2021-06-23, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Dokumentet har 146 sidor, inte 147. Sidan 46 innehåller inget citat liknande det du postat här. Om man gör en ctrl+f på "vaccine test subject" får man 0 svar.

Fortsätter vänta på direkta citat från dokumentet som inte är redigerade av konspirationsteoribloggare på oärliga sätt.

Angående labb-teorin så har det fortfarande inte presenterats några som helst bevis för att den skulle vara sann. Det var alltid ett möjligt men mindre troligt alternativ. Men det är väldigt off topic för denna tråd.
Vad tyst det blev helt plötsligt.
2021-06-23, 16:48
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Skrev fel ska va sidan 69 stycke 8.3.5.3
Ok, tack för referensen. Den faktiska text som återfinns där är:

Citat:
An occupational exposure occurs when a person receives unplanned direct contact with the
study intervention, which may or may not lead to the occurrence of an AE. Such persons
may include healthcare providers, family members, and other roles that are involved in the
trial participant’s care.
Notera specifikt det fetstilta, som i ditt citat redigerades till "vaccine test subject". Tycker du det är en ärlig redigering att göra utan att berätta om det?

Det gör nämligen väldigt stor skillnad för innebörden då det klargör att detta inte är specifikt för en vaccin-studie utan ett generellt krav för alla studier som görs. Det är bara en rutin som alla studier inkluderar för att rapportera negativa effekter på andra än den som man testar på. Det är inte på något sätt ett bevis eller medgivande av att sådana effekter finns utan en rutin för att upptäcka om de finns.

Beroende på vad det är för studie och hur eventuella läkemedel administreras så förändras risken för negativa effekter hos exempelvis släktingar. Om det till exempel är en kräm eller salva som anhöriga hjälper till att smörja med, då finns det en viss risk att de påverkas. Om det är ett vaccin som administreras av en sjuksköterska på en mottagning, så finns det absolut ingen risk att anhöriga som bor tillsammans med personen blir "smittade" med vaccin eller spikprotein eller något sånt. Det visade ju också dessa studier när de faktiskt genomfördes och inga negativa effekter på exempelvis sjuksköterskor eller anhöriga rapporterades.
2021-06-23, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ok, tack för referensen. Den faktiska text som återfinns där är:

Notera specifikt det fetstilta, som i ditt citat redigerades till "vaccine test subject". Tycker du det är en ärlig redigering att göra utan att berätta om det?

Det gör nämligen väldigt stor skillnad för innebörden då det klargör att detta inte är specifikt för en vaccin-studie utan ett generellt krav för alla studier som görs. Det är bara en rutin som alla studier inkluderar för att rapportera negativa effekter på andra än den som man testar på. Det är inte på något sätt ett bevis eller medgivande av att sådana effekter finns utan en rutin för att upptäcka om de finns.

Beroende på vad det är för studie och hur eventuella läkemedel administreras så förändras risken för negativa effekter hos exempelvis släktingar. Om det till exempel är en kräm eller salva som anhöriga hjälper till att smörja med, då finns det en viss risk att de påverkas. Om det är ett vaccin som administreras av en sjuksköterska på en mottagning, så finns det absolut ingen risk att anhöriga som bor tillsammans med personen blir "smittade" med vaccin eller spikprotein eller något sånt. Det visade ju också dessa studier när de faktiskt genomfördes och inga negativa effekter på exempelvis sjuksköterskor eller anhöriga rapporterades.

På konspirationsbloggen som du kallar den står det att han översatt till engelska och då skrivit "vaccine test subject" i dokumentet står det "study intervention". Vilket låter ganska obegripligt om man inte håller koll på facktermer.

Du sa innan att texten bara stod på konspirationsbloggar, men där hade du fel, så nu är det ett ord du försöker märka på.
“An occupational exposure occurs when a person receives unplanned direct contact with a vaccine test subject, which may or may not lead to the occurrence of an adverse event. These people may include health care providers, family members, and other people who are around the trial participant.

I slutet så står det trial participant. Är det skillnad på vaccine test subject och trial participant?

