2021-06-24, 11:33
Medlem
Tro vad som händer med mandatfördelningen om L och/eller MP åker ur, inte så enkelt att sia om kanske.
Vilket block gynnas osv?
Citera
2021-06-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är anmärkningsvärt att C och Lööf inte får mer skit i media för sina ansvarslösa krumbukter och skenbarheter.

Journalisterna är inte så skarpa eller de gillar C och Lööf.

Det var precis samma sak med mona sahlin och hillary clinton. En inkompetent och den andra skyldig till massmord men de lyftes ändå fram som något bra för de var kvinnor. Svensk media vill lyfta fram och normalisera kvinnliga ledare hur dåliga de än är. Skulle man kalla annie lööf för den usla människa hon är skulle det i svensk medias vrickade huvuden ifrågasätta kvinnor som ledare och ta oss 50 år bakåt i tiden.
Citera
2021-06-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Det är nu bevisat, vi svenskar är dumma i huvudet - Löfven ökar i förtroende.

Ja, det är ofattbart. Svenskar är inte intresserade av politik på ett djupare plan. Det var lättare förr då var det två tydliga alternativ, höger och vänster, nu är det för komplext .

Jag kommer ihåg att jag försökte diskutera 73 punktsprogrammet på jobbet när det var nytt , men ingen var intresserad. Vi har en S-regering var deras synsätt, sen att den S-regeringen skulle genomföra ultraliberal politik förstod man inte. Mina kollegor är ändå välutbildade, inom teknik i och för sig, kanske inte så intresserade av samhällsfrågor.
Citera
2021-06-24, 11:37
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Ja, det är ofattbart. Svenskar är inte intresserade av politik på ett djupare plan. Det var lättare förr då var det två tydliga alternativ, höger och vänster, nu är det för komplext .

Jag kommer ihåg att jag försökte diskutera 73 punktsprogrammet på jobbet när det var nytt , men ingen var intresserad. Vi har en S-regering var deras synsätt, sen att den S-regeringen skulle genomföra ultraliberal politik förstod man inte. Mina kollegor är ändå välutbildade, inom teknik i och för sig, kanske inte så intresserade av samhällsfrågor.

Vi är för naiva och tror att alla politker vill vårt bästa. De vill bara sitt eget bästa.
Citera
2021-06-24, 11:39
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
För att sveriges journalistkår är värdelös, ställer inga följdfrågor och till 70% består av mp, s och v-sympatisörer. I deras världsbild ska "miljöförstöring" (elförbrukning, bilanvändning, elektronikanvändning, köttätande) kosta, de bor generellt i lägenheter och märker inte av det på samma sätt. att det blir brist är sekundärt. Visst kunde andra partier ligga på mer men utan media är det svårt att få frågan att flyga. Då är det lättare med romsons båtfärg eller lövins pickup..

Sant!! Jag tycker mig dock se en liten scenförändring då Bolund snästes av i en intevju där han gav ett standardnonsens-svar som tidigare gått hem.

Jag tror dock att energifrågan är det som slutligen kommer att sänka partiet.
Kanske inte lagom till kommande val, men garanterat efter den tidpunkt då Bolunds obstruerande i slutförvarsfrågan lett till att all kärnkraft stängts ned, vilket obönhörligen även leder till att hela landet stängs ned och fullkomlig kaos utbryter.
Citera
2021-06-24, 11:39
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att både Löfven och Lööf missbedömde läget är ju uppenbart.

Detta sagt, så tror jag att C vill ha ett extraval. De hoppas att L då faller ut ur riksdagen, vilket skulle skapa en stabil rödgrön majoritet.

Osvuret är nog bäst när vi inte på förhand kan förutse valresultatet, en sak vet jag, folk är riktigt förbannade på MP som endast kommer med förslag som lägger pålagor på folk.
Alla människor bor inte i Stockholm.
Dessutom är det inte alls säkert att L åker ut efter Sabunis nya ställningstagande, den tanken är att förringa folkviljan.
Så som sagt ett valresultat av ett extraval kan vi inte förutse alls, kan mycket väl bli en jävla knall !
Citera
2021-06-24, 11:42
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Det här stämmer inte.

MP ligger oftast över 4% I sammantagna OU, ibland lite under. L däremot ligger långt ifrån. Om inget konstigt händer så är MP väldigt sade.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Opinionsunders%C3%B6kningar_inf%C3%B6r_riksdagsval et_i_Sverige_2022

Jag tog mina siffror från DN/Ipsos. Vi får väl vänta och se helt enkelt.
Citera
2021-06-24, 11:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Osvuret är nog bäst när vi inte på förhand kan förutse valresultatet, en sak vet jag, folk är riktigt förbannade på MP som endast kommer med förslag som lägger pålagor på folk.
Alla människor bor inte i Stockholm. Dessutom är det inte alls säkert att L åker ut efter Sabunis nya ställningstagande, den tanken är att förringa folkviljan. Så som sagt ett valresultat av ett extraval kan vi inte förutse alls, kan mycket väl bli en jävla knall !

Jag hoppas naturligtvis att du har rätt, men siffrorna ser inte bra ut. Detta sagt med brasklappen att det inte varit någon mätning sedan L meddelade att de inte går tillbaka till Jöken.
Citera
2021-06-24, 11:48
Medlem
Damberg, M Johansson och Stenevi är så usla att skicka fram då deras förklaringsmodeller
är lika tunna som ett A4-papper. Tex att regeringen och C skulle ha mött V:s krav i punkt 44
frågan är inget annat än snömos och dom står och ljuger oss alla rakt upp i fejset.
Citera
2021-06-24, 11:50
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Vi borde höja gränsen till minst 5-6%. Det skulle göra politiken mer stabil i Sverige
Spelar ju ingen roll om partier får över 20% i valet. C kommer ju fortfarande kalla de för ytterkantspartier och C sitter i knät på dom som bestämmer.

De som förtjänar åka ut är ju L och MP men C förtjänar tappa väljare och få skit.
Annie blir ju bara hyllad i Media.
Citera
2021-06-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
S och V kommer att acceptera allt som Annie föreslår. Det är jag ganska säker på. V är nöjda nu när de fått något att säga till om och S vill vara i regeringsställning.

Inse att det inte är Annies egna förslag och idéer. Hela den svenska makteliten står bakom , den ekonomiska och kulturella mediaeliten som alla samarbetar och hör ihop. Det är ett beställningsjobb och Annie levererar.

Dåligt val av leverantör i så fall. Ungefär lika säkert som PostNord.
Citera
2021-06-24, 11:57
Medlem
Durgas avatar
Annie jobbar hon för Sveriges bästa eller för ett bokkontrakt a`la Rein*eldt ?

*f

Läs Bil*erberg
*d

Vi kan nog utgå från att inget görs utan beräkning.
Senast redigerad av Durga 2021-06-24 kl. 12:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in