Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Är du på den lögnen igen. Inga studier vad jag har sett ökar risken för svår covid om man äter vegetariskt. Däremot visar studier att risken för svår covid minskar med vegetarisk kost.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Kan du inte bara hålla dig til sanningen en enda gång och inta bara köra en ständig upprepning av vad du vill ska vara sant.
Jag vet att det jag påstår är 100% sant. Du drar upp en illa utförd enkätstudie som något slags bevis för att jag skulle ha fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Vegetarisk kost verkar minska risken för svår covid-19
De som äter vegetariskt har 73 procents minskad risk att bli svårt sjuka i covid-19 visar studien. LCHF-diet verkar däremot inte alls skydda mot svår covid-19.
Pescetarianer, alltså vegetarianer som också äter fisk, hade 59 procents minskad risk att drabbas av svår covid-19-infektion. Att äta en LCHF-diet med lite kolhydrater och mycket protein verkade däremot inte skydda mot att bli svårt sjuk i covid. Snarare tvärtom, men de resultaten är inte statistiskt säkra.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/vegetarisk-kost-verkar-minska-risken-for-svar-covid-19
Denna studie håller extremt låg kvalitet och är INTE nyanserad. Tittar man vilka som lever längst på jorden och klarar pandemin absolut bäst så är det knappast vegeterianer det rör sig om.
Snarare är de allätare och äter både kött, fisk och grönsaker i måttliga mängder.
Att just kött skulle vara boven är inte sant. Det är så mkt olika faktorer som kan påverka hälsan negativt här iom alla förbannade tillbehör som hör till köttätandet. Att peka ut just köttet är helt oseriöst, utan att titta på vad dessa personer har ätit utöver köttet och vad köttet haft för kvalitet.