2021-06-22, 18:15
Medlem
Kan bara säga att Sverige och svenskarna är totala idioter...idag blev min fru sjuk ej corona och åkte ambulans in till sjukhuset och i salen och bredvid fanns det corona patienter överallt och ingen brydde sig ? jag menar vad är detta ? jag skäms verkligen för svenskarna...ingen mat fanns! Sverige är ett U land....corona fanns överallt och ingen isolering ingen brydde sig ?
Citera
2021-06-22, 18:17
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Kan bara säga att Sverige och svenskarna är totala idioter...idag blev min fru sjuk ej corona och åkte ambulans in till sjukhuset och i salen och bredvid fanns det corona patienter överallt och ingen brydde sig ? jag menar vad är detta ? jag skäms verkligen för svenskarna...ingen mat fanns! Sverige är ett U land....corona fanns överallt och ingen isolering ingen brydde sig ?
En vägg är nog ett ganska bra skydd. Har dock svårt att tänka mig att ni fick veta vad de i annat rum låg inne för.
Citera
2021-06-22, 18:18
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
En pandemi är bara ett ord som man använder när tillräckligt många länder drabbats av samma sak samtidigt.

"Pandemi" är ett ord som jag inte har använt. Jag betraktar det som ett mode-ord. Jag tycker att "epidemi" är ett bättre ord.

Citat:
Restriktioner däremot är ett resultat av mer eller mindre välmotiverade politiska beslut och det är de som kostat samhället pengar.

Jo, men dom politiska besluten har sin grund i smittspridningen. Såvida man inte hade släppt in smittbärarna, så hade man inte behövt införa smärtsamma restriktioner.

Tror du att allt hade varit frid och fröjd ifall politikerna bara hade ignorerat epidemin? Tror du att ekonomin hade varit opårverkad ifall politikerna hade avstått från att agera?

Ditt resonemang påminner om en person som står och klagar på brandkåren för att huset fick fuktskador i samband med släckning av en brand. Ifall man inte vill ha fuktskador av släckningen, så ska man inte leka med tändstickor till att börja med.

Citat:
Vad gäller svensk sjukvård var den under isen redan innan denna förkylning bröt ut, på Södersjukhuset i Stockholm rådde kaos redan före det, något sjukhus gick upp i sk stabsläge pga it- problem, förlossningsvården har varit ett sorgebarn i decennier osv.

"Förkylning"? Det är trams att kalla den här epidemin för en "förkylnig". Tror du att en "förkylning" hade belastat intensivvården lika hårt som Covid-19?

Citat:
Och dödsfall, tja, gamla och redan sjuka människor har en tendens att dö när de får en sjukdom till, händer varje år när influensan slår till, det var bara några fler denna gång.

Anser du att dödsfallen inte räknas, ifall dödsoffren led av ohälsa redan innan? Är man mindre värd när man lider av sjukdomar?
Citera
2021-06-22, 18:52
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
men det har jag ju redan gjort? Jag hade covid förra året och har nu gått vidare. Vad var problemet? Inte fan behöver jag nåt jävla experiment-vaccin när jag redan haft covid och har antikroppar.

Mer ofarligt experment än att leva med antirkroppar får man nog leta efter.
Det är ju klart att du har varit infekterad. När man läser dina inlägg så får man ju inte direkt intrycket att det här är en smart person som sköter hygienen.

Du är säker ständigt infekterad med diverse virus och bakterier. Matförgiftning på grund av obefintlig handhygien efter toalettbesök. Naturligtvis förstår du inte heller skillnaden på munskydd och andningsskydd.

Personer som du har ju allra mest att vinna på att vaccinera er. Ni behöver extra skydd.
Citera
2021-06-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Men om jag äter sushi och personen pillar i min mat och nyser hela tiden är der ju 100% att jag blir sjuk

Nej, det är inte 100% säkert.
Nyser personen dig i ansiktet samtidigt som du djupandas är det nog nära 100%
Citera
2021-06-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Synd att de inte kan få in fallen på rätt datum som med dödsfallen.

Hur många fall om dagen hittas nu?

Det är ju under 500 - när mot 400? Kanske till och med närmare 300?
Det har inte rapporterats på 11 dagar. Det ger ett medeltal på drygt trehundra konstaterade fall per dag i genomsnitt.
Citera
2021-06-22, 19:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Alttså här har 1,4 promille av befolkningen under 1,5 års tid totalt dött i covid-19 och alarmistiska hypokondriker får det till att likna vid en massdöd och att människor faller studs ned om de skulle bli smittade av covid-19.

Visst sådana här alarmistiska hypokondriker kan gott stanna inne i sin bostad med sina tredubbla munskydd på men vi andra vill leva ett så normalt liv som möjligt och detta utan några som helst pekpinnar ifrån dysterkvistarna.

Jag har inte skrivit massdöd någonstans eller att folk faller ned på studs. Försök inte tillskriva mig något jag inte påstått. Lev du som du vill men gnäll inte sen när du ligger med slangar och skit nerkört i alla kroppsöppningar.
Citera
2021-06-22, 19:17
Medlem
arbetets avatar
På Filipinerna gör Duterte processen kort med antivaxxare (video):

Philippines' Duterte threatens those who refuse the COVID-19 vaccine with jail

https://youtu.be/wJKPv-XmArQ via @YouTube

Citera
2021-06-22, 19:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Smittar corona via mat?

Tex om man äter sushi och kocken är sjuk?

Kanske, det vet man inte. Fomite transmission verkar vara ovanligt.
Citera
2021-06-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Om vaccineringarna i yngre åldersgrupper 20-30 inte når upp till önskade minst 80% får vi leta upp dem och tvångsvaccinera dem. Insatsstyrkan kan vara en god hjälp. Husundersökning kan man göra samtidigt alltid hittar de något, vapen, röksvamp, metamfetamin, kokain etc.

Javisst det är obligatoriskt att ta vaccinet.
Citera
2021-06-22, 19:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nej, jag frågar dig då du har dragit slutsatser utifrån siffrorna

Inte från de siffror du frågar efter. Konstaterar bara att FHM ånyo rapporterar 34 nya döda. Jag tycker det är för jävligt att dag efter dag ta del av de här höga dödstalen. Att man inte bekämpar samhällsspridningen.
Citera
2021-06-22, 19:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Folkhälsomyndigheten begick precis samma misstag förra året. Dom lät restriktionerna vara kvar över sommaren, för att sedan minska på restriktionerna när hösten kom. Det gick inte så bra.

Det hade varit mycket bättre att pressa ner smittspridningen under våren, för att därefter utnyttja sommaren till att ge svenskarna semester från restriktionerna. Ifall svenskarna hade sluppit restriktioner under sommaren, så tror jag att svenskarna bättre hade orkat med restriktionerna under vintern.

Folkhälsomyndigheten har en tendens att envist upprepa sina misslyckanden, igen och igen. När ska regeringen få nog av dårskapen?

Jag håller med dig. Det du beskriver är för övrigt Einsteins definition av idioti. Bra att regeringen är avsatt nu hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in