2021-06-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
En kärnfrisk 18 åring har starkt immunförsvar..många allvarliga fall orsakas just av starkt immunförsvar som skenar och ger sig på allt i kroppen.
Kolla spanska sjukan andra vågen.
Nu har Sverige haft tre vågor av covid med ovaccinerad befolkning, utan att dödligheten har ökat bland barn.

Så argumentet "ett starkt immunförsvar kan vara farligt" gäller inte för den här sjukdomen.
Citera
2021-06-23, 10:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Citerar då jag inte kunde editera:

Sen är jag ganska imponerad av din ignorans.

Du är super-aktiv i detta ämne och verkar lägga större delen av ditt vakna liv på att posta saker här och ÄNDÅ blir du lika förvånad eller spelar ovetande om så enkla saker som enkelt och tydligt finns tillgängligt på covidstatistik.se, c19.se och platz.se trots att det säkerligen länkats tiotusentals gånger till dessa sidor i tråden.

Just att FHM-statistik är lite hejsan-hoppsan har ju inte undgått någon i denna pandemi. De kan redovisa väldigt få döda under en längre tid och då ser alla siffror bra ut. Sedan redovisar de helt plötsligt jättemånga döda i klump, men då ska dessa helt plötsligt inte räknas, då de beror på "eftersläpningar". Känns inte vidare seriöst kan jag tycka. Om allt nu är så bra. Varför tar de då bara inte bort alla restriktioner och rekommendationer? Varför kommer rådet om att jobba hemma kvarstå under en stor del av hösten? Vad är det man är rädd för?
Att vaccinet inte ska bita mot mutationerna? Att Astra-vaccinet inte förmår att skydda de äldre? Att sittspridningen ska ta fart igen när skolorna öppnar?
Citera
2021-06-23, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Just att FHM-statistik är lite hejsan-hoppsan har ju inte undgått någon i denna pandemi. De kan redovisa väldigt få döda under en längre tid och då ser alla siffror bra ut. Sedan redovisar de helt plötsligt jättemånga döda i klump, men då ska dessa helt plötsligt inte räknas, då de beror på "eftersläpningar". Känns inte vidare seriöst kan jag tycka. Om allt nu är så bra. Varför tar de då bara inte bort alla restriktioner och rekommendationer? Varför kommer rådet om att jobba hemma kvarstå under en stor del av hösten? Vad är det man är rädd för?
Att vaccinet inte ska bita mot mutationerna? Att Astra-vaccinet inte förmår att skydda de äldre? Att sittspridningen ska ta fart igen när skolorna öppnar?

Så du hade missat att FHM inte rapporterat några avlidna på 10 dagar (eller fall för den delen) på raken innan de rapporterade 34 avlidna igår?

Hur kan du ha missat detta? (Med tanke på att du gjort runt 200 inlägg under denna tid bara i denna tråd - förmodligen fler i ämnet om man kollar de andra trådarna)
Citera
2021-06-23, 10:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Så du hade missat att FHM inte rapporterat några avlidna på 10 dagar (eller fall för den delen) på raken innan de rapporterade 34 avlidna igår?

Hur kan du ha missat detta? (Med tanke på att du gjort runt 200 inlägg under denna tid bara i denna tråd - förmodligen fler i ämnet om man kollar de andra trådarna)

Ärligt talat har jag tröttnat på FHM. Det är mest rappakalja som kommer därifrån. Förstår inte varför jag ska använda min dyrbara tid till att lyssna på propaganda från dem.
Citera
2021-06-23, 10:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
De flesta arrangerade midsommarfiranden är även i år inställda eller kraftigt begränsade. Är det verkligen nödvändigt med tanke på att arrangemangen sker utomhus och att smittspridningen pga stängda skolor m.m. är så låg? Jag tror det är lite onödigt faktiskt.
Kanske, kanske inte!?

Traditionellt midsommarfirande innebär att man utför ett antal aktiviteter som sannolikt ökar smittspridningen.

Många människor som vanligen inte träffar varandra samlas.

Man håller inte avstånd, tvärt om faktiskt.

Man sjunger och utför fysiska aktiviteter nära varandra.

Man byter danspartner i många danser.

Efter den traditionella delen fortsätter festandet.
Citera
2021-06-23, 10:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ärligt talat har jag tröttnat på FHM. Det är mest rappakalja som kommer därifrån. Förstår inte varför jag ska använda min dyrbara tid till att lyssna på propaganda från dem.
Jag fick för mig att det var du som började att framföra FoHM:s statistik, men jag kanske missuppfattade något.
Citera
2021-06-23, 10:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det förekommer diverse påståenden om hur olika typer av dieter påverkar corona/covid på olika vis.

