Citat:
Ursprungligen postat av
Evve82
För mig känns det naturligt att allt som går upp i värde kraftigt kommer att få en korrektion. Ha tålamod, hoppas alla har en långsiktig horisont och inte kortsiktig. Ni som köpte på toppen, passa på att fylla på sakta men säkert i dessa dippar. Tror ni fortfarande på en framtid med kryptovalutor/bitcoins? Sluta följa värdet på daglig basis isf och sluta drömma om snabba pengar. Det är oftast hopp om snabba pengar som orsakar snabba uppgångar och lika snabba nedgångar.
Snabba pengar kommer man göra endast i extrem bullmarket, oftast. Om man nu inte har tur på nån shitcoin.
Man har ofta bara några månader på sig om man ska göra snabba X med bitcoin. Början av 4 års cyklarna alltså. Annars är det bara vänta ut tills man nåt en trolig botten och sen gå all in då och hålla.
En del verkar inte inse att tiden är över för bitcoin för att göra stora pengar.
Menar stora pengar. Inte bara några 5-10x.
Snackar om de som köpte bitcoin på 50-200 usd och som sedan hodlat. Jag kollade min paypalhistorik och ser jag köpte 3 bitcon för 680 usd sommaren 2015. 3 bitcoin är idag nästan 100k usd.
Så sånna investeringar kommer knappast hända på annat än sånt som dogecoin eller andra pump and dumps.