2021-06-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Lustigt att du använder dig av 1,4 promille. Varför skriver du inte att bara 14600 avlidit och närmare 80 000 vårdats på sjukhus? Lägg sedan till 11 000 långtidscovidare på det, lär komma fler. Du kan ju också ta upp att av dem som vårdats på sjukhus så kommer 10% att dö inom 6 månader. Aja, det är bara en snuva, sniff!
Varför skulle jag inte få skriva att det är 1,4 promille som under 1,5 års tid dött i covid-19 eftersom det är så stor andel av befolkningen som har dött i covid-19. Det är med andra ord inte som de hypokondriska alarmisterna menar att covid-19 förorsakar en fruktansvärd massdöd och att människor faller knall och fall om de blir smittade.
Citera
2021-06-22, 23:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inget elände.. Ta en promenad i solen och sätt dig på en uteservering vetja. Inga munskydd vad jag kan se. Inte ett enda faktiskt.

Jag var ute innan idag och såg inte heller ett enda munskydd. Vad är det som är så speciellt med en uteservering? Jag går hellre ut i skogen så slipper jag folk.
Citera
2021-06-22, 23:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Varför skulle jag inte få skriva att det är 1,4 promille som under 1,5 års tid dött i covid-19 eftersom det är så stor andel av befolkningen som har dött i covid-19. Det är med andra ord inte som de hypokondriska alarmisterna menar att covid-19 förorsakar en fruktansvärd massdöd och att människor faller knall och fall om de blir smittade.

Det har jag aldrig påstått. Däremot har jag påstått att vi lär landa runt 15 000 döda.
Citera
2021-06-22, 23:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Anar jag en liten hypokondriker?
Haha nä verkligen inte. Nu var det länge sedan jag fick något vaccin överhuvudtaget, men jag har inget emot vacciner generellt sett.

Citat:
Vad är det för tester som vaccinerna inte genomgått? Det är kutym att man kör fas 3 och sedan går i skarpt läge.
Det är alltid intressant att lyssna på Lars Bern. Gör det!

https://swebbtv.se/w/442fb87e-3142-49c3-89e4-04d4a9e7ec46
Citera
2021-06-22, 23:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag var ute innan idag och såg inte heller ett enda munskydd. Vad är det som är så speciellt med en uteservering? Jag går hellre ut i skogen så slipper jag folk.

Nä jag håller med dig. Föredrar också skogen. Men alltid gott med en öl i solen förstås..
Citera
2021-06-22, 23:26
Medlem
Vasterass avatar
Två frågor:
1. Har vaccinet radikalt minskat smittan?
2. Hur många har blivit allvarligt skadade eller dött av vaccinet?
Citera
2021-06-22, 23:28
Medlem
Citat:
Smittsamt verkar däremot covidskräcken vara hos de hypokondriska alarmisterna eftersom de jagar upp sig över att 1,4 promille av Sveriges befolkning under 1,5 års tid dött av covid-19.
Att vara hypokondriker är mycket farligare än den där covidsnuvan. Som om det inte räckte med att de redan innan den här covidhysterin var sjuka i huvudet, nu har deras irrationella och hysteriska rädsla mot snuvan gjort dem ännu galnare och sjukare i skallen, plus att de blivit kropsligt sjuka genom att inte röra på sig och sitta hemma hela tiden i rädslan för att bli "smittade", plus hysteriska tvättandet med spritskiten, plus hälsovådliga munblöjjan...
Citera
2021-06-22, 23:34
Medlem
Citat:
Det har jag aldrig påstått. Däremot har jag påstått att vi lär landa runt 15 000 döda.
Nej men du klagar på att jag nämner 1,4 promille döda i covid-19 under 1,5 års tid.
Däremot påstår jag att covid-19 inte förorsakar massdöd och att människor inte faller knall och fall ifall de blir smittade. Detta till skillnad mot de hypokondriska alarmisterna som försöker göra gällande att så är fallet.
Citera
2021-06-22, 23:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Haha nä verkligen inte. Nu var det länge sedan jag fick något vaccin överhuvudtaget, men jag har inget emot vacciner generellt sett.

Det är alltid intressant att lyssna på Lars Bern. Gör det!

https://swebbtv.se/w/442fb87e-3142-49c3-89e4-04d4a9e7ec46

Jag lyssnade på honom innan, tycker han är seg och har blivit en riktig foliehatt sen covid kom.
Citera
2021-06-22, 23:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej men du klagar på att jag nämner 1,4 promille döda i covid-19 under 1,5 års tid.
Däremot påstår jag att covid-19 inte förorsakar massdöd och att människor inte faller knall och fall ifall de blir smittade. Detta till skillnad mot de hypokondriska alarmisterna som försöker göra gällande att så är fallet.

Jag klagar inte, det var mer en fundering. Jag tycker inte att man ska förringa en sjukdom som är potentiellt livsfarlig för en del människor.
Citera
2021-06-22, 23:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag lyssnade på honom innan, tycker han är seg och har blivit en riktig foliehatt sen covid kom.

Tror han har vissa poänger. Om den "metabola pandemin" som han pratat om innan covid ens kom har han helt rätt och det hänger även starkt ihop med hur illa det gått i västvärlden där många tyvärr lider av det metabola syndromet.

Även big pharma får sig en och annan välförtjänt känga...Det är mkt pengar i vaccinerna givetvis och alternativa och väl beprövade mediciner får såklart inte godkännas.
Citera
2021-06-22, 23:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tror han har vissa poänger. Om den "metabola pandemin" som han pratat om innan covid ens kom har han helt rätt och det hänger även starkt ihop med hur illa det gått i västvärlden där många tyvärr lider av det metabola syndromet.

Även big pharma får sig en och annan välförtjänt känga...Det är mkt pengar i vaccinerna givetvis och alternativa och väl beprövade mediciner får såklart inte godkännas.

Jag lyssnade en bit nu och det är rent uselt, de kopplar ihop den danske fotbollsspelaren med de eventuella hjärtmuskelinflammationerna som CDC utreder angående vaccinet. Ungefär som att pga att Eriksen föll ihop så startade CDC en utredning, det gjorde de långt innan. Christian Eriksen var dessutom inte ens vaccinerad. 3.54 min tog det. Men jag ska fortsätta lyssna en stund för skojs skull och debunka dem. Jag betvivlar att jag kommer att orka igenom hela.

Egentligen är jag lite förvånad att du lyssnar på sån skit, men kan Tegnell lyssna på Ivor Cummings (dry tinder) så är det kanske inte omöjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in