitiken som hon de facto haft de senaste två åren beror enkom på att hon lyckades göra sig själv till dess enda stötta. Hon är slug denna dam, men nu tror jag hon nått vägs ände med sin strategi. Man skulle kunna uttrycka det som: Bättre en Annie Lööf i handen än tio i skogen.
Missförstå mig rätt: jag vill helst att Annie Lööf lämnas utan inflytande helt och hållet, men jag tror jag förstår hur desperata sossar tänker.