Citat:
Ursprungligen postat av
mangne
I Sovjet fanns det varken privata fastighetsägare eller privata företag.
Många kapitalistiska länder har inte marknadshyror
Det fanns faktiskt typ stiftelser som kunde ligga sidan om Partiet i vissa frågor.
Och flera av dem stiftelserna hade egna bostäder och bostadsköer.
Men så mycket detaljer om detta det vet jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gulblendkarringen
Allt var inte fel med Sovjet. Och det var definitivt inte fel med gamla Sverige och den gamla socialdemoraktin som inte existerat på 50 år minst. Förr hade alla ett tak över huvudet och få bodde på gatan som man gör i kapitalsitiska länder.
Nej det var en hel del som fungerade någorlunda i gamla Sovjet. Tex tidspassningen på tågen fungerade rätt hyfsat mesta tiden åtminstone under 1970-talet.
Det är inte mindre än > 90 inlägg här som nämner Sovjet-politik, osv. Trots att postarna antagligen inte varit i dåvarande Östeuropa och tycks tro att Sovjet var si och så, fast det var varken si eller så, eller ens tvärtom, typ....
Sovjet var ganska annorlunda jämfört med vad svensken trodde att Sovjet var för ett slags land.
Sovjet var verkligen mycket annorlunda än Sverige samtidigt som det fanns vissa likheter också.
PK-MSM förmedlade en delvis skev bild av det forna Sovjet.
Tex att propagandan var inte precis överallt närvarande.
Sovjet var tex inte fullt av slagord och liknande, utan det var ganska sparsamt förekommande.
Faktum är att det existerade inte så mycket bostadsköer i Sovjet. De höll ungefärliga takten med att bygga i takt med befolkningsökningen. Hemlösa existerade knappt där, det fanns en hel del sk ungkarlshotell. Det söps antagligen rätt ordentligt där.
Överhuvudtaget så söps det förskräckligt i det forna Sovjet, typ..
Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Tack för ett gott skratt, nu behöver jag inte fundera mer över sakfrågorna

Haha, tackar tackar, jag bjuder på det så man kan ju gissa att Löfvén & Co nu tar regeringsplanet från Bromma (!!!) och rymmer till Ecuador eller Kuba och begär asyl där ?
Eller sticka till Gotland och utropa ett eget land där, där han kan hålla på med att importera kaosblattar bäst han vill, och efter eget huvud
typ...
De kan ju ha Özzens hus i Tingstäde där Löfvén & Co kan köra var sin enmansteater där typ...
Absurdistan 2.0 får det nya landet heta
Och kan ha en egen flagga med regnbågar i, typ...
Jämför tex Taiwan med Fastlandskina.
Eller om några dagar att Löfvén lämnar Rosenbad att det väntar en tunna med tjära och fjädrar där och blir buren på en såpad stång, längs med hela Drottninggatan fram och får utstå folkets spott och spe
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Jag kan utan problem köpa en bostad och skiter då i köerna.
Kan du ? Har du flis så det räcker ? Eller vad händer om banken säger nej då ?
Har du ens något lämpligt objekt att köpa, och en säljare som vill sälja, då ?
Vi kan ju hamna i en lånesvacka, vem vet ?
Eller en ny
"så kallat filantrop" likt George Soros spekulerar mot den svenska kronan ?
Filantrop, my ass, fyyy faaen...