Har någon några fakta att redovisa eller är det mest tyckande och tro?
Vad vi vet är att övervikt och fetma är en stor bov i pandemin. Vad har föranlett detta? Jo överdosering av framförallt dåliga kolhydrater och socker under lång tid.

Det behövs en nyansering här helt klart...

https://theconversation.com/severe-covid-in-young-people-can-mostly-be-explained-by-obesity-new-study-159072
Citera
2021-06-23, 10:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Det förekommer diverse påståenden om hur olika typer av dieter påverkar corona/covid på olika vis.

Äter man en "diet" med massa gurkmeja, quercetin, vitamin D, vitamin C så finns det ju positiva studier ;-)

Annars gäller det väl som vanligt att undvika brist av något som immunförsvaret behöver.
Citera
2021-06-23, 10:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nu har Sverige haft tre vågor av covid med ovaccinerad befolkning, utan att dödligheten har ökat bland barn.

Så argumentet "ett starkt immunförsvar kan vara farligt" gäller inte för den här sjukdomen.
Barn har som jag förstått det inte ett starkt och fult utvecklat immunförsvar.

Jag vet inte när en människas immunförsvar är "färdigt", men det vet säkert någon annan eller Google.
Citera
2021-06-23, 10:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Behöver du källa på att vatten är vått också? Det begriper väl vem som helst att

1. Kosten påverkar hälsan

2. Hälsan påverkar covid

Det finns en bok som heter Corona och den metabola pandemin skriven av Lars Bern, t ex. Den innehåller massor av vetenskapligt underlag för detta. Bör läsas av alla svenskar.
Citera
2021-06-23, 10:26
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Underhållande när folk inte ser särbehandlandet.

Juust det du relaterar Covid-19 till ”vanlig influensa”. 1300 svårt sjuka barn som hamnade inneliggande på sjukhus av säsongsinfluensa 2018?

Extremt ovanligt med skjutningar med?

Brå :

48 fall alltså.... då får man lägga ihop 20-30 år av skjutningar för att komma upp till :

Jävla liv om skjutningar, massa insatser.

Enligt dig är Barn i grundskolan är mindre värda än guldkedje-reserven av 20-40 åringar som skjuter varandra.

Pang pang 48 skott 1 år

*skrii* -”ngt måste göras” ”fruktansvärt” ”vi kommer göra allt-vi-kan-för-att-stoppa-skjutningarna”

Jämfört med - Pandemi - med god tid att förbereda Sverige - vidta försiktighetsprincip - resolut agerande mm.

Resulterar efter ett år med 0 smittskyddsåtgärder förutom lite skwurt på handspriten/tvätta händerna mot - luftburen aerosolsmitta - i :

1300 barn inlagda på sjukhus pga nytt tidigare okänt virus, tusentals barn post-covid.

Det är då du tar fram kalkylatorn right, du ser inte varje barns kamp mot ett nytt okänt farligt virus vetenskapen ännu inte vet vilka långtgående men dessa barn vilka legat på sjukhus kan få.

Du är snabb med din kalkylator.

Varför ödsla tid på att tänka på hur barn kan skyddas, tänker du.

Med din kalkylator-de-luxe, Ställer du snabbt och hurtigt de 1300 barnen mot alla Sveriges barn.

Med orden :

”Extremt ovanligt”

Wow ser du dig i spegeln varje morgon?

Denna tråd samlar massa retard.

Hatar ni barn?

Tycker Tegnell borde sköta kriminalpolitiken efter covid19.

- När tillräckligt många skjutits uppnår vi skottimmunitet.

- Finns inga bevis för skyddsvästar så de avråds

- Sprita händerna om ni är rädda för att bli skjutna

- Alla kriminella klaner är välkomna till Sverige

- Det är farligare att gå över ett övergångsställe
Citera
2021-06-23, 10:27
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Äter man en "diet" med massa gurkmeja, quercetin, vitamin D, vitamin C så finns det ju positiva studier ;-)

Annars gäller det väl som vanligt att undvika brist av något som immunförsvaret behöver.
Inga länkar = tro?

LCHF, naturligt kött, lite socker, mycket gränsaker, mm, mm. gör också underverk sägs det.

Edit
Kosten påverkar absolut, men hur och finns det trovärdiga undersökningar om hur olika kost påverkar?

Ett fungerande immunförsvar hjälper säkert, men ändå verkar alla bli sjuka oavsett kosthåll.
Senast redigerad av Surtruten 2021-06-23 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in