2021-06-23, 23:53
Medlem
Gulligt att Sabuni fortfarande tror att hon ska få en högerliberal regering när hela underlaget består av två moderatkonservativa och ett helkonservativt parti.
Citera
2021-06-23, 23:55
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Däremot skulle hennes efterföljare kunna rädda upp C och dra över C till borgerligheten igen.

Tror du inte denna soppa blir Lööfs undergång som partiledare ifall vi får ett extra val? Hur i helvete skall hon överleva den här soppan som hon har kokat ihop?
Din djupa tanke här är att borgerliga väljare blir jättearga över sänkt skatt på ISK.

Hur många håller med dig
Citera
2021-06-23, 23:56
Medlem
Snälla Jesus förlåt att jag har syndat.

MEN snälla jag ber dig LÅT inte lööf och löfven med v och l bilda ett till ont styre som kommer våldta Sverige, var barmhärtig mot detta sjuka land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag undrar hur Annie Lööf tänker, vad hon har för planer.

Ett extra val kan antingen ge samma resultat som idag - och då måste en Löfvenledd regim ta hänsyn till V. Det har nu Dadgostar klart och tydligt signalerat genom fällningen av regimen. Eller så vinner den konservativa sidan och då står Lööf helt utan politiskt inflytande.

Så vad är syftet med Lööfs ställningstagande? Något s.k. brett mittenalternativ finns inte. Moderaterna hade kunnat gjort detta efter förra valet, men avstod. Det finns inget som nu tyder på att de är villiga att ingå i en sådan uppgörelse.

För mig verkar det som att Lööf vill ha en regeringskris, för den interna hanteringen inom centerpartiet. Fortfarande finns många centerpartister som ser sig som borgerliga och att samarbeta med V är för dem något som man inte ser med blida ögon. Jag tror att Annie Lööf vill ha den krisen för att inom centerpartiet hävda att det inte finns någon annan lösning än att förhandla med vänsterpartiet. Hon kommer hävda att detta är den enda lösningen för att Sverigedemokraterna inte ska få något inflytande.

Visst så har C en helt annan ekonomisk politik än V, men för båda dessa partier samt för MP så är migrationspolitiken överordnad alla annan politik. När jag skriver centerpartiet så kanske det inte är hela partiets största fråga, men väl för Annie Lööf och hennes närmaste medarbetare inom partiet. Kom ihåg att hon begravde Allianssamarbetet pga. gymnasieamnestin.

Ja bra frågor. C önskar att man ska samlas i mitten med Annie som drottningen som dikterar villkoren till höger och vänster. Hon fick igenom detta 2018 eftersom S är så sugna på den lukrativa köttgrytan och Sjöstedt var en sån mes som gick att köra över. Nu är den vägen stängd. C får välja höger eller vänster eller isolering. Man kan Kalla partiet centerextremisterna.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ja, så är det för er kommunister. Nu blev det mer skattesänkningar.
Det här kommer sluta med att ni måste börja arbeta och göra rätt för er.

Er och er, ...räkna inte in mig i den skaran!
Citera
2021-06-23, 23:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Eftersom de övriga tre borgerliga partierna nu öppet medger att de kan tänka sig samarbete med SD så lär inte Annie ha något att hämta i det lägret längre. Hennes rabiata motstånd mot SD kommer i själva verket bana väg för en ny borgerlig regering med SD som näst största parti istället för C. Det är min övertygelse.

Skall bli intressant att följa med C`s framtid.., i.o.m sitt tidigare snack om marknadshyror som man fick äta upp.

-Kanske det försvinner 1 % till L..
-Kanske även till MP..
-Och utesluter inte några feminist röster till V..
Citera
2021-06-23, 23:57
Medlem
john-henry-edens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja jag är riktigt trött på det också och det är väldigt nedlåtande mot väljarna. De står och talar om för väljarna vad de ska tycka, tänka och känna som om de inte visste det själva. En programledare kan också ställa frågan, "hur ska vi tänka om detta?" och det är samma tema, de talar om hur folk ska tänka eftersom de anser att människor behöver lära sig den rätta läran. Kina skulle bli imponerad av vår MSM.

