2021-06-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det er jo likegyldig hvem som har tipset så lenge han nå er sjekket ut av saken! Tror ikke han bærer nag når han selv uttalte til TV2 at han hadde forståelse for at politiet ønsket å sjekke han ut av saken.

Du nevnte selv om hvem det kunne være, ellers så tror jeg ingen ting på at du sitter på opplysninger i saken.

Vi har sett det før at det har kommet inn personer som mener at de sitter på uoffisiell info, og så er det bare piss.
Citera
2021-06-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Tror det var Hellsculls som tipset politiet

Jeg har ikke tipset politiet om TB. Jeg skrev "Det var et konkret tips på en person med krypto-kunnskaper, som ikke er nevnt i denne tråden. Ikke primært som mistenkt, men en person politiet kan utveksle kunnskaper med."
TB har blitt nevnt flere ganger, den første gangen var vel i mai 2020.
Citera
2021-06-22, 22:17
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Du nevnte selv om hvem det kunne være, ellers så tror jeg ingen ting på at du sitter på opplysninger i saken.

Vi har sett det før at det har kommet inn personer som mener at de sitter på uoffisiell info, og så er det bare piss.

Flott da sier vi det sånn.
Citera
2021-06-22, 22:20
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har ikke tipset politiet om TB. Jeg skrev "Det var et konkret tips på en person med krypto-kunnskaper, som ikke er nevnt i denne tråden. Ikke primært som mistenkt, men en person politiet kan utveksle kunnskaper med."
TB har blitt nevnt flere ganger, den første gangen var vel i mai 2020.

Om politiet ønsket å utveksle kunnskaper med han, så valgte de tydeligvis feil strategi når han etter avhøret hos Kripos uttalte til TV2 at han følte seg kastet under bussen av politiet.
Citera
2021-06-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ikke vet jeg, men kidnappere setter ikke kidnappingsoffer i baksetet på en bil, eller hur? Det vanlige er vel å legge i bagasjerom i så fall, bakbundet med tape rundt munn?
Ikke at jeg tror RU er uskyldsren og hvit som sne, men at han tok opp emnet kidnapping under avhør, kan han ha fått fra TH. Behøver ikke være mer komplisert enn det. Tilsynelatende opplegg til Halloween stunt, filmskript, etc. Bare en tanke. Forklarer ikke hvorfor han holdt igjen opplysninger om Monero, den luringen..

Sett litt mye billig action eller?
Citera
2021-06-22, 22:32
Medlem
Citat:
Om politiet ønsket å utveksle kunnskaper med han, så valgte de tydeligvis feil strategi når han etter avhøret hos Kripos uttalte til TV2 at han følte seg kastet under bussen av politiet.

De var ikke så hyggelige i avhør? Enda han bare var avhørt som vitne
Citera
2021-06-22, 22:39
Medlem
Citat:

Betyr det at TB kun er villig til å samarbeide om å bli sjekket ut av saken, men ikke er villig til å bidra dersom han skulle ha andre opplysninger eller kompetanse av interesse?

Jeg tenker forøvrig at det er fint lite norsk politi kan gjøre for å stoppe spekulasjoner og mistenkeliggjøring av enkeltpersoner på Flashback.

Det er selvfølgelig dritt for den som uforskyldt måtte havne i rampelyset og jeg støtter ikke å navngi personer på en måte som gjør det søkbart. Det er tross alt ikke sånn at hele Norge leser denne tråden.
Citera
2021-06-22, 22:40
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Bodde RUs bror der i Drøbak i 2018?

Citat:
Nei, på Sofiemyr.

I starten af juli 2020 overførte TH kryptovaluta svarende til 10 millioner norske kroner til "kidnapparna", skriver Dagbladet.

Ca 3 månader senare, i September 2020, köper MPU sit hus i Drøbak til en summa på ca 6,5 mill nkr.

MPU flyttade till Drøbak sannolikt i 2020 huset blev Tinglyst den 02.09.2020

Men det bor en annan man i Drøbak med samma efternamn som MPU och RU altså Ut*ng*n (**=e,e)
och denna mann har bott i Drøbak sen 2013, hans hus Tinglyst den 15.05.2013
Hans hus ligger 1-2 km från MPU's hus.

På gulesider.no finns det enbart 107 personer i Norge som har efternamnet Ut*ng*n (**=e,e)
Så det är sannolikt ett familjemedlem til bröderna RU och MPU som bott i Drøbak sedan 2013.
Citera
2021-06-22, 22:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Bodde RUs bror der i Drøbak i 2018?

Du kan läsa mitt svar här:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2021-06-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Sett litt mye billig action eller?
Det er urealistisk at man har et kidnappingsoffer i baksetet, som sitter og titter omkring seg. Har ikke noe med actionfilm å gjøre. Har mye med logikk å gjøre.
Citera
2021-06-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Betyr det at TB kun er villig til å samarbeide om å bli sjekket ut av saken, men ikke er villig til å bidra dersom han skulle ha andre opplysninger eller kompetanse av interesse?

Jeg tenker forøvrig at det er fint lite norsk politi kan gjøre for å stoppe spekulasjoner og mistenkeliggjøring av enkeltpersoner på Flashback.

Det er selvfølgelig dritt for den som uforskyldt måtte havne i rampelyset og jeg støtter ikke å navngi personer på en måte som gjør det søkbart. Det er tross alt ikke sånn at hele Norge leser denne tråden.
Brøske kommenterte Flashback indirekte ganske tidlig.

Da var det en "norsk" kjent kriminell som hadde et småbruk rett over grensen, han drev med oppdrett av en hund som liknet AEH's
På gatebilder var det synlig at det var et gjenspikret vindu på småbruket.

Da ble politiet nedringt av folk som hadde oppklart saken etter å ha lest her.

Når det er sagt så var det flere skurker et museklikk unna RU, så når politiet først nå sjekker ut TB så er det lovlig sent.
Jeg tok for gitt at alle de var sjekket ut umiddelbart.
Citera
2021-06-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Brøske kommenterte Flashback indirekte ganske tidlig.

Da var det en "norsk" kjent kriminell som hadde et småbruk rett over grensen, han drev med oppdrett av en hund som liknet AEH's
På gatebilder var det synlig at det var et gjenspikret vindu på småbruket.

Da ble politiet nedringt av folk som hadde oppklart saken etter å ha lest her.

Når det er sagt så var det flere skurker et museklikk unna RU, så når politiet først nå sjekker ut TB så er det lovlig sent.
Jeg tok for gitt at alle de var sjekket ut umiddelbart.

Politiet har bekreftet at de sjekket modus-kandidatene like etter forsvinningen. Politiet ble varslet samme dag som angivelig forsvinning skjedde. Det var da mulig å sikre all slags elektronisk og digital informasjon, godt innenfor fristene for sletting.

Så, modus-kandidater ble nok sjekket ut, uten at de merket noe selv. Det var ikke nødvendig for politiet å hente inn forklaringer fra hver enkelt.

Hvorfor TB ble hentet inn til forklaring hos politiet nå nylig, vet vi ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in