Citat:
Ursprungligen postat av
Nikodemous
Du får kalla det vad du vill, men alla partier vet att man inte hinner göra nåt vettigt på knappt 1 år och det vet även allmänheten. Ett val kostar massor av pengar och det är du och jag som betalar kalaset. Jag står absolut inte för C:s politik, däremot för stabilitet. Igår rapporterades det om ekonomisk instabilitet i Sverige pga det instabila läget. Det är verkligen inget som varken det röda eller blåa laget vill. Däremot skulle jag gissa att Ulf och Ebba var tvungna att försöka rösta bort löfven för att påvisa att dom gjort allt i sin makt för att få bort honom, men innerst inne handlar det troligen om ett sätt att fiska efter röster inför nästa års val som handlingskraftiga personer. Det är ett jäkla skådespeleri av dess like och allt handlar om att inte tappa ansiktet inför sina egna väljare.
Om det är pengar det handlar om är ju ett extra val en piss i Nilen om vi kan stoppa familjeveckan.
300 miljoner för ett extra val och då stoppar vi införandet av familjeveckan som kommer landa på 15-40 miljarder i kostnader. Av våra pengar.
Så ett extra val kan snarare vara ekonomiskt positivt om vi kan stoppa den efterblivna reform ingen efterfrågar.
Men i övrigt håller jag med. Extra valet skulle kommit för senaste 1 år sen. Bättre dom lyckas lapa ihop något men vi får en borglig budget.