2021-06-23, 10:01
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShowpaByn
Napoleon, Lenin, Stalin, Hitler, Churchill, Roosevelt... ja hela gänget var frimurare och elitens dockor precis som nu. Det är teater framför kamerorna. Eliten har alltid och fortsätter finansiera båda sidor. Låter otroligt jag vet, men det tycks vara the truth...
OK, säg att allt är ett skådespel, precis som ritualerna i Kyrkan.
Vad innebär det då? Att dom vill oss illa eller att dom vill skydda oss?
Citera
2021-06-23, 10:04
Medlem
goofers avatar
Ha inte så höga tankar om frimurare, de tar in rena luffare nuförtiden.

När de hittar medlemmar ur samhällets bottenskrap och tar in dessa och låter dem stiga i grader så att hybrisen når gigantiska proportioner så tappar i allafall jag respekten för den här "herrklubben för inbördes beundran"
Citera
2021-06-23, 10:07
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ha inte så höga tankar om frimurare, de tar in rena luffare nuförtiden.

När de hittar medlemmar ur samhällets bottenskrap och tar in dessa och låter dem stiga i grader så att hybrisen når gigantiska proportioner så tappar i allafall jag respekten för den här "herrklubben för inbördes beundran"
Men kan det inte finnas folk med hög intelligens eller vad det nu är som är nödvändigt för att bli en bra människa, även bland bottenskrapet?
Citera
2021-06-23, 10:09
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Sedan om man läser i Bibeln, så handlar det mest om viljan att offra sig själv så andra ska få leva.
Alltså om dom följer Jesus, så måste dom också vara redo att ta på sig skuld och låta sig "korsfästas".
Citera
2021-06-23, 10:31
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Både Hitler och Stalin var mycket goda följare av Jesus, kanske.
Dom blev till synd och dom dog.
Kanske deras offer räddade världen på något sätt.
Citera
2021-06-23, 10:56
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Men kan det inte finnas folk med hög intelligens eller vad det nu är som är nödvändigt för att bli en bra människa, även bland bottenskrapet?
Människor med hög intelligens brukar väl bara befinna sig på botten om de fallit offer för missbruk?

Missbrukare kommer nog inte in i frimurarordern.

De som jag tänker på är de som normalt bedöms som dräggm/White trash/fifflar.

Det förvånar mig när sådant patrask välkomnas och får stiga i grader.
Citera
2021-06-23, 10:57
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Människor med hög intelligens brukar väl bara befinna sig på botten om de fallit offer för missbruk?

Och av den anledningen är du inte med i frimurarna då du inte förstått dig på mänskligheten utan enbart är instängd i din lilla bubbla om hur det ska vara.
Citera
2021-06-23, 11:03
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShowpaByn
Napoleon, Lenin, Stalin, Hitler, Churchill, Roosevelt... ja hela gänget var frimurare och elitens dockor precis som nu. Det är teater framför kamerorna. Eliten har alltid och fortsätter finansiera båda sidor. Låter otroligt jag vet, men det tycks vara the truth...

Allmänheten behöver nog först läsa på om Frimureriet, för att begripa innebörden av ditt avslöjande. Det är ju ingen vanlig organisation precis. De 33 graderna, exempelvis, är ju helt avgörande för Frimureriets fortlevnad.
Citera
2021-06-23, 11:20
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Hur definierar du "frimurare"?

Vadå hur delfiner du ”frimurare”?

Finns väl ingen annan definition annan än att man är frimurare om man är medlem i frimurar-klubben? Sen finns det självklart olika nivåer av frimurare (upp till 33) och vad frimurare som ej uppnått högsta nivån vet och deltar i är svårt att veta om man själv inte är på nivå 33.

Håller inte med om allt TS säger även om jag i det stora hela har mina misstankar och funderingar kring samma sak. Även om vissa detaljer skiljer sig.
Citera
2021-06-23, 11:49
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:

Men även fattiga människor kan vara villiga att göra stora saker för att hjälpa många.
Som att spela skurk och ge folk en syndabock.
Citera
2021-06-23, 11:53
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Men även fattiga människor kan vara villiga att göra stora saker för att hjälpa många.
Som att spela skurk och ge folk en syndabock.

Vissa människor saknar den intellektuella förmågan att inse hur systemet är uppbygt och därav fastnar de i sina utopiska visioner och kognitiva dissonans. Ingen ide att ge dem luft.
Citera
2021-06-23, 12:00
Avslutad
Det är inte bara frimurarna. Världen styrs av olika slutna sällskap. Här The president who told the truth: https://youtu.be/7iBqls4zEMk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in