2021-06-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Lööf i aktuellt just nu

Första meningen så kommer hon med en konkret lögn. Lovande för resten
Bytte hon åsikt 2 eller 3 gånger under intervjun? Den gamla centerdevisen "vi har alltid velat" är åter aktuell
Citera
2021-06-23, 21:47
Medlem
Citat:
Du läste nog mig fel, jag har inget emot SD alls. Det jag ville få fram var att den regeringsbildningen ej går då Lööf och Centerpartiets hat mot allt som rör SD är total

Tror det blir mer rätt om du byter ut centerpartiet mot Lööf.
Hon, liksom Reinfeldt, beter sig som sandlådebarn och bör/borde aldrig ha högre positioner inom politiken.

Att V gör det kan va förståerligt men aldrig ett parti som centerpartiet. Jag tycker det blir mer o mer uppenbart att det är Lööfs rabiata hållning som ger oss helt onödiga problem i Sverige. Det är hon som är käppen upp i anus på moder Svea. Inte de övriga partierna.
Citera
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Käfta emot / diskutera.

Skit i att skriva på ett forum om du inte vill ha svar
Lol. Lär dig läsa och förstå enkla resonemang om du ska hänga på ett forum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Inte helt omöjligt. Liberalerna har dock gått kräftgång i minst 10 år.
Stolpskottet Jan Björklund som ligger bakom S regeringen. Han lovade sina barn att inte släppa fram SD efter förra valet
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Inte helt omöjligt. Liberalerna har dock gått kräftgång i minst 10 år.

Jo, men det är ju bäst, att försöka ge Liberalerna en knuff över kanten.. som Centerpartiet ser det.
Citera
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Det var väl det jag sa och menade hela tiden, varför käfta emot egentligen?

Jag vet att det kommer INTE hända att Annie Lööf ger sig, men hon HADE KUNNAT om hon inte vore så SKITNÖDIG. Hon står ju egentligen närmare SD, bara det att hon hängt upp sig på floskler om "alla människors lika värde" och "grundläggande värderingar".

Alla har inte lika värde, Annie Lööf har inget värde för min del.
Citera
2021-06-23, 21:48
Medlem
Knudsons avatar
Snack om skickliga politiker hit och dit. Jag börjar bli så less på allt snack. Våra folkvalda politiker ska föra Sverige framåt genom att föra och företräda sin politik. Detta misslyckas svenska politiker med åt det grövsta. Så sjukt dåliga politiker i detta landet. Ge oss ett extraval och respektera resultatet oavsett vilket av ytterkantspartierna som går framåt. Samarbeta i sakpolitiska frågor och följ valresultatet samt valdeltagarnas åsikter.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag tror att om Liberalerna släpper fram eller deltar i att Stefan släpps fram igen så är dom helt körda 2022.

Dom har inte så mycket val. Dom måste kliva tillbaka till höger planhalva nu.

Jag tycker att Liberalerna ska jävlas med Centerpartiet genom att tvinga Annie Lööf att samarbeta med kommunistpacket.

Det skulle kunna få förödande konsekvenser för Pedofilpartiet
Citera
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Stolpskottet Jan Björklund som ligger bakom S regeringen. Han lovade sina barn att inte släppa fram SD efter förra valet

Baserat på att han är impotent och fick adoptera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Lol. Lär dig läsa och förstå enkla resonemang om du ska hänga på ett forum.

Börja reflektera lite själv så går det nog bra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Ren komedi det med svensk politik bra att demokratin fungerade men dem som fällde regeringen har ju inget att komma med ska bli spännande att se hur dem har tänkt göra nu 😎
Att man inte godkänner en trasig och oenig regering är inte konstigt oavsett vad man har för alternativ framöver. Lyckas inte regeringen få igenom sina förslag och är statsministern extremt kass med 0 förtroende osv bör den ju skrotas. Det känns troligare med en bättre konstellation än en lika dålig eller sämre, oavsett hur den konstellationen ser ut.

Det bästa (inom ramen för rimlighet) i nuläget bör vara ett extraval följt av en regeringsbildning och samarbete mellan SD, KD och M med Ulf som statsminister i form av en majoritetsregering.
Citera
2021-06-23, 21:49
Medlem
Citat:
Jaha, det tar inte bort faktumet att hon är en skicklig politiker.
Skicklig på att förvanska verkligheten och inte svara på frågor. Förljugen kvinna. Så återigen jag håller inte med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in