2021-06-22, 13:21
Medlem
CUF säger absolut nej till samarbete med V.

https://www.svt.se/text-tv/107
Citera
2021-06-22, 13:24
Medlem
Blarggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du vägrar respektera folkviljan?

Jag talar inte om mig, jag pratar om våra "folkvalda"

För att ta några exempel:

-En liten klick elit väljer att inte samtala med ett parti som vid förra valet motsvarade ungefär 20% av folket, det är inte vad jag kallar en demokrati.
Är det folkvilja?

-Annie lööf vill driva igenom marknadshyror, något som större delen av folket är emot.
Är det folkvilja?

-Integrationspolitiken är inget vi fått chansen att rösta om och även där vill majoriteten av folket vill se en förändring, men ingen hänsyn tas till det. Istället får små, extremistiska partier styra landet i den frågan.
Är det folkvilja?
Citera
2021-06-22, 13:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ett (S) som inte är beroende av V/MP/C utan istället M/SD vore naturligtvis ett radikalt annorlunda (S) än dagens, det måste du väl ändå kunna begripa?

Jag begriper att ett sådant S inte kommer att vara S.
Citera
2021-06-22, 13:25
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Ungdomspartierna har inte så stor talan här. Eller annars.
Citera
2021-06-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
När man pratar med människor oavsett vilka partier de röstar på så är det runt 80% som vill ha låg invandring alltså klart minskad invandring från dagens läge. Så nog finns det ett starkt stöd för minskad invandring men många har röstat på det parti man brukar rösta på oavsett deras inställning till invandringen. Men det har aldrig funnits folkligt stöd för denna massinvandring de senaste 20 åren om vi skulle haft en eller flera folkomröstningar om det.
Några av partierna som S, MP och C har gått full woke i globaliseringens anda och med hjälp av media har man tryckt ner invandringen i halsen på svenska folket.
M har också bidragit till denna olycka under Reinfeldt.
Det senaste året har kritiken mot invandringen från människor jag har stött på ökat markant.
Det är ju dock rätt många partier som har den linjen nu, med minskad invandring. Nästan alla till och med. Borta är ju de nivåer som regeringen Reinfeldt lade grund för. Syrienkrisen hade iofs uppstått oavsett med tanke på hur Europa såg ut just då men förutsättningarna för den stora invandringsperioden grundlades under alliansen.
Senast redigerad av VanJon 2021-06-22 kl. 13:31.
Citera
Medlem
Det här är det absolut bästa som hänt Sverige på decennier hoppas på extra val och att vi slipper se och höra mer av nuvarande statsminister som off och inte ens kan svara rakt och ärligt på enkla frågor längre, han har länge sett ut att må riktigt riktigt dåligt!
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej det handlar inte alls om att få den regering jag vill ha, jag förespråkar ju att folket borde får rösta fram och avsätta statsministern istället för att riksdagen gör det. Makten till folkviljan alltså.

Folket röstar representanter som företräder dem och det sker vart fjärde år. Du verkar vilja ha val hela tiden om allt.

Citat:
Den definitionen av demokrati uppfyller de flesta diktaturer. Alla får rösta men det är alltid diktatorn som utses som vinnare.

Nej den definitionen stämmer inte alls på en diktatur. I en sådan får du inte rösta på annat än ett parti.
Citera
2021-06-22, 13:29
Medlem
Mongoprofetens avatar
Jag vet inte om jag såg klippet i den här tråden, eller någon annanstans. Det var ett klipp där Dadgostar blir verbalt anfallen av Aftonbladets reportrar, som i stort sett skriker åt henne under en presskonferens (efter voteringen). Kan någon länka till klippet i den här tråden? Det var en länk från twitter, har sökt förjäves men jag har inte hittat den igen.

Det var det roligaste jag har sett på länge.
Citera
2021-06-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Den där ungdomsförbundaren verkar leva i en väldigt knepig föreställningsvärld; tror hon på allvar att C är någon sorts sol som alla andra cirkulerar kring?

Tydligt vad C efterfrågar- regeringssamarbete mellan C, M och S, där c ska ha statsministerposten uppbackade utav S och M.

Dream on, säger jag bara.. om nu inte M accepterar att bli ett 10%-parti.
Det kanske t.o.m. skulle vara önskvärt från SD perspektiv på längre sikt.
Citera
2021-06-22, 13:30
Medlem
blagyltas avatar
Ett asylaktivistiskt globaöiseringsparti sänker ett annat asylaktivistiskt globaöiseringsparti. För det är det det handlar om här.

Efter EUs champagne och kaviarmöte i gbg, kravallerna i Seattle och 9/11, år 2001, och USAs krig för världsherravälde som följde därpå, så upphörde vänstern som vi kände den innan om social orättvisa och klasskamp, helt att existera.

Tomrummet skulle emellertid fyllas med det "vänsterpolitik" betyder idag: globalism (vilket ju är kapitalism i sig) asyl och migrant-aktivism och klimathysteri (som också är högerstyrt).

Oavsett vad som nu händer så har Stefan Röfven's planer om att importera så många kriminella analfabeter från medeltida islamistiska kulturer han bara kan så att sossarna vinner valet, gått i stöpet. Och folkviljan som innan valet var att bli av med idioten och ännu mer nu, kommer närmare en lösning. Det är två bra saker.

Sossarnas vara enda politik är att sitta kvar vid makten till varje pris och låta EU styra och stifta, kommer ni med all säkerhet fråntas alla metoder att mygla och lura sig till ytterligare 4 år och kan redan nu ser sig besegrade. Hatten av för den eviga sosse-dörrmattan V som till slut sade ifrån. Att de vägrar att tala med det parti som satte bollen i rullning SD som 50% av Sverige röstat på, håller inte i längden.

V kan inte heller längre mass importera migranter och hålla sig med ministrar vara namn knappt går att uttala i vissa fall är islamister och som talar taskig svenska. Nu måste alla göra eftergifter för att få sina väljare vilja fram.
Citera
2021-06-22, 13:30
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Autist! Man behöver inte använda RFs nomenklatur...

Ok, whatever rocks your boat.
Citera
2021-06-22, 13:31
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Jag talar inte om mig, jag pratar om våra "folkvalda"

För att ta några exempel:

-En liten klick elit väljer att inte samtala med ett parti som vid förra valet motsvarade ungefär 20% av folket, det är inte vad jag kallar en demokrati.
Är det folkvilja?

-Annie lööf vill driva igenom marknadshyror, något som större delen av folket är emot.
Är det folkvilja?

-Integrationspolitiken är inget vi fått chansen att rösta om och även där vill majoriteten av folket vill se en förändring, men ingen hänsyn tas till det. Istället får små, extremistiska partier styra landet i den frågan.
Är det folkvilja?

Fler av de partier som inte samtala lovade just det i förra valkampanjen. Nu håller de det löftet. Fullt demokratiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in