Nu greppar du verkligen efter halmstårn
2021-06-23, 17:14
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
I slutet så står det trial participant. Är det skillnad på vaccine test subject och trial participant?

Nu greppar du verkligen efter halmstårn
Ja, det är väldigt stor skillnad. Det ena skulle innebära att detta stycke var utformat specifikt för denna studie, medan det andra innebär att det är en generell rutin som används för alla studier.
2021-06-23, 17:24
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Med globalism menas idén eller övertygelsen om att ekonomin måste vara fri och öppen över de nationella landsgränserna[1]. I bredare mening används globalism som en samlande benämning på idéströmningar som betonar vikten och behovet av olika system med omfattning utöver det nationella[2].

Enligt wikipedias definition så är ju det exakt vad globalism handlar om, att planera din och min framtid. Hur homogen gruppen är spelar ju ingen roll.
Om gruppen är homogen underlättar det en strävan efter ett gemensamt mål, annars blir det väsentligt mycket svårare och alla har olika uppfattningar, även "globalister".

Citat:
I en värld där svält och fattigdom minskar samtidigt som befolkningen växer, så anser du att man måste minska befolkningen? Vad är det för ondska? Vilka är det du anser inte har rätt att leva?
Har jag uttryckt mig så att du uppfattar det som att en minskning av folkmängden skulle innebära att man på något sätt avslutar levande människors liv i förtid så har jag uttryckt mig dåligt. Jag menar att genom minskat barnafödande så kommer befolkningen att minska. Det är eftersträvansvärt då vi förstår vår planet genom ständigt ökande konsumtion.

Citat:
Att du kallar ditt onlyfans med tre prenumeranter ett ”företag” är ju ditt problem. Att tre gubbar kollar på dig när du runkar ger nog inte så stort tillskott i statskassan som du fått för dig.
De enda som ser mig runka är de som går på samma swingersklubbar som jag och min kvinna och där filmas det inget så om du vill se det får du ta med dig din kvinna, som säkert skulle uppskatta det, till en träff framöver!

I övrigt betalar jag och mitt företag miljoner årligen i skatter och nej, vi sitter inte alla framför kameror och onanerar. :-)

Citat:
Nu tror jag inte att det är något chip i vaccinen, men Bill Gates föreslog ju just det, att vaccin skulle ges samtidigt som man ”chippade” patienten. Tekniken finns redan. Så det är ju inte konstigt om folk får idéer om det.

MIT researchers have now developed a novel way to record a patient’s vaccination history: storing the data in a pattern of dye, invisible to the naked eye, that is delivered under the skin at the same time as the vaccine.

https://news.mit.edu/2019/storing-vaccine-history-skin-1218

Bara för att det är tekniskt möjligt betyder det ju inte att det kommer att användas... Men visst är utvecklingen av ny teknik ibland rätt så skrämmande.
2021-06-23, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ja, det är väldigt stor skillnad. Det ena skulle innebära att detta stycke var utformat specifikt för denna studie, medan det andra innebär att det är en generell rutin som används för alla studier.
Du kan ju läsa resterande 146 sidor för att bilda dig en bättre helhetsbild av studien

Vad säger pfizers dokument sektion 8.3.5.3 occupational exposure.
Pfizer vill veta om deras testkanin eller testkaniners familjemedlemmar får biverkningar av deras testkanin eller testkaniner. (Trial participant)

"konspirationsbloggen" som först inte hade citat från pfizers egna dokument enligt dig, men som visade sig ha det. Bara det att du inte fattar att text i pfizers pdf dokument inte syns på sökmotorn.
När det inte gick försöker du babbla bort och prata runt ämnet som vanligt.
2021-06-23, 19:03
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DedMoroz
Det räcker med det, din idiot. Att chippa pöbeln behövs inte för alla är ju redan chippade med mobiltelefoner. Vi är på väg mot teknokrati/feodalism, tack vare idioter som du, som sväljer varenda jävla skit som ni blir matade med. Du verkar vara den dummaste av alla de här covidtroende.
Måste du nödvändigtvis bära på din mobil hela tiden? Det är rätt befriande att låta den ligga hemma när man går ut.