Skulle inte förvåna mig om Sossarna och Centern går kurser i diktatur hos kinesiska ambassaden

Men med det sagt, så är dessvärre svenskarna IQ väldigt låg. Svenskarnas IQ är i samma klass som babianerna från mellanöstern

Det är därför det blir ganska fånigt när folk på FB klagar på hur primitiva folk från MENA är. Svenskarnas IQ är i samma klass som dom. Endast svenska folket skulle nånsin kunna rösta fram en regering som är lika usel och korrupt som ett afrikansk diktatur
Citera
2021-06-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Gulligt att Sabuni fortfarande tror att hon ska få en högerliberal regering när hela underlaget består av två moderatkonservativa och ett helkonservativt parti.

Är det din egen uppfattning eller har du stöd för ditt påstående angående partier?

Står ex så här:Sverigedemokraterna (SD) är ett nationalistiskt och socialkonservativt politiskt parti i Sverige
Senast redigerad av Sine-metu 2021-06-24 kl. 00:01.
Citera
2021-06-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Samma fenomen som när sittande amerikanska politiker blir populärare när ett krig börjar. Varar det längre tid kan de dock bli rejält impopulära. S har dock många vaneröstare. Men Frankrike, Tyskland, Nederländerna och Grekland har de gamla socialdemokratiska partierna krympt ihop rejält under 2010-talet. Jag tror att många sossar i Sverige går över till V. Typ S 20% och V runt 10-12%. Schyman fick 11,99% vid valet 1998. Om L och MP trillar ur kanske det rent av blir 15% vid valet 2026.

Smutskasta SD är ingen valvinnare när folk ser att kriminaliteten ökar. Nu senast upplopp i Borås. Enda utvägen är att ersätta Löfven med någon betydligt mer invandringskritisk. Shekarabi blir svår att rasiststämpla.
Tror du att S vågar utnämna Shekarabi till partiledare efter Löfven verkligen?

De vill ju få det att framstå som att de fortfarande är samma parti som under Erlanders tid. Då passar det bara med en svensk gubbe över 50 år som framstår som en landsfader. Anders Ygeman är en möjlig efterträdare till Löfven. Om de väljer Shekarabi som inte ens är född i Sverige är de nog rädda att många vaneväljare kommer att överge dem.

Men om Shekarabi är bättre än nuvarande styre hade det naturligtvis varit positivt för Sverige.
Senast redigerad av JeppeNil 2021-06-24 kl. 00:07.
Citera
2021-06-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon har ju backat nu så varför inte i förra veckan?
Hur blir det med inkasseringen av avtalet, slipper Löfven betala till C nu?

Hahaha! Skam den som ger sig. Tror dock inte du kommer få något svar ifrån den skribenten, han/hon verkar ungefär lika bra som Lööf på att svara på en rak och ärlig fråga… 😁

Jag kan dock svara. Och det tycks mig som om Löfvens agerande här liknar en lirare som tagit två sms-lån för den där ”bilen”, på olika håll… ett av C och ett av V. När det blev dags att betala så hade han inte täckning för nåt av det. V gav honom då ett par extra dar, men skickade honom sedan till gäldstugan direkt, utan att passera Gå.

C hotade istället först med att skicka på’n nån som tog knäskålarna av honom, särskilt om han skulle betala V!
Nästa dag när C nyktrat till något, sa de ”Äh va fan, vi skiter i den där skulden just nu, du kan säkert komma till nytta på nåt annat sätt för oss…
Senast redigerad av Maharaja79 2021-06-24 kl. 00:02.
Citera
2021-06-24, 00:02
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Extraval!?
Och varför skulle extraval vara en omöjlighet?
Du glömde svara på det.
Citera
2021-06-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Är det din egen uppfattning eller har du stöd för ditt påstående angående partier?

Både M och KD har kantrat mer åt det konservativa hållet det senaste året, även om dom fortfarande kallar sig för liberalkonservativa. Mycket av det tror jag har att göra med att man tydligt vill distansera sig från C och Annie Lööf specifikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in