2021-06-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Då blir det alltså inget extraval, om jag fattat rätt?
Blir det talmansrundor ändå, eller?

Talmanshambo? Pubrunda?

Skiten har redan träffat fläkten, Liberalerna kan inte ångra sig.

F-n vet hur detta skall lösa sig utan extraval.
Citera
Avslutad
Annie är psykiskt sjuk det syns på hennes ögon och sättet hon pjatar på.
Citera
Bannlyst
L-toppen om beskedet: "L verkar för en liberal, borgerlig regering"

Liberalernas Mats Persson, ekonomisk politisk talesperson, har lämnat en skriftlig kommentar till SVT Nyheter:

"Liberalerna verkar för en liberal, borgerlig regering. Det är det bästa för Sverige, för att ta itu med skolan och lösa integrationsproblemen. Det också att ta ansvar. Om Centerpartiet ansluter sig finns det av allt att döma en majoritet för en sådan regering. De måste ta ställning till om de vill ansluta till borgerligheten eller vänstersidan."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu borde Stefan Löfven utlysa extra val och bara av den enkla anledningen att nu är det dags för svenska folket att ta ställning till denna cirkus som har uppstått.

Annie Lööf har alltså fräckheten och tro att hon ska fortsätta som inget har hänt. Låt nu svenskarna få tala om vad de tycker om detta!

Håller med 100%!! 👍 Det bör straffa sig för politiker att hålla på som i en lekstuga och inte inse allvaret, utan leka vindflöjel dag för dag.

C:s agerande påminner mig om ett gammalt ex som dagen efter man gjort slut pga personens horribla handlingar, kommer tillbaks och låtsas som ingenting och tror att man ska vara ihop igen. Det är nåt psykopatiskt över det hela… 🤔
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Enda chansen för L att klara sig är givetvis sparka Sabuni.
Inte säkert detta löser partiets problem, men det kommer garanterat inte kosta något att prova!

Vad sjutton babblar du om? Sabuni är Liberalernas enda hopp.
Jag tror inte hon klarar det och röstar inte L, men har ganska stor respekt för henne må jag säga.
Citera
2021-06-23, 16:47
Medlem
ErikTheReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Detta ändrar i stort ingenting. Dvs extraval eller talmansrunda gäller fortsatt.

Det förändrar självklart läget en del, men vi vet inte hur mycket än.

Januariavtalet har ju redan dödförklarats av somliga politiker, så jag undrar hur realistiskt det är att försöka dra liv i den igen.
Den stora frågan är nog om Vänstern kommer lägga sig platt som tidigare eller kräva inflytande och att få medverka i regeringsdiskussionerna.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Talmanshambo? Pubrunda?

Skiten har redan träffat fläkten, Liberalerna kan inte ångra sig.

F-n vet hur detta skall lösa sig utan extraval.

Nej, det börjar bli snurrigt värre.
Citera
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Om liberalerna står på sig och inte viker sig lika lätt som den ryggradslöse Annie så får de garanterat min röst vid ett nyval.
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det hade ändrat precis allt om Annie kommit på det här bara två dagar tidigare. Men sån är hon, Annie.

Haha, det är exakt detta som glädjer mig oerhört.
Citera
2021-06-23, 16:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Liberalerna tackar nej till Annie Lööfs inbjudan enligt SVT 👏✌️

Mer om detta i SvD:

L står fast trots C:s nya besked

Liberalernas Mats Persson, ekonomisk-politisk talesperson, kommenterar skriftligen:

"Liberalerna verkar för en liberal, borgerlig regering. Det är det bästa för Sverige, att ta itu med skolan och lösa integrationsproblemen".

Han fortsätter:

"Om Centerpartiet ansluter sig finns det av allt att döma en majoritet för en sådan regering. De måste ta ställning till om de vill ansluta till borgerligheten eller vänstersidan."

https://www.svd.se/misstroendeomrostningen-i-riksdagen

Bra. Give them Hell!
Citera
2021-06-23, 16:49
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Vad tänker du på? På hennes Twitter tyder det ju tvärtom att hon är nöjd med vad som nu hänt.

Hade hon varit nöjd, hade hon kommit med ett tydligt svar att nu är det fritt fram för Löfven att åter bilda regering med C och resten av idioterna.

Men hennes tystnad på den punkten säger mig att där kommer att komma andra krav.

Och det var tydligt redan under de senaste presskonferenserna där hon har fått frågan om hon är nöjd med att punkt 44 tas bort och därefter kommer att acceptera Löfven som statsminister. Hon gav inte ett enda svar på någon av de frågorna, vilket torde innebära att hon faktiskt nu kommer kräva även annat! Helt rätt! Var inte en jävla dörrmatta!

Perfekt för oss normala människor som ändå vill ha bort idiotregeringen, låt de förhandla sönder sig själva här så vi kan få ett extra val någon gång!
Citera
2021-06-23, 16:49
Medlem
Annie Lööf är Bonnier klanens utvalda sedan många, många år. Annie hade varit luft utan Bonniers samlade verk och pamfletter såsom DN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in