Covidtroende? Säger du det, du stackars rädde stackare som tror hela världen är ute efter dig. Kram och sov gott, barnprogrammen är över och allt på tv är läskigt från och med nu.
2021-06-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Måste du nödvändigtvis bära på din mobil hela tiden? Det är rätt befriande att låta den ligga hemma när man går ut.

Covidtroende? Säger du det, du stackars rädde stackare som tror hela världen är ute efter dig. Kram och sov gott, barnprogrammen är över och allt på tv är läskigt från och med nu.
Nu ser du! Eller inte? Nu är de flesta tillräckligt chippade med mobiltelefoner, men i framtiden kommer alla bli fullständigt chippade med riktiga chippar, som man inte kan "låta ligga hemma när man går ut". Vi har blivit så beroende av den digitala skiten, att de som styr skiten, de blir, sakta men säkert, härskare med absolut makt. Glöm demokrati, frihet osv...

Edit:

Kolla detta. En liten glimt av framtiden

https://urplay.se/program/216049-var-digitala-planet-livet-med-skarmarna
Senast redigerad av DedMoroz 2021-06-23 kl. 19:56.
2021-06-23, 20:11
Medlem
carminaburanas avatar
Fick dos 2 igår, ett par timmar senare fick jag gallblåsekram som höll i sig i 24 timmar, kulmen nåddes efter 12, men osäker på om det här ihop. Läste en post på reddit som hade fått samma, men då avfärdade jag det. Det enda jag åt var en stor bit broccoli paj igår, det brukar inte trigga ett anfall.Tror ej de är relaterade om jag ska vara ärlig. Idag har jag varit trött som fan, men det kan bero på dåliga nattsömnen. Första dosen fick jag inga biverkningar.
2021-06-23, 21:06
Medlem
severustheemperors avatar
-
RED PILL

Spike protein is very dangerous, it's cytotoxic (Robert Malone, Steve Kirsch, Bret Weinstein)
https://www.youtube.com/watch?v=Du2wm5nhTXY

Should you get vaccinated?
"I recently learned that these vaccines have likely killed over 25,800 Americans (which I confirmed 3 different ways) and disabled at least 1,000,000 more".
https://trialsitenews.com/should-you-get-vaccinated/
2021-06-23, 21:07
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
1 länk.

https://media.tghn.org/medialibrary/2020/11/C4591001_Clinical_Protocol_Nov2020_Pfizer_BioNTech .pdf

“An occupational exposure occurs when a person receives unplanned direct contact with a vaccine test subject, which may or may not lead to the occurrence of an adverse event. These people may include health care providers, family members, and other people who are around the trial participant.

When such exposures happen, the investigator must report them to Pfizer saftey within 24 hours of becoming aware of when they happened, regardless of whether or not there is an associated secondary adverse event. This must be reported using the vaccine secondary adverse event report form. SINCE THE INFORMATION DOES NOT PERTAIN TO A PARTICIPANT INVOLVED IN THE STUDY, THE INFORMATION WILL BE KEPT SEPARATE FROM THE STUDY.”

Ni kan inte vara skarpaste knivarna i lådan.

Men alltså…. Driver du med mig?
Du tror väl ändå inte att detta betyder att vaccinet smittar? Eller att biverkningar smittar?
Det en ganska standariserad formulering i hur en säkerhetsstudie med kontrollgrupper går till.

Vill du övertyga någon att vaccin är livsfarligt och dessutom smittar behöver du nog höja nivån ett par snäpp och presentera vetenskapliga belägg.
2021-06-23, 21:12
Medlem
Hej.

Mår perfekt efter båda doserna.
Dos 2 gav biverkningar influensakänsla feber värk i leder osv. Höll i ca 2 dagar.

Förr övrigt:
Trodde denna tråden handlade om biverkningar. Tråkigt att den skulle bli en tjafstråd ang vaccinets vara eller icke vara.

Mod borde rensa och ge varningar ordentligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in