2021-06-22, 22:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Kurt Sune har du egen erfarenhet av förskolor egna barn ? DET HAR JAG

Jag har mkt bra koll på det. Och vad jag har hört har det inte varit några större problem under pandemin. Tvärtom verkar ungarna vara oerhört friska och krya...Det där med handhygien är nog en bra grej som jag hoppas vi tar med oss när pandemin är över.
Citera
2021-06-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har mkt bra koll på det. Och vad jag har hört har det inte varit några större problem under pandemin. Tvärtom verkar ungarna vara oerhört friska och krya...Det där med handhygien är nog en bra grej som jag hoppas vi tar med oss när pandemin är över.
Personalen har haft en mycket hög frånvaro och många har varit väldigt sjuka men det tystas ned. Dessutom är det oansvarigt med tanke på de långvariga effekterna som kan drabba även barn men det tystas också ned.
Citera
Medlem
Citat:
Kurt Sune har du egen erfarenhet av förskolor egna barn ? DET HAR JAG

Jag vill inte blanda ihop mig med foliehatten Kurt, men JAG har barn och där jag bor åker barnen hem på momangen om den minsta snor i nosen.

Bor du möjligtvis i en förort?
Citera
Medlem
hardusettminapas avatar
Motsägelsefullheten hos lockdowndyrkande vaccinfascister är underhållande.

Å ena sidan hävdar dessa idioter att man kan sprida smitta utan symtom och att vi därför måste låsa in alla människor i sina hem i flera år om så krävs.

Å andra sidan hävdar dessa idioter att man får mildare symtom om man smittas efter vaccinering och därför inte sprider smitta i lika hög grad. Dvs ju mildare symtom man har, desto mindre smitta sprider man. Med den logiken bör människor helt utan symtom, dvs friska människor, inte sprida någon smitta alls. Och då behövs sannerligen inga som helst restriktioner, utan då räcker det att människor som är sjuka stannar hemma, dvs så som vi gjort i alla tider, innan skräckmedia år 2020 aktiverade reptilhjärnan på miljardtals människor med sin fejkpropaganada.

Som sagt, underhållande är det i alla fall.
Citera
2021-06-22, 22:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Stockholm är inte ett dugg tätbefolkat. Övriga Sverige är landsbygd.

Det är extremt tätbefolkat där pandemin slog till med full kraft initialt. Invandrarna tog en stor smäll där.. Torrt fnöske kan man säga. Mycket tragiskt...
Citera
2021-06-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag vill inte blanda ihop mig med foliehatten Kurt, men JAG har barn och där jag bor åker barnen hem på momangen om den minsta snor i nosen.

Östermalm
Citera
2021-06-22, 22:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Förstod att du var en sådan där hypokondrisk alarmist som hade problem med att människor utövade sportslig aktivitet under sportlovet i form av utförsåkning i slalombackarna.

Jag tyckte nog det var olämpligt och det visar ju den tredje vågen att det var.
Citera
2021-06-22, 22:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu har vi gått ett par rundor och de som hade lockdowns fick ju skenande smitta i våg 2-3-4 istället.
Det blir bara ännu värre och man kraschar ekonomin för vanligt folk, samtidigt som de rika verkar bli ännu rikare. Nej det är inte rätt någonstans...

Citat:
Tegnell hade helt rätt.
Och ändå får han så mkt skit av den otacksamma covidiansekten.

Citat:
Tror också att man får motståndskraft mot nästkommande vågor om man låtit det bränna igenom landet från början.

Ja jag har då inte haft covid med än en gång iaf. Känner ingen som haft det två gånger..
Citera
2021-06-22, 22:19
Medlem
Citat:
Det är extremt tätbefolkat där pandemin slog till med full kraft initialt. Invandrarna tog en stor smäll där.. Torrt fnöske kan man säga. Mycket tragiskt...
Inte ens där är det speciellt tätbefolkat
Citera
2021-06-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Men visst personalen åker en del tunnelbana om man säger så !
Citera
2021-06-22, 22:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Personalen har haft en mycket hög frånvaro och många har varit väldigt sjuka men det tystas ned.
Det är nog olika det där. Jag är bekant med förskolepersonal och de verkar inte haft några problem alls. Vare sig med sjuka barn eller personal.

Citat:
Dessutom är det oansvarigt med tanke på de långvariga effekterna som kan drabba även barn men det tystas också ned.
Ja fast hur vanligt är det här egentligen? Det är extremt ovanligt. Det är inte skäl nog att inte låta barnen få gå i skolan/förskolan.

Och vad jag vet tystas det inte ned. Det är bara extremt ovanligt och ska betraktas som ovanligt. Barn kan bli sjuka av alla möjliga sjukdomar och den vanliga influensan är farligare för barn. Inte fan sitter vi och foliehattar oss om det? Det har åtminstone inte jag hört talas om..
Citera
2021-06-22, 22:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej det här har aldrig någonsin skett tidigare. Och knappast för virus i klass med covid:s farlighet. Förmodligen det största fiaskot vi någonsin kommer få uppleva i vår livstid och vi kommer blicka tillbaka på som en rent vanvettig lösning på en pandemi.

Det största fiaskot var svininfluensan och vaccinationen med pandemrix, där höll också din store idol Tegnell i trådarna. Nu har han orkestrerat praktfiasko nr 2, där han tyvärr fick se sig besegrad av vaccinet och inte fick uppleva sitt grandiosa flockimmunitetsexperiment med naturlig nedsmittning av befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in