Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
varför räkna med något sådant som att det kan gå åt skogen när det ju aldrig kommer att göra det enligt alla som köpt...
Allt kan gå åt skogen, därför jag rekommenderade ett par %. Men eftersom Bitcoins fundamentala potential är så enorm så är risk/reward så lockande att den är oemotståndlig som investering om man är insatt i tekniken. Den som satsar 10 000 kan förlora 10 000 i absolut värsta fall, men uppsidan (om det går bra) är att dessa 10 000 lätt kan bli en miljon. Dessutom tror jag att risken, i alla fall med Bitcoin, är kraftigt överdrivna.
Tror aldrig jag har hört talas om en människa som har satt sig in i- och förstått Bitcoin, för att senare nobba investeringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
med ungefär anger du då att fastigheter är stabila investeringar och BTC:s nästan lika säkra om man bortser från att de egentligen inget alls är värda
För det första tror jag du måste skilja på värde och prissättning, vilket inte är samma sak. Är Bitcoin är volatil investering - ja. Är det en osäker investering - nej, inte om din placeringshorisont är 5+ år.
Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
lovade er att inte sabba mer men när ni citerar å insinuerar ja då får ni skylla er själva -

Poängen med ett diskussionsforum är väl att diskutera.