2021-06-23, 20:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Man ser ofta detta totalt ologiska resonemang från folk som tror de har en smart tagning om kryptovalutor. Hur jävla svårt kan det vara att lägga ett par % av sina tillgångar i krypto genom att köpa in sig successivt, och sedan bara låta utvecklingen ha sin gång? Då riskerar man mycket lite om det går åt skogen, men är samtidigt med i den nya ekonomin som växer fram.
varför räkna med något sådant som att det kan gå åt skogen när det ju aldrig kommer att göra det enligt alla som köpt...

Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Här är det bara att samla på sig. Begränsad upplaga och rika köper så det ryker. Bli inte sist
räcker det å bli näst sist alltså......vari ligger skillnaden

Citat:
Ungefär som de som tidigt köpte en lägenhet eller villa, och nu kammar hem en vinst av de som nu köper den som de säljer.
med ungefär anger du då att fastigheter är stabila investeringar och BTC:s nästan lika säkra om man bortser från att de egentligen inget alls är värda

lovade er att inte sabba mer men när ni citerar å insinuerar ja då får ni skylla er själva -
Senast redigerad av kubun 2021-06-23 kl. 20:35.
2021-06-23, 22:22
Avslutad
Trångsynta blir sist och kommer få sin lön i bitcoin. När en bitcoin är en bitcoin kommer du vara för sen till utvecklingen men i tid till framtiden. Lycka till.
2021-06-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
varför räkna med något sådant som att det kan gå åt skogen när det ju aldrig kommer att göra det enligt alla som köpt...

Allt kan gå åt skogen, därför jag rekommenderade ett par %. Men eftersom Bitcoins fundamentala potential är så enorm så är risk/reward så lockande att den är oemotståndlig som investering om man är insatt i tekniken. Den som satsar 10 000 kan förlora 10 000 i absolut värsta fall, men uppsidan (om det går bra) är att dessa 10 000 lätt kan bli en miljon. Dessutom tror jag att risken, i alla fall med Bitcoin, är kraftigt överdrivna.

Tror aldrig jag har hört talas om en människa som har satt sig in i- och förstått Bitcoin, för att senare nobba investeringen.

Citat:
med ungefär anger du då att fastigheter är stabila investeringar och BTC:s nästan lika säkra om man bortser från att de egentligen inget alls är värda

För det första tror jag du måste skilja på värde och prissättning, vilket inte är samma sak. Är Bitcoin är volatil investering - ja. Är det en osäker investering - nej, inte om din placeringshorisont är 5+ år.

Citat:
lovade er att inte sabba mer men när ni citerar å insinuerar ja då får ni skylla er själva -

Poängen med ett diskussionsforum är väl att diskutera.
2021-06-24, 00:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Allt kan gå åt skogen, därför jag rekommenderade ett par %. Men eftersom Bitcoins fundamentala potential är så enorm så är risk/reward så lockande att den är oemotståndlig som investering om man är insatt i tekniken. Den som satsar 10 000 kan förlora 10 000 i absolut värsta fall, men uppsidan (om det går bra) är att dessa 10 000 lätt kan bli en miljon. Dessutom tror jag att risken, i alla fall med Bitcoin, är kraftigt överdrivna.

Tror aldrig jag har hört talas om en människa som har satt sig in i- och förstått Bitcoin, för att senare nobba investeringen.

För det första tror jag du måste skilja på värde och prissättning, vilket inte är samma sak. Är Bitcoin är volatil investering - ja. Är det en osäker investering - nej, inte om din placeringshorisont är 5+ år.

Poängen med ett diskussionsforum är väl att diskutera.
Jo men vad jag menade är att det är ett antingen eller som råder. Antingen är man inne i kryptosvängen eller så har man valt att hålla sig utanför. Ni som är inne i detta ni tjänar på att argumentera, eller rättare ni måste det (känner för det) Jag som håller mig därifrån tjänar inte ekonomiskt på att diskutera. Jag kan bara sabba för er som ägnar er åt att propagera för kryptovalutan.
2021-06-24, 08:25
Avslutad
Citat:
Jo men vad jag menade är att det är ett antingen eller som råder. Antingen är man inne i kryptosvängen eller så har man valt att hålla sig utanför. Ni som är inne i detta ni tjänar på att argumentera, eller rättare ni måste det (känner för det) Jag som håller mig därifrån tjänar inte ekonomiskt på att diskutera. Jag kan bara sabba för er som ägnar er åt att propagera för kryptovalutan.

"Jag kan ingenting, men tänker ändå diskutera"

Finns ord för sådant.
2021-06-24, 08:54
Avstängd
Citat:
Det där låter som inledningen till ett "ingen äkta skotte". Är det någon som inte investerar blir det i sig bevis för att han inte förstått.
2021-06-24, 09:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
"Jag kan ingenting, men tänker ändå diskutera"

Finns ord för sådant.
Du har förlorat debatten och står utan argument men vill ändå fortsätta "diskutera"

Finns ord för sådant.
2021-06-24, 10:19
Medlem
LightCameraActions avatar
Citat:
Du har förlorat debatten och står utan argument men vill ändå fortsätta "diskutera"

Finns ord för sådant.
Fiat är ett "pyramidspel" som gör att 1% kan behålla sitt välstånd tills systemet kollapsar. Great Reset??! Krypto är ett "pyramidspel" som ger välstånd för alla som sparar. Vilket är mest rättvist? Allt på finansmarknaden är "pyramidspel".
2021-06-24, 10:34
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCameraAction
Fiat är ett "pyramidspel" som gör att 1% kan behålla sitt välstånd tills systemet kollapsar. Great Reset??! Krypto är ett "pyramidspel" som ger välstånd för alla som sparar. Vilket är mest rättvist? Allt på finansmarknaden är "pyramidspel".
Jebus vilket skitsnack. Aktier är inget pyramidspel. Ädelmetaller är inget pyramidspel. Obligationer är inget pyramidspel. Ditt inlägg är totalt skit. Krypto ger dig ägande av absolut ingenting. Pengar i sjön.
2021-06-24, 10:40
Medlem
hydrols avatar
Jag och resten av Sverige fick lön idag och tänkte dunka in lite pengar i crypto.
Vet inte vart jag ska börja eftersom mycket är relativt lågt värderat.

Är vi fortfarande i bullmarket enligt Flashback?
Tips för en person med mycket riskaptit?
Tips och för någon med lite riskaptit?
2021-06-24, 10:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LightCameraAction
Krypto, om det slår igenom, ger enorm rikedom åt en bunt nördar som hoppade in och köpte tidigt. Någon som tror att dessa blir bättre som den nya "1%"?
"Meet new boss, same as old boss".
2021-06-24, 10:52
Medlem
LightCameraActions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Krypto, om det slår igenom, ger enorm rikedom åt en bunt nördar som hoppade in och köpte tidigt. Någon som tror att dessa blir bättre som den nya "1%"?
"Meet new boss, same as old boss".
Om du köper nu är du garanterat rik inom 10 år, osv osv, för alla.

Eller...

Have fun stay poor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in