2021-06-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Är det bekräftat att han hade diabetes? Väldigt överviktig var han inte.

Han var klart överviktig. Och på gränsen till att ha diabetes. Han vart bred som en ladugårdsvägg.
Citera
2021-06-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har barn i 20-årsåldern, så jag hör lite hur de tänker - inte bara mina kids då utan även deras vänner. Du har rätt i att många har tvekat, men de kommer runt en efter en, då de upptäcker att de inte kan resa, plugga eller jobba utomlands annars. Det blir för komplicerat eller helt omöjligt, så de vill nu ha sitt gröna covidpass ändå. Rätt eller fel vet inte jag - det kan ingen veta än. Skulle det visa sig en hemsk biverkning efter några år, t.ex. vid försök att skaffa barn, så vet vi att det var "fel". Beslutet är hur-eller-hur upp till varje ung tjej eller kille själv.

Låter inte som beslutet att vaccinera sig är helt fritt.
Citera
2021-06-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Och din ståndpunkt verkar vara att ge andra mat före dina egna barn. Visst ska man hjälpa andra om man kan, men inte på bekostnad av sina egna, det är falsk humanism som får dig att må bra och dina egna att må skit. I en pandemi ser man om sitt eget hus först, att låta ett okänt virus skölja över sin befolkning är inte humant överhuvudtaget. Det finns ingen fåraherde vid sina sinnens fulla bruk som skickar in ett sjukt djur i flocken för att få flockimmunitet.

Du behöver lära dig skillnaden mellan orden humanism och egoism. Sen att Sverige inte gjort alla rätt är en annan sak. Men din utgångspunkt var att våra grannländer var så mycket mer humanistiska än vad Sverige är.
Citera
2021-06-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han var klart överviktig. Och på gränsen till att ha diabetes. Han vart bred som en ladugårdsvägg.

I riskzonen för att få diabetes innan han tränade och gick ner mycket i vikt.
Citera
2021-06-22, 16:51
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Om du anstränger dig lite så tror jag du förstår att flockimmunitet inte uppnås på naturlig väg utan att många blir allvarligt sjuka. Det är därför vaccinet behövs och den allmänna smittspridningen försvinner inte om enbart människor i riskgrupp vaccinerar sig. Vilka bieffekter som kan komma längre fram känner jag såklart inte till men jag har svårt att tro att effekterna blir värre än långtidscovid.
Perfekt att riskgrupper och rädda vaccinerar sig då.

Citat:
Vilka bieffekter som kan komma längre fram känner jag såklart inte till men jag har svårt att tro att effekterna blir värre än långtidscovid
Precis, du har ingen aning och det kan man inte ha eftersom att det inte har gått mer än 6 månader sen vaccineringen pushades ut. Därför är det väl extra viktigt och ett sundhetstecken på att unga friska individer gör en riskbedömning där dom kanske hellre tar en förkylningssmocka i 7 dagar än ett vaccin med okända bieffekter på lång sikt. Håller du inte med?
Citera
2021-06-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
I riskzonen för att få diabetes innan han tränade och gick ner mycket i vikt.

Det vart för sent, Coviden hann före.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag tycker det står ganska klart att det här är inte vilka vacciner som helst. Sedan behöver det inte vara farligt på något sätt. Men man ska känna till att det inte går att ta fram vaccin så här fort utan någon form av nödgodkännande och med vissa villkor. Eftersom jag redan haft covid så känner jag ingen större lust att ta vaccinet nu och kan lugnt vänta till dess att studierna är klara.

Vad du tjatar om ditt "nödgodkännande". Det är inte tal om några nödgodkännamde, utan helgodkännande. Alla de vaccin som används i Sverige är helgodkända av EMA.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du behöver lära dig skillnaden mellan orden humanism och egoism. Sen att Sverige inte gjort alla rätt är en annan sak. Men din utgångspunkt var att våra grannländer var så mycket mer humanistiska än vad Sverige är.

Mot sin egen befolkning, ja.
Citera
2021-06-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Perfekt att riskgrupper och rädda vaccinerar sig då.

Precis, du har ingen aning och det kan man inte ha eftersom att det inte har gått mer än 6 månader sen vaccineringen pushades ut. Därför är det väl extra viktigt och ett sundhetstecken på att unga friska individer gör en riskbedömning där dom kanske hellre tar en förkylningssmocka i 7 dagar än ett vaccin med okända bieffekter på lång sikt. Håller du inte med?

Nej jag håller inte med men man får tycka olika.
Citera
2021-06-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Varför hittar du på massa saker. Och försöker sätta ord i mun.

Om du vill försöka förlöjliga EUs databas gör så. Men att försöka skjuta budbäraren är patetiskt.

Databasen är alldeles utmärkt, det är ett sätt att vara transparent med inrapporterade biverkningar. Problemet uppstår när personer (du i detta fall) försöker få det att framstå som att det är bekräftade biverkningar. Eller det kanske inte är medvetet utan bara råkar bli så? I så fall ber jag om ursäkt om jag missförstått dig. Iofs så lär det vara läge att vara lite tydligare med att det är misstänkta biverkningar då det uppenbarligen inte bara är jag som tolkar det som att du vi få det att framstå som bekräftade biverkningar...
Citera
2021-06-22, 16:58
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej jag håller inte med men man får tycka olika.
Okej och jag respekterar din åsikt. Vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig i framtiden.
Senast redigerad av Attackocopter 2021-06-22 kl. 17:04.
Citera
2021-06-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Fråga Socialstyrelsen och Stefan Löfven.

Nej, jag frågar dig då du har dragit slutsatser utifrån siffrorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in