Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Bra Holmberg! Jag har saknat just hans vinklingar i media idag.
Fortfarande saknar jag mediala frågor om varför C agerade så att L lämnat JÖKen och att C nu för sent försöker locka tillbaka L till med nya skattesänkarförslag. Lööf påstår att hon vill ha en ny JÖK - men då hade chansen till det varit mycket större INNAN förtroendeomröstningen.
Jag saknar dessa medial frågorna till Lööf: Söker du ett extra val men försöker låtsas om motsatsen? Och varför då?
Jag blir så trött på babblet att "väljarna vill inte ha extraval". Både Lööf och Damberg kör med det, men ingen journalist synar påståendet. Det kan självfallet finns det en del väljare som inte vill ha extraval, t.ex miljöpartiets väljare. Men det borde finnas en hel del väljare som faktiskt vill ha det. Så frågan borde vara vilka procentsatser som gäller.
Men sedan pratar Damberg bort sig rejält i SVT. I sin iver att snacka ner moderaterna drar han till med att de och KD innan valet 2018 lovat att inte samarbeta med SD. Och nu verkar de alltså vilja göra det. Damberg säger: "Borde inte väljarna få ta ställning i en sådan central fråga?" Jaha, om Socialdemokraterna verkligen menar det, då är det ju för Löfven bara att utlösa det där extravalet. Hade jag varit journalisten i SVT, hade jag direkt följt upp med frågor på det. Men inget skedde.