2021-06-24, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Nu ska vi väl inte gå händelserna i förväg, men om det blir ett extraval i september så är min känsla att både L och MP klamrar sig kvar med minsta möjliga marginal. KD tror jag klarar sig med hyfsat bra marginal. Enligt val.digital ser de senaste mätningarna ut så här:

L: 3,6% - 3,3% - 2,3% - 3,0% - 2,5% - 2,9%
MP: 3,5% - 5,0% - 4,2% - 4,0% - 3,8% - 4,0%
KD: 5,6% - 5,2% - 5,3% - 5,0% - 4,5% - 5,2%

Men Kd har många kärnväljare som inte är så förtjusta i Sd, och ovanpå det risken för att Ebba åker in för överskådlig framtid. Då tror jag partiet kan spricka, hälften till s och andra hälften till sd.
Citera
2021-06-24, 08:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Damberg sa 4 ggr på kort stund i SvT igår "svenska folket vill inte ha ett extra val" utan att få motfråga från SvT.
Tycker det sätter nivån både på Damberg och SvT. En liten fråga kan tyckas men principiellt viktigt.

Lyssnar just nu till Lööf som manglas i P1 Morgon av en skicklig manlig studioreporter, M Kulle.
Han manövrerade in henne i ett hörn och till sist kunde hon inget annat än att svara rakt på raka frågor.
Bl a att Lööf huggit i sten därinne i grottan, att C aldrig sätter sig i samarbete och budgetsamarbete med SD och V.
Minnes detta.

Drysén-affären har väckt P1 ur sin pk-slummer?
Han var hyffsad. Men han missade helt frågan om varför inte Centern backade innan regeringen fallit. Den övergripande frågan han (och alla andra journalister) missade till Annie: Varför vill du ha extra val?

Vid ett tillfälle sa Annie Lööf. "Men jag ska faktiskt ta mig tid och förklara..." Sedan kommer en lång utläggning där Annie besvarar en fråga hon ställt till sig själv... Suck! Som om det vore ett valmöte.
Citera
2021-06-24, 08:44
Medlem
Så många ledsna sverigedemokrater i den här tråden
Citera
2021-06-24, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Ser du SD som ett renodlat högerparti?
- De är emot marknadshyror
- De är emot privatisringar
Nej, SD är inte emot privatiseringar. https://sd.se/our-politics/vinster-i-valfarden/.Tveksamt också hur SD ser på marknadshyror när frågan ställs i en borgerlig regering.
Citera
2021-06-24, 08:46
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Idag fick vi ännu ett bevis på det kaos som mittenpartierna L och C orsakar i svensk politik.

Två otydliga alternativ som trollar sina väljare gång på gång.

Jag uppmanar alla svenskar att ta tydlig ställning och överge dessa två kappvändare i nästa val.
Ja, jag börjar snart drömma om ett regeringsunderlag S + Mp + M (186 mandat), så slipper vi C och L totalt.
Citera
2021-06-24, 08:47
Medlem
Vid ett extraval så är ju röster på L helt meningslösa, bättre att lägga rösten på M, SD, KD och hoppas att L ryker.
Citera
2021-06-24, 08:47
Medlem
Mr1931s avatar
Så nu ska Sveriges framtid och regeringskris lösas av en misslyckad svetsare, en skrikig rödtott och en blåneger?

Roliga timmen på valfri lågstadieskola framstår som mer seriös i jämförelse.
Citera
2021-06-24, 08:49
Medlem
Snubchurps avatar
Annie säger ändå rätt tydligt nu att hon inte tänker bilda regering med V. Inte för att det går att lita på men om man utgår ifrån detta hänger allt på L:s beslut nu.

Blir spännande att följa.
Citera
2021-06-24, 08:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, jag börjar snart drömma om ett regeringsunderlag S + Mp + M (186 mandat), så slipper vi C och L totalt.

Men hur tror du det kommer påverka S och M i opinionen? Jag menar SD med flera kommer gråta hela vägen till banken så inte direkt som det vore fel i det långa loppet. Men då kommer ju S och M äta upp varann och SD ryka förbi som bara den.
Citera
2021-06-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

(MP) är värre än både (C) och (L). Hursomhelst ligger (M)+(KD)+(SD) med majoritet närmare till hands än en mitten regering. Kollapsar Löfvens regeringsalternativ nu så blir det ytterligare en liten väljarflykt mot höger tror jag.
Citera
2021-06-24, 08:55
Medlem
LightCameraActions avatar
Bilda en S+C+M globalistisk Bilderbergare regering med Annie Lööf som statsminister och sluta käbbla.

- 2013 Stefan Löfven Bilderbergare
- 2017 Annie Lööf Bilderbergare
- 2019 Ulf Kristiansson Bilderbergare
Citera
2021-06-24, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
År 1933 gav Bondeförbundet legitimitet åt det socialdemokratiska projektet med skallmätning mm. Jag citerar: "Som en nationell uppgift framstår den svenska folkstammens bevarande och stärkande mot inblandning av mindervärdiga utländska raselement samt invandring till Sverige av icke önskvärda främlingar

Vad är det då???
Ett svar borde vara på sin plats eller är du hjärntvättad?

Jag har noll problem med det citatet. Jag har problem med C:s nuvarande politik med Annies dröm om 40 miljoner invandrare, folkutbyte, bögtåg, marknadshyror etc. C av idag är farliga extremister, inte deras föregångare.

Hjärntvättad blir man av det som predikas i tiden, överallt och för jämnan - inte av det man behöver söka sig fram till själv när man försöker urskilja det som är sant och förnuftigt. Det är uppenbarligen inget du ägnat dig åt, så jag skulle nog prata tyst om hjärntvätt om jag vore du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in