Citat:
Ursprungligen postat av
Intensivtklok
Det spelar ingen roll vad du hänvisar till om du inte kan visa mig något som säger att mRNA-vaccinen skapar spikprotein och dessutom kan visa att spikprotein "smittar". Att så inte är fallet är väl dokumenterat sedan tidigare i en rad vetenskapliga rapporter.
Reiner Fuellmich har sågats alla världens etablerade vetenskapsmedia och självklart är det denna "faktagranskare" som du hänvisar till.

Nu vill inte jag påstå att alla läkare och forskare med flera som går ut med kritik och oro över vaccinerna är pålitliga eller har rätt men jag ser ett mönster där så fort någon kritisk person dyker upp så blir det direkt karaktärsmord.
Jag tycker att det känns lite märkligt.
Å ena sidan har vi faktiskt data som visar, om inget annat att dessa vacciner åtminstone totalt knockar vanligt influensavaccin när det gäller biverkningar och dödsfall, vilket bara det borde göra att man tar det här på allvar.
Sedan å andra sidan så har vi personer, både offentliga och andra samt media och en massa annat som vill få oss övertygade om att vaccinerna är helt hundra procent säkra (Vilket är helt galet att påstå då ingen vet det ännu då det inte har gått tid nog att se på lång sikt) och som slår ner hårt så fort någon sticker ut med någon som helst kritik.
Det spelar ingen roll vem som kommer med kritik eller vilken kritik det är, hur mycket personen har till grund för det han eller hon säger eller vilken meritlista personen har.
Personen och kritiken blir direkt avvisad och personen framställs som en bluff, en lurendrejare, antivaxxer och konspirationsteoretiker.
Även om det är en person som förespråkar vaccin för övrigt men som bara är kritisk och orolig över dessa nya preparat och som har sett problem med dem så blir personen stämplad som antivaxxer.
Inte för att vara konspiratorisk nu men det känns nästan som om det finns en medveten strategi bakom det här. Vad vet jag dock? Det kanske är helt säkra vacciner och det kanske är fel på all data och statistik och alla läkare osv som varnar kanske bara är tokstollar varenda en av dem.