Citat:
Desto mer jag ser av henne, desto mer tror jag att hon håller L kvar vid ett nytt val. Hon är tydlig och stark. Hon säger rätt saker, och kommer mest troligt plocka en hel del Moderat-röster.
Citat:
Märta och Bolund ligger inte heller särskilt säkert till. Nosar på kvalgränsen och kan helt klart också åka ut. Men Märta har varit hyfsat rapp i käften och drar en hel del fler än vad Isabella gjorde och deras väljare går trots allt och röstar. Kan backa om Bolund ges mer utrymme än Märta annars samma som sist eller något fram.
Vänstern kommer stjäla MPs röster. De var rebeller och tar 90-talisternas röster, som tidigare tillfallit MP och i viss mån C.
Citat:
Helt rätt. Men hon har fortsatt högt förtroende. Jag tror hon klarar det, även om det är med nöd och näppe. Tror KD hade kunnat ha 1-2% mer om hon inte bestämt sig för det där huset.
Citat:
Här har vi den största vinnaren!
Citat:
Om MP åker ur vinner de konservativa (KD, M, SD (ev L)). Om MP stannar kvar så hamnar vi i ett nytt låst läge, där C kommer backa på sina marknadshyror och sammarbeta med V.
V vinner oavsett. C förlorar oavsett.