2021-06-23, 22:50
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Tenker du at det er reelle kidnappere som står bak? Eller har TH leid inn en amatør?

Jeg forholder meg til at Tom Hagen selv sier at løsningen finnes lokalt. Hvem som står bak, eller om hele kryptorigget kun er en planlagt unnamanøver vet jeg ikke. Det jeg tror er at det ikke er noen "erfarne" kriminelle involvert i dette opplegget. At folk som har deltatt med stort og smått uavhengig av hva som har skjedd, ikke har vært kjeltringer i forkant av dette.
Citera
2021-06-23, 22:51
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du ser TH i alt Han er nok ikke så flink som du tror.

Jeg tror han roamet de nyhetene via wap med sin gamle Nokia
Citera
2021-06-23, 23:10
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Da er det rart ikke hun også nevnes i brevet. Det henger bare ikke på greip at de kun nevner den ene datteren når aksjonen er så planlagt om den fremstilles.

Ja, hvorfor ble bare ett av barna nevnt i trusselbrevet?

Hvis brevet ble skrevet av
- Utenforstående kidnappere: Enten alle barna eller ingen ville vært nevnt.
- TH: Enten alle barna eller ingen ville vært nevnt.
- Minst ett av barna: Enten bare seg selv, alle tre, begge de andre eller ingen ville vært nevnt.

Jeg tror det siste, og at anskaffelsen av ulovlig våpen var en måte å forsterke er falskt inntrykk av frykt på, av samme grunn som TH plasserte sin ladde hagle beleilig ved senga.
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-06-23 kl. 23:24.
Citera
2021-06-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Jeg forholder meg til at Tom Hagen selv sier at løsningen finnes lokalt. Hvem som står bak, eller om hele kryptorigget kun er en planlagt unnamanøver vet jeg ikke. Det jeg tror er at det ikke er noen "erfarne" kriminelle involvert i dette opplegget. At folk som har deltatt med stort og smått uavhengig av hva som har skjedd, ikke har vært kjeltringer i forkant av dette.
Mener du virkelig at barna kan være i stand til å utføre et planlagt drap mot egen mor. Ru er heller ingen typisk moduskandidat. Du ser ut for å inneha stor innsikt på mange områder og får nesten inntrykk av at du skriver mot bedre vitende..no offence. Vet du om tb tidligere har omgått eller kjenner til personer som kan ha gjennomføringsevne til et slikt opplegg. Mulig politiet vil ha hans hjelp til å peke ut kandidater. Ser foreløpig ingen annen grunn til han ble innkalt.
Citera
2021-06-23, 23:21
Medlem
Citat:
Hvorfor må vi forholde oss til det th sier. Han er siktet i saken og hvis han vet løsningen ligger lokalt tilsier det at han holder tilbake informasjon.
Citera
2021-06-23, 23:23
Medlem
Citat:
Du ser TH i alt Han er nok ikke så flink som du tror.
th er nok mye flinkere enn de aller fleste tror.
Citera
2021-06-23, 23:26
Medlem
Citat:
Han bare løftet kaffekoppen litt høyt opp i luften og så var det hele i gang
ikke få kaffe i halsen. Brent barn skyr ilden. Han ringte i alle fall ikke med smart phone. Den kan han ikke operere uten eksperthjelp.
Citera
2021-06-23, 23:26
Medlem
Citat:

Jeg er helt enig. Det er mye som tyder på det.
Citera
2021-06-23, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg er helt enig. Det er mye som tyder på det.
Selve drapsmannen er enten ruset, besitter alvorlig voldskapasitet og har et sterkt pengemotiv for å begå handlingen. Ruset person ser jeg bort fra gitt planleggingsfasen .Kidnapping av aeh i live er så enkelt at det ikke kan gå så galt at hun dør. Derfor ser jeg helt bort fra løsepenger som motiv. Kidnapper var lite interessert i å purre på pengene. Th fremstår nærmest som en gudfar som får viljen sin ved å trekke i noen tråder.
Senast redigerad av LH07 2021-06-23 kl. 23:44.
Citera
2021-06-23, 23:58
Medlem
Citat:

Ja TH har jo sendt flere eposter til politiet om akkurat dette, ren skjær villedning.

Løsningen er nok mer lokal enn du tror.
Citera
2021-06-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, hvorfor ble bare ett av barna nevnt i trusselbrevet?

Hvis brevet ble skrevet av
- Utenforstående kidnappere: Enten alle barna eller ingen ville vært nevnt.
- TH: Enten alle barna eller ingen ville vært nevnt.
- Minst ett av barna: Enten bare seg selv, alle tre, begge de andre eller ingen ville vært nevnt.

Jeg tror det siste, og at anskaffelsen av ulovlig våpen var en måte å forsterke er falskt inntrykk av frykt på, av samme grunn som TH plasserte sin ladde hagle beleilig ved senga.

Nja, er du sikker? Hva med:

Utenforstående: enig, og i mer generelle eller mer spesifikke termer.

TH: det barnet han føler er mest selvstendig og den mest løse kanonen når det kommer til å være sterk nok til å vitne mot faren sin.

Det er tidlig i tråden fortalt fra lokalmiljøet at HHB2 var den opprørske og den som flytta for ut hjemmefra av de tre. TH var mammas gutt, HHB1 pappas pike (de studerte til og med teologi samtidig/samme årstall), kanskje felles sterke følelser om religion osv), og hun er kronprinsessen av THs livsverk.

Minst ett av barna: seg selv, alle eller ingen. Ikke de som ikke var med. Det ville sette søkelys på «hvorfor ikke deg/dere».
Senast redigerad av Karamellis 2021-06-24 kl. 00:01.
Citera
2021-06-24, 00:15
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man kan sammenligne ni millioner euro i kryptovaluta i form av kryptovaluta monero når det gjelder A-E sammenlignet med styreformann
Wong Yuk-kawn (68) i oljeselskapet Pearl Oriental Oil Limite som ble kidnappet i september 2015 med krav om ni løsepenger i bitcoin tilsvarende ni millioner dollar. Wong var kidnappet i 39 dager, og frigitt etter at politiet stormet et hus i Taiwan der han ble holdt fanget.

I A-E er det ikke ni millioner dollar, men det er ni millioner euro det handler om, så du kan spesielt lure på hvor tallet ni millioner kommer fra hvis du tenker på bare ni millioner.

Ehh? Frigitt etter at politiet stormet huset?? Ble han da ikke befridd av politiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in