2021-06-22, 13:31
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Folket röstar representanter som företräder dem och det sker vart fjärde år. Du verkar vilja ha val hela tiden om allt.

Fast Schweiz har ju det, och det är ett fungerade land. Varför skulle Sverige inte kunna ha det?
Citera
2021-06-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon
Men om det nu är så att invandringen inte har folkligt stöd, då visar det ju sig var fjärde år när det är riksdagsval. Ett part som står för något som ingen vill ha får inga röster. Demokrati. Men nu är det ju inte riktigt så. Det enda parti som vid förra valet tydligt sagt att man inte vill ha invandring är SD och de fick ju inte riktigt 100% av rösterna. Så det kanske inte är så att ”Ingen invandring” är så väldigt folkligt förankrad i alla fall.

Nu vet jag att jag överdriver när jag skriver ”ingen invandring” men jag vill göra det tydligare.
En majoritet av svenska folket vill ha ingen eller väldigt liten invandring enligt opinionsundersökningar, så Sveriges "demokrati" är alltså väldigt dysfunktionell/korrupt. SD är också det största partiet för unga svenska män (även om man räknar med invandrare), så bara svenska kvinnor och invandrare "röstar för invandring". Sverige har bara haft en folkomröstning om invandringen och då röstade svenskarna mot invandring. All media i Sverige styrs av staten (direkt eller genom mediestöd) eller Bonnier etc., och om folk inte får rätt information och istället konstant utsätts för propaganda är det inte konstigt att många tar fel beslut. Alltså, att säga att invandringen har folkligt stöd stämmer inte och är gaslighting. Sverige är inte ett demokratiskt land; Sverige är en oligarki med demokratiska inslag och den mesta makten finns hos en grupp korrupta politiker, mediafolk och rika företagsägare (Wallenberg, Bonnier etc.).
Citera
2021-06-22, 13:32
Medlem
Såhär tyst har inte Annie Lööf varit på sociala medier sen hon födde sin unge för tidigt.

Antar att kontakterna med sossarna är febrila nu.
Citera
2021-06-22, 13:32
Medlem
Blarggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Fler av de partier som inte samtala lovade just det i förra valkampanjen. Nu håller de det löftet. Fullt demokratiskt.

Men är det verkligen sann demokrati att ignorera 20% av alla röstande väljare?

Om jag och du har en demokratisk omröstning där 20 personer medverkar. 10 röstar för ditt beslut och 9 röstar för mitt och en väljer att inte rösta, men jag väljer sedan att inte räkna med 2 av dina röster för att jag inte tycker om dom och därför vinner jag... Då är det väl egentligen inte en demokrati längre, eller?
Senast redigerad av Blargg 2021-06-22 kl. 13:36.
Citera
2021-06-22, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Såhär tyst har inte Annie Lööf varit på sociala medier sen hon födde sin unge för tidigt.

Tror att de febrila kontakterna tas mer inom C nu. Där är det nog totalt kaos.
Citera
2021-06-22, 13:35
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Folket röstar representanter som företräder dem och det sker vart fjärde år. Du verkar vilja ha val hela tiden om allt.

Du återkommer hela tiden till vad vi i Sverige gör och det råder det inga delade meningar om, i Sverige gör vi så och det är därför demokratin inte fungerar här. Att få rösta om vem som ska vara statsminister och leda landet är inte att rösta hela tiden, detta är bara oärlig argumentation från dig.

Varför skulle en äkta demokrat vara motståndare till att makten att utse landets ledare ges till folket? Det är bara politikereliten och MSM som idag har den makten som ogillar att förlora den men då är de inte äkta demokrater. De vill ha makten att kunna få tolka vad de tror att folk vill för att i praktiken kunna göra det de själva vill.

Citat:
Nej den definitionen stämmer inte alls på en diktatur. I en sådan får du inte rösta på annat än ett parti.

I Kina finns det fyra partier.
Citera
2021-06-22, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Men är det verkligen sann demokrati att ignorera 20% av alla röstande väljare?
Är det lika viktigt för dig att de 20% av Sveriges befolkning som har utländsk bakgrund får samma inflytande?
Citera
2021-06-22, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Jag talar inte om mig, jag pratar om våra "folkvalda"

För att ta några exempel:

-En liten klick elit väljer att inte samtala med ett parti som vid förra valet motsvarade ungefär 20% av folket, det är inte vad jag kallar en demokrati.
Är det folkvilja?

-Annie lööf vill driva igenom marknadshyror, något som större delen av folket är emot.
Är det folkvilja?

-Integrationspolitiken är inget vi fått chansen att rösta om och även där vill majoriteten av folket vill se en förändring, men ingen hänsyn tas till det. Istället får små, extremistiska partier styra landet i den frågan.
Är det folkvilja?

Du ska tvinga 83% att följa ett 17%-parti, är det demokratiskt?

(För att förtydliga så röstade jag också SD, men det är viktigt att hålla isär saker.)
Citera
2021-06-22, 13:37
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Det börjar väl bli svårt att andas i det där hörnet Lööf har målat in sig i..
Citera
Avslutad
Citat:
Jag begriper att ett sådant S inte kommer att vara S.

Nu pratar du strunt igen, varför skulle det inte vara (S)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon
Är det lika viktigt för dig att de 20% av Sveriges befolkning som har utländsk bakgrund får samma inflytande?

Så länge folk generellt röstar för sveriges välfärd, så är jag för demokrati. Att vissa med speciella livssituationer röstar egoistiskt är en sak, men att folk röstar PK och för sin ideologi de inte erkänner har, är bara pinsamt och de borde deporteras eller omyndigförklaras, eller åtminstone få stryk.
Citera
2021-06-22, 13:38
Medlem
Oerhört komiskt om C börjar samarbeta med V. Det skulle bli kortslutning hos centerpartisen liksom-fb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in