2021-06-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Kul på ett sätt att det bara fortsätter rasa.

Visst. Du har inte lagt märke till något nu någon timma senare?
2021-06-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
Visst. Du har inte lagt märke till något nu någon timma senare?

Gosse gosse. Du ropar hej för tidigt.
Att det går upp snabbt igen efter det dippat är bara normalt. Men kom tillbaka imorgon så får vi se.
Det kan gå uppåt en bit men risken är fortfarande stor att det går ner mot 25k
2021-06-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
ja fritt fall verkar det just nu som. Nästan halverat värde på en dryg månad - är pyramidspelet slut nu och toppen nådd för en månad sedan?

Du menar samma "pyramidspel" som "tog slut" 2017?
2021-06-22, 19:07
Medlem
Enligt historia ska nya botten minst 10-20x högre än botten innan. Botten i 2019 är cirka 3000 USD, så nya botten ska vara minst 30000 USD , om priset nu går under 30000, det betyder att det är inte nya botten än
2021-06-22, 19:15
Medlem
Säger då bara jisses vilken fynd man gjorde 2012. Men oj så besviken man blev när man jag sålde av den i Jan ett par bitcoin bara för att sedan se den gå upp till 500k. Köpte dem för runda hundringar 100kr nånstans per coin på den tiden. Köpte 150 bitcoin.

Men jag skulle råda att avvakta, den kommer dyka nu ännu mera tyvärr. Under 140-150k, Ska du investera tänk då långsiktigt nu inte kortsiktigt.
Senast redigerad av DennisFB 2021-06-22 kl. 19:20.
2021-06-22, 19:17
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Du menar samma "pyramidspel" som "tog slut" 2017?
vet inte vad du menar så förklara gärna mer......
2021-06-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Gosse gosse. Du ropar hej för tidigt.
Att det går upp snabbt igen efter det dippat är bara normalt. Men kom tillbaka imorgon så får vi se.
Det kan gå uppåt en bit men risken är fortfarande stor att det går ner mot 25k

Men gå och lägg dig pajas.
Vem sa något om att jag ropar hej?
Ni går loss så fort den rör sig lite nedåt, då är btc död och jag vet inte isac Newton äger 500 btc och jag vet inte allt vad ni bensinboffande tomtar hittar på.
Personen i fråga tyckte uppenbarligen att det var kul när den rasade, datapata ringde och ville ha sin humor tillbaka.
Att jag kommenterar om han tittat närmsta timman är inte hej någonstans.
Men personen och likaså du, borde också veta att om den går ner kan den också gå upp.
Kram trevlig kväll
2021-06-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
Men gå och lägg dig pajas.
Vem sa något om att jag ropar hej?
Ni går loss så fort den rör sig lite nedåt, då är btc död och jag vet inte isac Newton äger 500 btc och jag vet inte allt vad ni bensinboffande tomtar hittar på.
Personen i fråga tyckte uppenbarligen att det var kul när den rasade, datapata ringde och ville ha sin humor tillbaka.
Att jag kommenterar om han tittat närmsta timman är inte hej någonstans.
Men personen och likaså du, borde också veta att om den går ner kan den också gå upp.
Kram trevlig kväll

Håller med honom. Det lät som du trodde det var klart för idag och att bara för det gick från 29-32.5k så skulle vi inte kunna gå neråt lika fort igen.
2021-06-22, 22:04
Avslutad
För mig känns det naturligt att allt som går upp i värde kraftigt kommer att få en korrektion. Ha tålamod, hoppas alla har en långsiktig horisont och inte kortsiktig. Ni som köpte på toppen, passa på att fylla på sakta men säkert i dessa dippar. Tror ni fortfarande på en framtid med kryptovalutor/bitcoins? Sluta följa värdet på daglig basis isf och sluta drömma om snabba pengar. Det är oftast hopp om snabba pengar som orsakar snabba uppgångar och lika snabba nedgångar.
2021-06-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evve82
För mig känns det naturligt att allt som går upp i värde kraftigt kommer att få en korrektion. Ha tålamod, hoppas alla har en långsiktig horisont och inte kortsiktig. Ni som köpte på toppen, passa på att fylla på sakta men säkert i dessa dippar. Tror ni fortfarande på en framtid med kryptovalutor/bitcoins? Sluta följa värdet på daglig basis isf och sluta drömma om snabba pengar. Det är oftast hopp om snabba pengar som orsakar snabba uppgångar och lika snabba nedgångar.

Snabba pengar kommer man göra endast i extrem bullmarket, oftast. Om man nu inte har tur på nån shitcoin.

Man har ofta bara några månader på sig om man ska göra snabba X med bitcoin. Början av 4 års cyklarna alltså. Annars är det bara vänta ut tills man nåt en trolig botten och sen gå all in då och hålla.

En del verkar inte inse att tiden är över för bitcoin för att göra stora pengar.
Menar stora pengar. Inte bara några 5-10x.
Snackar om de som köpte bitcoin på 50-200 usd och som sedan hodlat. Jag kollade min paypalhistorik och ser jag köpte 3 bitcon för 680 usd sommaren 2015. 3 bitcoin är idag nästan 100k usd.
Så sånna investeringar kommer knappast hända på annat än sånt som dogecoin eller andra pump and dumps.
2021-06-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
vet inte vad du menar så förklara gärna mer......

Du skrev "är pyramidspelet slut nu och toppen nådd för en månad sedan?"

Precis vad folk sa i början av 2018 när BTC hade kraschat. Så varför tog inte "pyramidspelet" slut redan då? Och varför skulle "pyramidspelet" inte kunna fortsätta till 2050?
2021-06-23, 14:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Du skrev "är pyramidspelet slut nu och toppen nådd för en månad sedan?"

Precis vad folk sa i början av 2018 när BTC hade kraschat. Så varför tog inte "pyramidspelet" slut redan då? Och varför skulle "pyramidspelet" inte kunna fortsätta till 2050?
Okey, tja ibland behövs det väl två misstag på samma sak för å fatta att det inte funkar. Definitionen på vansinne tror jag det var Einstein som sa > att göra om samma misstag o förvänta sig ett annat resultat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in