2021-06-22, 16:36
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Du jobber også i Politiet?

Nei, men har hatt innsyn nok i saken til å kunne uttale meg om dette med sikkerhet. Saksdokumentene for øvrig er fortsatt klausulert.
Citera
2021-06-22, 16:37
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Om jeg forstod FlashBaronen rett. Så ser han for seg at politiet skremmer livet av RU ved å trekke inn slike som TB i saken. Alt fordi siktelsen mot RU ikke fungerer og han ikke vil prate.

Forstod det også, men man kan jo ikke bli redd for noen man ikke vet hvem eller, eller si noe om vedkommende basert på broren gikk på samme skolen for over 10 år siden.
Citera
2021-06-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Nei, men har hatt innsyn nok i saken til å kunne uttale meg om dette med sikkerhet. Saksdokumentene for øvrig er fortsatt klausulert.

Men det er interessant med dine bidrag siden du har noe kjennskap til sakskomplekset.
Citera
2021-06-22, 16:38
Medlem
Citat:
RU kan ikke ha nevnt TB i noen avhør. RU aner jo ikke hvem TB er før RU selv løslates og evt leser navnet til TB i det nevnte innlegg.

MPU har også gitt politiet innsyn i messenger-loggen sin med TB. I den loggen kommer det også frem av MPU varselet TB om innlegget med navnet hans. Dette fremkommer av politiets avhør med MPU.
Så RUs bror leser innleggene i tråden ? Hvem fler har han varslet ?
Citera
2021-06-22, 16:40
Medlem
Citat:
Og hvilken maskin skulle i såfall TH gjort dette fra? Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at TH er i stand til å kjøre vpn/tor på noen maskin og klare å slette sporene etter en installert programvaren på sine gamle datamaskiner. Og tror nok datatrafikkloggene til S4 og kontoret er nøye ettergått av politiet. Selv med indisier på ikke sporbar datatrafikk til og fra de byggene ville jo styrket mistanken mot TH og blitt brukt mot ham. Men at de trusselbrevet har et gammelmodig preg over seg skal jeg være enig i.

Jeg ser for meg at TH har enten én eller flere smarttelefoner med én eller flere falske ID. Eventuelt iPad eller PC også. Kjøpt billig-PC og billig-printer, kontant. For lenge siden. Kastet utstyret, eller destruert det, etter bruk.

Beholdt smart-telefon med Monero-kontoen. Eventuelt bare sim-kortet. Han greier ikke å gi slipp på pengene sine.
Citera
2021-06-22, 16:41
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Dette kan godt stemme, men jeg mener altså at det også kan være andre enn TB som blir kikket i kortene pga RU og som misliker det.

For alt jeg vet er også TB i dag en harmløs fyr, jeg kjenner ham ikke.

TB uttalte vel til TV2 at han forstod at politiet måtte sjekke han ut av saken og det er vel derfor han har stilt til avhør og svart på det politiet har måttet spørre om. Det finnes vel flere mennesker som blir trukket inn i saken som føler det på samme måte. Uansett en lei sak å få navnet sitt trukket inn , enten det er direkte til politiet eller om det vises i google.
Citera
2021-06-22, 16:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
RU kan ikke ha nevnt TB i noen avhør. RU aner jo ikke hvem TB er før RU selv løslates og evt leser navnet til TB i det nevnte innlegg.

MPU har også gitt politiet innsyn i messenger-loggen sin med TB. I den loggen kommer det også frem av MPU varselet TB om innlegget med navnet hans. Dette fremkommer av politiets avhør med MPU.

Jeg har ikke sagt det var RU som nevnte TB i avhør.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei. TB sitt navn har etter sigende dukket opp i avhør tidlig i saken, og det var angivelig ikke RU som sa det.
Citera
2021-06-22, 16:43
Medlem
Citat:
Kan man lese dommene så langt noe sted ? eller er også det hemmelig ?
Citera
2021-06-22, 16:44
Medlem
Citat:
TB uttalte vel til TV2 at han forstod at politiet måtte sjekke han ut av saken og det er vel derfor han har stilt til avhør og svart på det politiet har måttet spørre om.

Er det først nå ganske nylig at TB ble kontaktet av politiet for første gang i forbindelse med denne saken?
Citera
2021-06-22, 16:45
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg ser for meg at TH har enten én eller flere smarttelefoner med én eller flere falske ID. Eventuelt iPad eller PC også. Kjøpt billig-PC og billig-printer, kontant. For lenge siden. Kastet utstyret, eller destruert det, etter bruk.

Beholdt smart-telefon med Monero-kontoen. Eventuelt bare sim-kortet. Han greier ikke å gi slipp på pengene sine.

Tidsvinduet her taler mot den teorien. Hvem skal da ha stått for kontakten etter den 31.10.18? Og overføringene? Politiet BØR ha hatt god kontroll på hva TH har gjort og hvor han vært enn på tidspunkt der dette har blitt utført. Hva som har skjedd før 31.10.18 er jo uansett vilt å spekulere i ut i fra den informasjonen som er offentlig kjent til nå.
Citera
2021-06-22, 16:47
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Er det først nå ganske nylig at TB ble kontaktet av politiet for første gang i forbindelse med denne saken?

Hva om det var TB som kontaktet politiet for å selv be om å bli sjekket ut av saken etter å ha levd ett år med ville spekulasjoner og påstander på dette forumet? Kan jo tyde det litt sånn når han uttaler til TV2 at "han føler seg kastet under bussen" og videre kritisere politiet for ikke å bidratt til å dempe beskyldningene.
Citera
2021-06-22, 16:49
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har ikke sagt det var RU som nevnte TB i avhør.

Nei, det er mest sannsynlig tidligere straffedømte i politidistrikt ØST som har nevnt TB for politiet de første gangene. At politiet ikke kaller han inn umiddelbart tyder på to ting: A - at de innleder en hemmelig etterforskning eller B - at de ikke anser at han har noe med det å gjøre fordi de har hatt kontroll på livet hans gjennom annen informasjon/saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in