2021-06-23, 23:06
Medlem
Ingen skall dock se mellan fingrarna på dessa attacker S och MP håller på med.
Igår höll förra språkröret på i Aktuellt, fanns inte ett inlägg där han kastade skit på SD.

Detta kommer att trappas upp!
De vill inte prata om sin egna politik, de vill bara prata illa om andras politik....
Citera
2021-06-23, 23:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Känns som Lööf är bortfintad, hon får inte det Löfven har lovat.
Är det verkligen okej med en skuldavskrivning?
Kan man sluta nya avtal med någon som inte har betalat den förra skulden?
Det här är inga vanliga avtal, de saknar rättsordningens skydd på samma sätt som vadslagningsskulder inte kan drivas in av kronofogden Läs mer, helgen är räddad: http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=4446730&fileO Id=4456712
Citera
2021-06-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Lösningen att C ska samarbeta med V är uteslutet, de är varandras motsatser och hatar rimligen varann. Det är ju C-punkt 44 i JÖKen som gjorde att V fällde Löfven t.ex.

Det finns alltså inget annat läge än att C backar om SD. Eller placerar sig i den otroligt tomma positionen som ensamt parti utanför de två blocken.
Om Annie Lööf menar allvar med att hålla SD borta från regeringsmakten så måste hon ge efter på sina krav för att undvika ett extraval. För tittar man på den nuvarande mandatfördelningen i riksdagen så ligger M+SD+KD+L svindlande nära att kunna bilda en majoritetsregering. Om man antar att SD skulle öka sina mandat vid ett extraval skulle det mycket väl kunna bli verklighet. Liberalerna dåliga opinionssiffror kan mycket väl vända nu när de valt att hoppa av januariavtalet. Skulle det m a o bli ett extraval och resultatet blir att vi får en borgerlig regering med SD istället för C, så vore det Annie Lööfs förtjänst. Hennes maktfullkomlighet kommer att bli hennes fall.
Citera
2021-06-23, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja arrogansen kulminerade med mediaföreställningen där det innehållslösa erbjudandet till V om förhandlingar mellan parterna presenterades. Men V genomskådade föreställningen. Nooshi Dadgostar var väl hemmastadd i bostadspolitiken. Märkligt att C på nyheterna idag fortfarande låtsades som det var ett erbjudande till V. Tror hon att folk är dumma? Eller söker hon efter de argument hon kan hitta? Jag söker förtvivlat efter några tecken på självprövning från C.

De tror inte bara att folk är dumma i huvudet, utan även att V är det, då förslaget var en ren fälla. Det är bara lögn och bedrägeri hos de där partierna. Nu måste det en gång för alla straffa sig.

Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Hon är nog tvungen att sätta dig ner med V och förhandla fram ett Juniavtal (och delge MP och S resultatet)

Nej, hon har sagt blankt nej till det, och att faktiskt göra det skulle nog vara en större förlust än att låta det gå till ett extraval.
Citera
2021-06-23, 23:10
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Du glömde narcissistisk. ”Mitt parti” ”Jag….”, ”Jag….” hela tiden.

Sen är det ganska komiskt när Annie först tala varmt om skattesänkningar, på inkomster, på ISK på kapital etc. För att i Aktuell direkt efter klippas till MP som hyllar hennes öppning och hur bra C och Annie är och att andra partier också måste ta ansvar. Samma med Damberg, hyllar öppningen av Centern. Det var extremt tydlig hur S o MP o C snackat ihop sig inför kvällens Aktuellt.

Ovanligt bra frågor och press på Annie i utfrågningen. Såg hur hon stirrade på Anders vid något tillfälle och också att hon vid ett tillfälle hade svårt att hålla ihop pokerfacet.
Jo, Annie är klart mest narcissistisk av partiledarna. Men hon har en bra bit kvar till Trumpen.
Vem är tvåa, Ebba Busch?
Citera
2021-06-23, 23:11
Medlem
Jag kan inte förstå vad Centerpartiet håller på med. Hur tror de att de ska vinna på det här? Om marknadshyrorna var så oviktiga att de kunde släppa kravet på dem ett par dagar efter misstroendeförklaringen så kunde de lika gärna ha gjort det före. Jag hoppas verkligen att väljarna straffar dem för deras teater.

