2021-06-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
En lösning som är vettig är att typ kräva att inget parti varken samtalar eller har samröre med rasistpartiet SD som en punkt i Juniavtalet. Det borde ju liksom öka flexibiliteten för stöd för V och C. Dom som inte tror på allas lika värde stängs då ute ju. Så V, Mp, S och ett parti till kan vinna i talmansrunda.
Vilket parti menar du då skulle gå samman och enas om en budget med de tre? Man måste dessutom få genom budgeten i riksdagen, d v s en majoritet av riksdagsledamöterna måste rösta för den. Att så många på vänsterkanten hyllar Annie Lööf för hennes motstånd mot SD är för mig rent obegripligt, det är ju en chimär. Hon bryr sig inte tillnärmelsevis så mycket om människor på flykt som hon vill ha billig arbetskraft till Sverige. Fatta det nån gång!! Bara det att hon har Margaret Thatcher som främsta politiska förebild. Den människan bildligt talat slaktade brittisk fackföreningsrörelse och bedrev ett kolonialt krig så sent som på 1980-talet. Vakna upp och se Annie Lööf som den rabiata lönesänkaraktivist och privatiseringsivrare hon är!
Citera
2021-06-23, 23:45
Medlem
Bara att tacka och ta emot för Centerns självmål i och med att man i efterhand pudlade i bostadsfrågan för att försöka klamra sig kvar vid makten. Där ser man ett parti som inte har några som helst principer förutom att motarbeta SD. Blir fin ammunition för högersidan när extravalrörelsen snart drar igång.
Citera
2021-06-23, 23:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Jag blir så trött på babblet att "väljarna vill inte ha extraval". Både Lööf och Damberg kör med det, men ingen journalist synar påståendet. Det kan självfallet finns det en del väljare som inte vill ha extraval, t.ex miljöpartiets väljare. Men det borde finnas en hel del väljare som faktiskt vill ha det. Så frågan borde vara vilka procentsatser som gäller.

Men sedan pratar Damberg bort sig rejält i SVT. I sin iver att snacka ner moderaterna drar han till med att de och KD innan valet 2018 lovat att inte samarbeta med SD. Och nu verkar de alltså vilja göra det. Damberg säger: "Borde inte väljarna få ta ställning i en sådan central fråga?" Jaha, om Socialdemokraterna verkligen menar det, då är det ju för Löfven bara att utlösa det där extravalet. Hade jag varit journalisten i SVT, hade jag direkt följt upp med frågor på det. Men inget skedde.

Ja jag är riktigt trött på det också och det är väldigt nedlåtande mot väljarna. De står och talar om för väljarna vad de ska tycka, tänka och känna som om de inte visste det själva. En programledare kan också ställa frågan, "hur ska vi tänka om detta?" och det är samma tema, de talar om hur folk ska tänka eftersom de anser att människor behöver lära sig den rätta läran. Kina skulle bli imponerad av vår MSM.
Citera
2021-06-23, 23:46
Medlem
Känns som att resultatet av ett extraval blir sjukt otippat med tanke på lägre valdeltagande? Kan ha fel
Citera
2021-06-23, 23:47
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vad uttrycker "konsten"?
Bilder?

https://omni.se/sabotage-mot-ckontor-i-lund-blir-arg-och-ledsen/a/Al6Od5
Citera
2021-06-23, 23:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
2. L tycks mena att de nu är fria att aktivt rösta emot S: alltså att det numera finns 174 mandat emot.
Vänta bara, Lena Mellin kommer läxa upp Sabuni och ställa allt till rätta! Oligarkin måste bevaras!
Citera
2021-06-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det är inget större fel på C:s historia. Det är idag de ägnar sig åt vidrigheter.

År 1933 gav Bondeförbundet legitimitet åt det socialdemokratiska projektet med skallmätning mm. Jag citerar: "Som en nationell uppgift framstår den svenska folkstammens bevarande och stärkande mot inblandning av mindervärdiga utländska raselement samt invandring till Sverige av icke önskvärda främlingar

Vad är det då???
Ett svar borde vara på sin plats eller är du hjärntvättad?
Citera
2021-06-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Annie kan aldrig byta till högern igen, hon är cementerad i vänsterblocket och får vänja sig vid att kindpussa kommunister.
Eftersom de övriga tre borgerliga partierna nu öppet medger att de kan tänka sig samarbete med SD så lär inte Annie ha något att hämta i det lägret längre. Hennes rabiata motstånd mot SD kommer i själva verket bana väg för en ny borgerlig regering med SD som näst största parti istället för C. Det är min övertygelse.
Citera
2021-06-23, 23:51
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Säg nu att hon skulle få sin vilja igenom. Att S och M samverkade med henne i olika konstellationer för att skapa en regering som stängde ute ytterkantspartierna. Det är en "ytterkant" som representerar 1/3 av rösterna. SD är det parti som sannolikt är störst i gruppen män.

Hur destruktivt är det inte att sätta fokus på att tysta och stänga ute istället för att söka driva sakpolitik och söka stöd där stöd finns.

Mycket. Det är nog lika destruktivt som att försöka släcka en oljebrand med vatten. Men jag tror inte att GAL-EN partier bryr sig om vad som är konstruktivt för Sverige öht.
Citera
2021-06-23, 23:52
Medlem
S.Kandals avatar
Det skulle inte förvåna mig det minsta om Lööf byter åsikt återigen. Dvs bjuder in V att få deltaga i budgetförhandlingarna. Hon kommer först stånga sig blodig över att få L tillbaka, när detta faller är V enda chansen. "Jag gör det för att undvika en kris och ett extraval, som ingen vill ha."

Spyr
Citera
2021-06-23, 23:53
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Känns som att resultatet av ett extraval blir sjukt otippat med tanke på lägre valdeltagande? Kan ha fel
Ja. Det lär bli svårtippat. Vi har ju aldrig haft ett extra val tidigare.

Lågt valdeltagande och folk kanske röstar mer lättsamt och vilt då det endast rör sig om ett år.
Citera
2021-06-23, 23:53
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Jag blir så trött på babblet att "väljarna vill inte ha extraval". Både Lööf och Damberg kör med det, men ingen journalist synar påståendet. Det kan självfallet finns det en del väljare som inte vill ha extraval, t.ex miljöpartiets väljare. Men det borde finnas en hel del väljare som faktiskt vill ha det. Så frågan borde vara vilka procentsatser som gäller.

Men sedan pratar Damberg bort sig rejält i SVT. I sin iver att snacka ner moderaterna drar han till med att de och KD innan valet 2018 lovat att inte samarbeta med SD. Och nu verkar de alltså vilja göra det. Damberg säger: "Borde inte väljarna få ta ställning i en sådan central fråga?" Jaha, om Socialdemokraterna verkligen menar det, då är det ju för Löfven bara att utlösa det där extravalet. Hade jag varit journalisten i SVT, hade jag direkt följt upp med frågor på det. Men inget skedde.

S har absolut inget att komma med så deras taktik kommer gå ut på att köra rasistkortet på SD. Då Uffe och Ebba, om de nu vill bestämma blir tvungna att samarbeta med SD så kommer de också få del av brunsmeten.
S kommer flagga för sin frivecka och att de andra partierna är rasister, inget mer finns att ta fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in