Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Det beror på att du inte har förstått vad demokrati är.

Jag förstår mycket väl vad en demokrati är, det är snarare du som fått ditt omdöme grumlat av dagens politiska klimat. Förklara annars hur du kan välja att ignorera 17% av befolkningen i ett land och istället släpper fram ett 4%-parti som får styra och ställa, och ändå kalla det en demokrati, trots att du inte har folket med dig i den frågan heller, så håller jag med dig sen

Demokrati för mig är att du har rätten att rösta hur du vill, utan att bli påhoppad eller ifrågasatt, och demokrati för mig är att dessa 17% sedan inte ska uteslutas från förhandlingar och annat bara för att man tycker att de är ena riktiga dummingar.
jag förstår vad en demokrati är, men för att förenkla det till er diskussionsnivå så har jag och katten mer att säga till om än frugan i huset eftersom vi är mer än 50%. Och eftersom jag o frugan inte alltid är överens så låter jag därför katten bestämma bland annat hushållsekonomin, trots att fanstyget inte har en susning om vad den sysslar med, och egentligen bara vill den bara sitta och skita i sandlådan och göra livet surt för alla. För det är precis vad S gjort med MP. De är på en annan planet men får fortfarande styra och ställa.
Men de är ju i majoritet, och det är allt som räknas i en demokrati.
Det är demokrati för dig. Och det anser jag är fel.