2021-06-23, 23:21
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag vaknade i natt vid 03:00 och kollade lite snabbt i forumet och såg över 50 000 aktiva användare.

Jag gick och hämtade ett glas vatten och efter 10 minuter så var det över 60 000 aktiva användare.

Man kan undra varför det är så många användare vid den tiden? Jag fick känslan av att någon testar forumets kapacitet.

Jag var inne och kollade runt lite innan jag sprang min löprunda.
Många som jobbar olika tider, flera började sin semester den här veckan och även bor folk på olika platser i världen men även arbetslösa och sjukskrivna.
Sommarlovet är här också.

Även många som följer senaste nytt om politik och AB&K är det många som följer och slutligen när man har kollat klart på kvällen och inte stänger ner så ser det ut som om man är aktiv hela natten så inget konstigt med att aktiviteten är hög just nu.
Citera
2021-06-23, 23:26
Medlem
Jag var inne här tidigt i morse och kan intyga att det var 60-70 tusen användare. Jag blev mest förvånad över att det gick så snabbt att bläddra runt. Tidigare så har det varit en ren pina när det är många samtidiga användare i forumet.
Citera
2021-06-24, 00:12
Medlem
Jordgubbes avatar
En "instrumentpanel" för Flashback skulle väl kunna vara lite kuriöst intressant, med siffror, mätare eller grafer, såsom
  • "Besökare online" (som uppe till vänster, inget nytt)
  • "Medlemmar" (som uppe till vänster, inget nytt)
  • "Medlemmar som alls varit aktiva senaste 12 månaderna" (dvs borträknat passiva, detta för nästa punkt)
  • "Besökare online" dividerat med "medlemmar aktiva senaste 12 månaderna" (procent)
  • "Inlägg senaste timmen" (antal inlägg är ganska konkret, men tidsintervall indikerar när egentlig aktivitet)
  • All time high (datum och antal) och detta års högsta (datum och antal) för "Inlägg senaste timmen"
  • Och andra kul mätvärden
Gärna som sökväg "Avdelningar", "Flashback", "Flashback", [ny] "Instrumentpanel" och inklippt på typ nån sån här steam punk bakgrund. Det skulle ge svar på både när det är som mest aktivt på dygnet och över året (underförstått i förhållande till särskilda händelser, om graf).
Citera
2021-06-24, 00:38
Medlem
BelieveYouMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Det är fiffel med siffror för att få Flashback att framstå som större än det är. Axelsson har sin egen definition av "online".

Vem är Axelsson?
Citera
2021-06-24, 03:31
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BelieveYouMe
Vem är Axelsson?
Tror han menar den som står skriven på bolaget.

Besökare online: 12 595

Minskat med 66% sedan kl23.

TS tes är struken som falsk.
Citera
2021-06-24, 07:46
Medlem
I natt var det inte lika många som i går, men 15-20 tusen är ändå ganska många. Det är ju hälften av användarna på dagtid.

Hur kan det vara så många individer på natten? Alla kan väl inte ha ett nattjobb på ett kontor?
Citera
2021-06-24, 10:16
Medlem
Säpo-agenter som lusläser alla trådar i jakten på regimkritiker.
Nä, men förmodligen folk som inte stänger ner sina flikar med FB i sin webbrowser.
Citera
2021-06-24, 10:47
Medlem
Citat:
Jag vaknade i natt vid 03:00 och kollade lite snabbt i forumet och såg över 50 000 aktiva användare.

Jag gick och hämtade ett glas vatten och efter 10 minuter så var det över 60 000 aktiva användare.

Man kan undra varför det är så många användare vid den tiden? Jag fick känslan av att någon testar forumets kapacitet.

Det har hänt någon annan gång när jag kollade siffrorna.
Det kan ha varit en cyberattack - s.k. Ddos-attack. Jag har själv fått en sådan attack mitt i natten. Det drösade in massor av användare från världens alla hörn. Särskilt från bortre Asien. Berodde ju på att det var många datorer igång där vid den tiden på dygnet.
D-dos är små program installerade i främmande datorer, ägarna ovetandes. Och så kan den som har koden trigga igång attacken och rikta den mot en viss sajt.
Citera
2021-06-24, 11:38
Medlem
Citat:

Det kanske är alla vi som bor på andra sidan klotet Nej, jag vart också förvånad något över dom sena/tidiga timmar(svensk tid) vissa citerar mina inlägg, dock är dom långt ifrån 60 000, den mängden låter ju än mer märkligt
Citera
2021-06-24, 21:21
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Admin5 var inloggad vid tidpunkten och jag tänkte att det var en test. Det kan också ha varit någon illasinnad som testar gränserna.

Jag kollade in aktuella ämnen och det var bara två trådar som hade 100-200 läsare. Resten var ensiffriga och låga tvåsiffriga tal.

Någon annan måste ha uppmärksammat detta. Normala siffror har legat runt 10-20 tusen användare.

Ja, jag brukar rätt ofta ta en titt på forumet nattetid eftersom (meta)forumet oftast får påhälsning av skräppostare den tiden på dygnet.

admin5
Citera
2021-06-29, 23:33
Medlem
Med tanke på hur många som använder mobiler och förmodlgen inte loggar ut, samt inte stänger av mobilen riktigt, så kan det nog vara det som påverkar att många är inloggade hela natten.
Citera
2021-06-29, 23:34
Bannlyst
Nattjobbare, dygnsvändare, nattugglor, arbetslösa, sjukskrivna etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här