Men jag lägger också märke till att C och Annie får beröm av MP och S för att de är så konstruktiva och duktiga. Borde de inte i stället slänga C under bussen och säga att allt är deras fel? Vad har de att vinna på att fjäska för C?

Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Ja, L har noll och intet att vinna på att gå tillbaka till JÖKarna.
Om de verkligen vill göra sig av med den sista lilla chansen att klara sig kvar i riksdagen så kan de byta sida igen. Men jag skulle tro att det kostar många ambassadörsposter.
Citera
2021-06-23, 23:14
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det här är inga vanliga avtal, de saknar rättsordningens skydd på samma sätt som vadslagningsskulder inte kan drivas in av kronofogden Läs mer, helgen är räddad: http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=4446730&fileO Id=4456712

Om du inte förstod det så resonerar liksom som det är vanliga avtal, han jämförde det med avbetalning av en bil igår och att Löfven måste betala. Jag vill därför veta hur han ser på detta idag men det verkar vara lika svårt attt få honom att svara på det som det var att få Annie att svara i Aktuellt
Citera
2021-06-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Jag kan inte förstå vad Centerpartiet håller på med. Hur tror de att de ska vinna på det här? Om marknadshyrorna var så oviktiga att de kunde släppa kravet på dem ett par dagar efter misstroendeförklaringen så kunde de lika gärna ha gjort det före. Jag hoppas verkligen att väljarna straffar dem för deras teater.

Men jag lägger också märke till att C och Annie får beröm av MP och S för att de är så konstruktiva och duktiga. Borde de inte i stället slänga C under bussen och säga att allt är deras fel? Vad har de att vinna på att fjäska för C?

Om de verkligen vill göra sig av med den sista lilla chansen att klara sig kvar i riksdagen så kan de byta sida igen. Men jag skulle tro att det kostar många ambassadörsposter.

Det är väl väldigt komiskt hur snabbt Annie kan visa hur dåligt C är....
De klarar inte av någonting "såvida de inte får som de vill'.

De liknar en sur 4 åring som säger att de vill men när det väl gäller så vägrar de...
Efter tjafs och uttröttade så går de med på att lägga sig o sova...

Dagen därpå så fortsätter tjatet och trotsigheten....ingen överenskommelse...
Senast redigerad av Sine-metu 2021-06-23 kl. 23:19.
Citera
2021-06-23, 23:17
Medlem
Enligt en ingift släkting - tillika en utav Liberalernas top dog så kommer det att bli extra val.

Socialdemokraterna hade kört talmansrunder om L varit på det hela men eftersom L vill ha borglig regering och eftersom en budget kommer vara tvungen att röstas fram väljer S att gå på ett nyval och därmed hoppas på det bästa.

Låter vettigt.

Hoppas väljarna straffar horan Lööf nu,
Citera
2021-06-23, 23:18
Medlem
Citat:

Förmodligen tror S och MP att de ska kunna skuldbelägga V så till den grad att de skamset kryper till korset och går med på att stötta dem igen. Jag hoppas dock att V lyckas stå pall och att Annie Lööfs envishet tvingar fram ett extraval. Då kan hon stå där med sin tvättade hals som den som banade väg för en borgerlig majoritetsregering fast med SD istället för henne själv på vice statsministerposten.
Citera
Medlem
Citat:

Behålla C på vänster planhalva
Även om de inte säger det utåt så försöker de att få C att gå med på att V stödjer budgeten
Genom att hylla C sätter dom press på L, de sätter helt enkelt agendan att nu är det L’s skuld att krisen inte löser sig
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om du inte förstod det så resonerar liksom som det är vanliga avtal, han jämförde det med avbetalning av en bil igår och att Löfven måste betala. Jag vill därför veta hur han ser på detta idag men det verkar vara lika svårt attt få honom att svara på det som det var att få Annie att svara i Aktuellt
Jag gjorde ingen ansats att förstå, endast göra mig lustig på JÖK:ens bekostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in