2021-06-23, 19:57
Medlem
Jag vaknade i natt vid 03:00 och kollade lite snabbt i forumet och såg över 50 000 aktiva användare.

Jag gick och hämtade ett glas vatten och efter 10 minuter så var det över 60 000 aktiva användare.

Man kan undra varför det är så många användare vid den tiden? Jag fick känslan av att någon testar forumets kapacitet.
Senast redigerad av obyn 2021-06-23 kl. 20:11.
Citera
2021-06-23, 20:31
Medlem
GoUoDs avatar
Nya inlägg indikerar drygt 1 till 20 inlägg i minuten när det går ĺite trögt, några 50000 är. Inte igång på natten.
Citat:
Ursprungligen postat av flashyX
Jag blir inte direkt förvånad om det rör sig om arbetslösa incels som sitter och skitpostar hela nätterna.
Ser man inte så vet man inte, så ser man ut som ett fån.
Citera
2021-06-23, 20:40
Medlem
Jag har alltid inne på flashback på så sätt att jag är ständigt inloggad och har jag bara en flik öppen så är det flashback. Så antar att jag är en av dessa 50k. Surfar enbart med luren om det har betydelse.
Citera
2021-06-23, 21:12
Medlem
BigFatCones avatar
"Besökare" innebär bara alla som har haft en flik med FB uppe under den senaste.. kvarten, tror jag att det är. Jag som inte sällan bara går ifrån min dator kan således stå som inloggad hela långa dagen trots att jag inte ens är vid datorn.
Citera
2021-06-23, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag vaknade i natt vid 03:00 och kollade lite snabbt i forumet och såg över 50 000 aktiva användare.

Jag gick och hämtade ett glas vatten och efter 10 minuter så var det över 60 000 aktiva användare.

Man kan undra varför det är så många användare vid den tiden? Jag fick känslan av att någon testar forumets kapacitet.

Det är väldigt många som jobbar på nätterna, och surfar lite på arbetstid.
Citera
2021-06-23, 21:46
Medlem
Det är fiffel med siffror för att få Flashback att framstå som större än det är. Axelsson har sin egen definition av "online".
Citera
2021-06-23, 21:49
Moderator
Humbugs avatar
Det kan eventuellt handla om webcrawlers, men jag har inte funnit någon information om att de skulle arbeta specifikt på natten. Inte helt omöjligt att man väljer en tid då aktiviteten är lägre av tekniska skäl.
Citera
2021-06-23, 22:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Det är fiffel med siffror för att få Flashback att framstå som större än det är. Axelsson har sin egen definition av "online".
Den definition vi använder har jag redogjort för ovan. Och det är inte Axelssons definition utan det är så dom flesta onlineräknare fungerar.
Citera
2021-06-23, 22:23
Medlem
Admin5 var inloggad vid tidpunkten och jag tänkte att det var en test. Det kan också ha varit någon illasinnad som testar gränserna.

Jag kollade in aktuella ämnen och det var bara två trådar som hade 100-200 läsare. Resten var ensiffriga och låga tvåsiffriga tal.

Någon annan måste ha uppmärksammat detta. Normala siffror har legat runt 10-20 tusen användare.
Citera
2021-06-23, 22:24
Medlem
Många som mår psykiskt dåligt sover på dagtid och är därmed vakna på nätterna. Förr i tiden kallade man detta för ”melankolisk dygnsrytm”.
Citera
2021-06-23, 22:41
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b.o.nsyrsan
Jag har alltid inne på flashback på så sätt att jag är ständigt inloggad och har jag bara en flik öppen så är det flashback. Så antar att jag är en av dessa 50k. Surfar enbart med luren om det har betydelse.

50k incels borde nog skrämma skiten ur en om man var vid sina sinnes fulla bruk.
Citera
2021-06-23, 23:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vihago
Inställd på flera timmar, allt från 3- 9 timmar.
Nej, en session är alltid lika lång.

Citat:
Ursprungligen postat av vihago
Vems är det om det inte är Axelssons? Kringelikrok har rätt. Dom flesta har också under räknaren som visar hur många medlemmar som är inloggade, varför har Flashback inte det? Dom flesta räknare visar under en viss tid, men Flashback gör det inte, varför? Istället så vill Axelsson att det ska se mycket ut, många tror att det är medlemmar som är inloggade när det står online, är det inte missvisande tycker du?
Givetvis så går det inte att räkna användare vars session har fått time out. Vilket alltså tar ett tag. Jag vet faktiskt hur långa våra sessioner är men jag vet att det har mer att göra med att vi som är moderatorer inte vill bli utloggade efter 20 minuter av inget annat än att scrolla i trådar. Vilket vi gör ganska ofta.

Varför vi tog bort antalet inloggade kommer jag inte ihåg så här på rak arm men jag har tydliga minnen av att vi diskuterade det.

Sen att många inte vet skillnad på "online" och "inloggad" ska ju inte vi behöva lastas för. Det är ju inte vårat fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in