2021-06-22, 21:14
Medlem
Masingas avatar
Lita aldrig på en guling även om denne talar sanning.
Citera
2021-06-22, 23:44
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
De använder även ord som ”enligt uppgift”, ”uppges” och så vidare, samt har länkar till originaltexterna men det kanske är svårt att se när man egentligen bara vill hitta felaktgheter? Men hata på du, möjligen finner du sånt mer attraktivt. Tyvärr påverkar det inte sanningshalten i varken Samnytt eller ursprungskällan.
Och sanningshalten är relativ utifrån att de uppgifter är lösa påståenden. Eller är det verkligen så, att säger tillräckligt många en lögn, så är den sann? Om inte, var god kvalificera trovärdigheten enligt befintliga kriterium och återkom!
Citera
2021-06-22, 23:48
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det var satir. Liksom att skriva "de överdriver saken och pläderar sin text såsom den vore faktabaserad (d.v.s. i sionistisk anda ... dock med ett hybris som gör att man funderar om de är schizofrena).

De använder ord som "har, kommer, var, är", samt formulerar sig i bestämd form, oavkortat. Det är inte attraktivt beteende från en redaktion, på information som är overifierad.
Det roligaste är att de är så okunniga att de påstår att en kinesisk avhoppare, som hoppar av i februari 2021, visar upp saker i Hunter Bidens ökända laptop, Samma laptop som enligt hela den övriga "faktan" i konspirationsteorierna redan ägts av Rudy och lämnats över till FBI före valet 2020. Har Hunter Bidens laptop förflyttats i både tid och rum?
Citera
2021-06-23, 00:11
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det roligaste är att de är så okunniga att de påstår att en kinesisk avhoppare, som hoppar av i februari 2021, visar upp saker i Hunter Bidens ökända laptop, Samma laptop som enligt hela den övriga "faktan" i konspirationsteorierna redan ägts av Rudy och lämnats över till FBI före valet 2020. Har Hunter Bidens laptop förflyttats i både tid och rum?
Nja, det är alltså en datadump - delar av denna dump har redan publicerats online, och att kina samt usa har denna dump i helhet skulle inte förvåna mig.
Citera
2021-06-23, 00:19
Medlem
Citat:
Och sanningshalten är relativ utifrån att de uppgifter är lösa påståenden. Eller är det verkligen så, att säger tillräckligt många en lögn, så är den sann? Om inte, var god kvalificera trovärdigheten enligt befintliga kriterium och återkom!

Men snutte, har jag påstått att det som står i artikeln är sant? Du behöver inte svara, så slipper du göra bort dig ytterligare.
Citera
2021-06-23, 00:26
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Men snutte, har jag påstått att det som står i artikeln är sant? Du behöver inte svara, så slipper du göra bort dig ytterligare.
Du kommer och opponerar dig mot att jag påtalar amatörmässiga formuleringar i samnytts artikel ... som antyder att det är riktiga fakta och inte något annat, så ja - man kan ju tro att du upplever trovärdighet.
Citera
2021-06-23, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det var det första jag tänkte på. Varför i helvete skulle en Kinesisk spionchef komma farande med "Hunters laptop" och påståendet att hundratusentals kinesiska studenter i själva verket är spioner? Låter snarare som om regimen i Peking vill vilseleda och skifta fokus, möjligen från vad de sysslar med i Hong Kong och planerar för Taiwan.
De skickade en bogeyman som s k "dead cat on the dinner table", menar du?
Citera
2021-06-23, 01:17
Medlem
Erpatjoffs avatar
Så Samnytt den rövbloggen är då den enda som "vågar" rapportera om denna supernyhet? Bullshit konspirationsskit i Q-stil.
Citera
2021-06-23, 01:31
Medlem
Citat:
Du kommer och opponerar dig mot att jag påtalar amatörmässiga formuleringar i samnytts artikel ... som antyder att det är riktiga fakta och inte något annat, så ja - man kan ju tro att du upplever trovärdighet.

Ok, det här glider helt off topic men du vill ju uppenbarligen gräva ner dig... en amatörmässig formulering kan innehålla lika mycket sanning som något välformulerat. Vad jag opponerade mig mot var ditt selektiva läsande. Du valde bort alla ord som inte stödde din tes. Då du gör det sänker du din egen trovärdighet och du framstår som ett fån.

Sannolikheten att Samnytt skulle sitta på förstahandsuppgifter om detta är minimal. Det betyder dock inte att det som skrivs inte är sant, hur illa formulerat det än må vara. Allt, delar eller inget i texten kan stämma.

Personligen tycker jag det ska bli intressant att se hur saker och ting utvecklar sig. Vad som stämmer visar sig kanske, men inte nödvändigtvis, med tiden... och oavsett om det är sant eller ej, så har det potential att styra världen åt helvete. Sånt är alltid kul att diskutera.
Citera
2021-06-23, 01:51
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ok, det här glider helt off topic men du vill ju uppenbarligen gräva ner dig... en amatörmässig formulering kan innehålla lika mycket sanning som något välformulerat. Vad jag opponerade mig mot var ditt selektiva läsande. Du valde bort alla ord som inte stödde din tes. Då du gör det sänker du din egen trovärdighet och du framstår som ett fån.

Sannolikheten att Samnytt skulle sitta på förstahandsuppgifter om detta är minimal. Det betyder dock inte att det som skrivs inte är sant, hur illa formulerat det än må vara. Allt, delar eller inget i texten kan stämma.

Personligen tycker jag det ska bli intressant att se hur saker och ting utvecklar sig. Vad som stämmer visar sig kanske, men inte nödvändigtvis, med tiden... och oavsett om det är sant eller ej, så har det potential att styra världen åt helvete. Sånt är alltid kul att diskutera.
Nej, samnytt refererar till redstate som även den skribenten (redstate bloggaren) föga sannolikt kan ha den sortens information, jämfört med den artikel (som också hänvisar till redstate) som jämfördes, så är samnytt skrattretande blåögd i sin text bekommande att det är overtifierade uppgifter - varken mer eller mindre!
Är något oklart så har jag redan bett dig göra en screening av ordvalen osamnytt jmf. med mer erkända redaktioner, för att se vad jag menar. Jag tror på att lära sig själv snarare än att mästras...

Ja, det är en intressant grej om det ens stämmerresp. kommer ut några uppgifter.
Senast redigerad av GoUoD 2021-06-23 kl. 01:54.
Citera
2021-06-23, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida

Får du betalt eller är du bara en etnisk kines som är totalt blind av den "tribalism" kommunistpartiet har dyrkat de sista åren (CPC har nog missförstått Marx något när de dyrkar etnonationalism...)?
Jag är etnisk Svensk, och du kommer med dumheter här.

Kan i.o.f förstå att känslor är uppskruvade i Sverige p.g.a rådande läge där.
Citera
2021-06-23, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Så Samnytt den rövbloggen är då den enda som "vågar" rapportera om denna supernyhet? Bullshit konspirationsskit i Q-stil.
https://www.di.se/nyheter/kinesisk-spionchef-uppges-ha-hoppat-av-ska-ha-information-om-coronavirusets-ursprung/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in